|
Pioneer KRP-500A - problem |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
speedbird
Bruger Oprettet: 18-December-2008 Status: Offline Point: 79 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Rune
det lyder spændende. Må tilstå at mit eget projekt med at reparere min KRP 500A har ligget stille i alt for lang tid (synes fruen også ). Glæder mig til at høre mere. Kan stadig ikke sende min skærm på affaldsdepotet. @wads - er der nyt fra din side? Mvh Carsten
|
|
runekc
Bruger Oprettet: 25-April-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 205 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så fik jeg "printet" tilbage og jeg har lige nu tv'et kørende, tester det over de næste par dage og kommer så med en update, jeg fik at vide at boksen blinkede 8 gange da jeg købte den men afprøvede det ikke selv. Har fået de 3 IC kredse skiftet 525,-
|
|
speedbird
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder spændende og lovende. Mon ikke reparations-scenariet er det samme hvis boksen blinker 6 gange?
Hvor har du købt de 3 IC kredse samt hvem har lavet udskiftningen? Ham/hende vil jeg besøge medbringende min Pio.
|
|
runekc
Bruger Oprettet: 25-April-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 205 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ifølge service manualen så er fejlen med 6 blink ikke den samme som med 8 blink.
Du kan nemt finde komponenterne på nettet men jeg lod værkstedet bestille dem. IC kredsen har følgene nummer : NJM2846DL3-18 Værkstedet ligger i Fredericia, hvor jeg selv bor og jeg havde selv afmonteret print kortet. Ifølge service manualen så skulle 6 blink indikere en fejl på panelet og ikke boksen. |
|
speedbird
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg var en smule hurtig - det er 8 gange min boks blinker. Jeg antager derfor at det er samme fejl som din.
De 3 IC kredse du har skiftet er identiske? Kan du sende navnet på værkstedet via PM (eller herinde hvis det er ok).- Jeg er meget ofte i jylland og kan smutte forbi. Tak for dine updates. Mvh Carsten
|
|
runekc
Funktioner
Tak(0)
|
Hej, ja de 3 IC'er er ens, som jeg har skrevet før så er det åbenbart ikke for alle at det virker men til den pris er man da nødt til at prøve :-)
Kan du selv afmontere printet? Du skal iøvrigt snakkke med ham som hedder Jan.
|
|
speedbird
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for info vedr. Gandrups AV.
Medmindre der skal bruges special værktøj kan jeg selv afmontere printet. IC kredsene kan i øvrigt købes her: http://www.etus-landgraf.com/index.php/component/virtuemart//pioneer/tv-plasma/krp-500a?oberkategorie=3&hilfskategorie=12&unterkategorie=2231 Billedkvaliteten på Pioneer skærmen gør, at jeg gerne forsøger mere end 1 gang :-) |
|
runekc
Funktioner
Tak(0)
|
Hold os opdateret mit kører iøvrigt stadig men den får lige et par dage mere inden jeg tør at konkludere noget.
|
|
runekc
Funktioner
Tak(0)
|
forresten så sidder de 3 IC kredse på følgende pladser:
IC 4603 IC 4604 IC 4606
|
|
speedbird
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for info.
Så er der bestilt 4 IC kredse hos butikken i Tyskland :-)
|
|
speedbird
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Glædelig jul. Jeg har netop modtaget 5 IC kredse fra en tysk webshop(de har bestilt dem hos Pioneer i Japan). Inden jeg går videre med projektet - har du tid til give os en status rapport? Hvorfor skiftede du alle 3 kredse? Ønsker alle et godt nytår. Mvh Carsten
|
|
runekc
Funktioner
Tak(0)
|
Hej, efter reperationen brugte jeg fjernsynet i små 14 dage hvor det kørte ca. 3-5 timer dagligt uden problemer (for at teste) og har nu solgt det til en ven, han bruger det dagligt og har endnu ingen problemer haft. Jeg må derfor betegne reperationen som en succes. Som jeg skrev tidligere er udskiftningen af disse IC'er ikke en garanti for at det så virker. Min "inspiration" fik jeg fra denne blog: http://www.eevblog.com/forum/repair/pioneer-krp-500a-kuro-plasma-tv-with-krp-m01-media-receiver/
venlig hilsen Rune Godt nytår
|
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |