recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer KRP-500A - problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer KRP-500A - problem

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 15:56
Jeg bor i Lunderskov, men kommer faktisk af og til over på de kanter
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 16:08
jeg var forbi "smeden". Det er varmekolbe der skal bruges. Sådan en har jeg ikke men hvis vi kommer med bundkortet og den nye chip, skifter han dem for 50-100 kr. pr bundkort :-). Så kan det vist ikke betale sig at investere selv i udstyret.

Den nye chip koster omkring 4 euro + forsendelse. Hvis dette projekt kan redde min Pioneer skærm er det næsten for godt til at være sandt :-)




Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af speedbird speedbird skrev:

jeg var forbi "smeden". Det er varmekolbe der skal bruges. Sådan en har jeg ikke men hvis vi kommer med bundkortet og den nye chip, skifter han dem for 50-100 kr. pr bundkort :-). Så kan det vist ikke betale sig at investere selv i udstyret.

Den nye chip koster omkring 4 euro + forsendelse. Hvis dette projekt kan redde min Pioneer skærm er det næsten for godt til at være sandt :-)




Hej, hvis du vil opdatere tråden når du fået boksen "reppet" om det var en success eller ej, så ville det være super nice :)
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 16:11
Yes - I'll do :-)
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2016 kl. 17:51
Så skal der bare lige findes ud af, at tage bundkortet ud. Det er vist også en opgave i sig selv :)
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2016 kl. 10:22
Ja - det er ikke helt nemt. Som jeg skrev tidligere, har jeg hørt et eller andet sted, at det kræver et eller andet special værktøj til at resætte boksen efter den har været åbnet. 

Jeg tager en snak med Pioneer service center i Tyskland. De er meget hjælpsomme dernede.

Måske kan vi sætte os sammen og hjælpes ad. Jeg bygger selv mine PC'er så jeg ved godt hvilken vej skruetrækkeren skal vende LOL

Mvh
Carsten
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 00:42
Hejsa, noget nyt? Jeg har nu selv problemer med mit tv men det blinker både rødt og blåt.
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 10:04
Hej

Desværre ikke nyt herfra. Jeg har hen over sommeren ikke haft tid til at åbne boksen etc.

Regner med at bestille chippen i løbet af de næste 14 dage. 

Hvis den både blinker rødt og blåt er det sandsynligvis mere end 1 fejl?

Mvh
Carsten


Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 14:05
Hej Carsten
 
Prøv lige og vent lidt. Har lige gang i en i Tarm, tror jeg ved mere om en 14 dages tid.
 
Speedbird, hvis den blinker rød og blå, så check lige, at dine stik på Displayport kablet er ok. Det sker ofte, at det er den det er galt med kan jeg forstå
 
Mvh
 
Wads
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 14:38
Hej

Ok - jeg afventer mere info. Det lyder spændende.

Det var en anden bruger som havde røde og blå blink Smile Lyde meget plausibel med at de røde blink indikerer fejl på kablet

VH
Carsten


Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 17:01
Hej, har lige købt et krp-600A hvor boksen blinker blå 8 gange, har fået en lokal radiomekaniker til at skifte 3 IC kredse som måske er problemet, ihvertfald har jeg læst på flere forums at de 3 komponenter kunne være problemet, andre skriver dog også at det ikke hjalp at få dem skiftet. Det koster 525,- af få dem skiftet. Jeg skriver igen når jeg ved mere :)

Redigeret af runekc - 29-November-2016 kl. 17:15
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 18:49
Hvis I ikke får løst problemerne med jeres bokse, så aftager/køber jeg gerne en af jeres krp600a eller krp600aw skærme.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu