recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer KRP-500A eller KRP-500M
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer KRP-500A eller KRP-500M

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 14:59

Lige angående KRP500A vs KRP500M.

Kan se det er meget svært at få fat på 500M. Men hvis man nu ingen steder har at gøre af boksen der følger med 500A, kan man da bare undlade og bruge den og lade skærmen fungere som monitor?

Alt video kører igennem min onkyo reciever, så har nemlig ikke det store at bruge sådan en medieboks til :)

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Nick_S Nick_S skrev:

Kan se det er meget svært at få fat på 500M. Men hvis man nu ingen steder har at gøre af boksen der følger med 500A, kan man da bare undlade og bruge den og lade skærmen fungere som monitor?

Alt video kører igennem min onkyo reciever, så har nemlig ikke det store at bruge sådan en medieboks til :)

Hvis du fjerner boksen er det storset en 500M, bortset fra en lidt højere udgangseffekt i stereo og i den dur 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvis du fjerner boksen er det storset en 500M, bortset fra en lidt højere udgangseffekt i stereo og i den dur 

sidder der seperat hdmi bag på et 500A, det kan jeg ikke se i dens manuel. 

Redigeret af xcardman - 26-Maj-2009 kl. 16:34
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 16:46
Ja. Medie recieveren bliver tilsluttet via HDMI vist nok 
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-December-2004
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 16:46

På KRP600A er der ingen indgange udover system-kablet fra media-receiveren (ikke et HDMI-kabel). Jeg antager at det samme gør sig gældende for KRP500A

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 16:47
Nå, der kan man bare se 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

På KRP600A er der ingen indgange udover system-kablet fra media-receiveren (ikke et HDMI-kabel). Jeg antager at det samme gør sig gældende for KRP500A

netop kun system kabel også på 500A, kiggede nemlig i dens manuel på et tidspunkt. 
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Det eneste der bliver bedre ved 60" er blu-ray oplevelsen

Uenig. Selv om jeg ikke har den store erfaring med 50", så giver DVD en flot oplevelse på 60". Hvis man vil have bio stemning, så betyder størrelsen noget.

Og så lad os tales ved efter grudge kampen 6/6. Yousee har lovet at den kommer i HD. Det bliver super.

Med Blu-ray er en 60 tommer bedre, for man vil kunne se flere detaljer hvilket er ekstrem lækkert. Men med normalt TV og DVD så vil man kunne se flere fejl, hvis man sidder tæt på, men det kan selvfølgelig forbedres væsentlig med en separat god scaler. Så alt i alt, så er en 60 tommer selvfølgelig bedst, hvis man har pengene til det. Den koster jo bare 10k mere end 50 tommeren.

Redigeret af Tech2009 - 26-Maj-2009 kl. 20:01
Til top
pacman1859 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2009
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 09:40
Nu varer det ikke så længe før jeg får min KRP-500A. Jeg skal ha' den oppe og hænge på væggen, og vil høre hvad folk anbefaler af. Jeg vil gerne have det til at hænge så tæt på væggen som muligt og vægbeslaget skal helst være sort.

Jeg ved at Pioneers egen er temmelig dyrt. Er følgende beslag fra Vogels godt nok eller findes der noget der er bedre eller lige så godt til billigere penge:

http://www.av-cables.dk/vaegbeslag/vaegbeslag_37_63/vogels_e fw_6305_vaegbeslag_31_65_2175_da.html

eller det her:

http://www.avxperten.dk/vaegbeslagophaeng/vaegbeslag-plasmal cd/dmp-vaegbeslag-plasmalcd-32-60-(80kg).asp

Redigeret af pacman1859 - 17-Juli-2009 kl. 10:16
Til top
natmaskinen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-April-2004
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 11:33

Originalbeslaget fra Pioneer opfylder begge dine krav: "så tæt på væggen som muligt og vægbeslaget skal helst være sort".

Da jeg selv købte, kunne jeg ikke finde noget ophæng, som gav tættere-til-væg mål.

Jeg fik originalbeslaget for kr. 1.000 (altså godt 30% rabat) ved køb sammen med KRP-500AW - stadig dyrere end så mange andre, men det virker!

Til top
indomitus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Point: 400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 10:17

Jer med et pionner 500A kan i hore blaeseren i jeres media boks?

Synes nemlig min til tider larmer lidt. Den star for sig selv i tvbordet med ca 10cm luft over sig, og ca. 3 cm i siderne, saa jeg ville ikke mene den staar for "klemt"

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2009 kl. 14:23
Nej, jeg kan ikke høre noget fra min medie boks
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top