recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer KRP-500M, dyr som brugt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer KRP-500M, dyr som brugt

Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Solkongen Solkongen skrev:

Selvfølgelig vil de forholdvis være dyrere end andre, det er jo et dyrere produkt. Min påstand er, at hvis f.eks. et sony tv til 10K er faldet 50% i pris, så vil Pioneer tv'et til 20K også være faldet 50% af nyprisen. Så ja, der vil være forholdvis højere pris på pioneer tv'et, men Pioneer vill ikke gå en dyr tid i møde i forhold til andre!

Mvh. Christian

Op til afslutningen syntes jeg faktisk Pioneer skærmene har været ganske rimelige i pris, jeg gav selv 33k for min 60" skærm, mig bekendt er det relativt begrænset hvor mange andre skærme der rent faktisk er billigere end det (i 60")... hvis man ser helt bort fra kvalitet osv.

Dette vil jeg til del også syntes om 50" omend udvalget der er blevet større og priserne derved har fået et nyk nedad, men det har de jo også gjort fra pioneer.. tidligere kostede en 50" mindst 30-35k og en 60" mindst 50k.. så der er sket rigtigt meget på priserne helt generelt det sidste år, større skærme og lavere priser

Mvh

René
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

en px80 har jo aldrig været en topmodel. men et godt tv til prisen. Både da den kom frem og senere da prisen gik ned ad.
alternativet var jo et lcd da den kom frem og derfor fik det jo også rigtig god omtale.

Ja det er jeg egentligt godt klar og mener stadigt, at det har været alle (de få) penge værd . Sortniveau (som du også nævner) og den lidt mælkede hinde er mine største anker. Så Die Hard 4.0 på BD den anden dag og synes der var et meget grønligt skær i mørke dele af filmen. Er det en del af filmen eller skyldes det tv's mangelfulde sort? Ved godt det er off-topic men måske nogen med et Pio kan huske hvordan det ser ud.   

Den mælke hvide og det grønne skær er desværre din skærm. Den mælkehvide er dårlig gamma, der er en g10 blevet bedre, da man kan indstille den. Jeg har jo selv snakket meget om sortniveau og har haft en del debat om det. men det giver alså et noget andre billede, når sort og shadow detail følger med. Særligt når jeg selv har haft et px80 i helt år og har heller aldrig været helt tilfreds. Alle de ting som jeg ikke var tilfreds med på et px80 har jeg fået med et pio, samt ingen dynamsik kontrast som panasonic har på alle deres skærme. Det kan nemlig gøre at de forskellige pixel blinker i baggrunden. En g10 er heller ikke tæt på en pio.
et pioneer har alså et rigtig godt billedekredsløb som er unik og som gør en stor forskel.

Redigeret af xcardman - 19-Juni-2009 kl. 15:59
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Solkongen Solkongen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mage til sur galde skal man lede længe efter
Det er jeg ked af du synes, jeg synes nu ikke jeg er så sur. Fakta er, at bortset fra entusiaster måske, så har 2-3 år gammelt elektronik ikke meget værdi, specielt ikke når man kan få nyere til billigere penge.

Mvh. Christian

Det er jeg nu ikke helt enig i. Selvom jeg ikke har forstand på biler, vil jeg mene at en VW Golf taber mindre i pris pr år end en Mitsubishi Colt. Analogien til Hi-Fi udstyr er der, vent og se. Tror helt bestemt at Pioneer holder en høj "brugtvognspris", mens Panasonic bliver ved med at falde drastisk i pris 

Til top

Besvar Besvar Side  <1 101112

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu