Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 22:45 |
Nej netop OLED er ikke bare lig med god billedekvalitet. Men i 2012 skal jeg nok ikke og sidde og kigge på en 32 tommer halv dårlig oled skærm til 50.000 kr. Det tager mange år og flere generationer får der kommer et "perfekt" OLED.
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 23:18 |
gad godt vide hvem som sidder med en PDP-505XDE, som ikke er en HD skærm, og ingen HDMI har, eller nogen særlige funktioner som i 2009 ville anses for at være værd at holde på og springe årgang 2009 i andre tv klasser.
505XDE, har lav konstrast forhold, opløs: 1280x768 og mpeg2 tuner altså sån cirka på niveau med Aldi's seneste top model i Agoya serien :-) Er det hvad i ser jer selv kikke på i 2012-2013?
Husk, selvom i ikke vedstår jer tidens tegn, så går det altså fremed, og selv OLED kan være 10x forbedret når vi når til 2013, og prisen kan meget vel være 20k for en 50" skærm. ELLER at der endnu engang er kommet en top plasma model fra andre som i dens 10g-12g er nået højder pio slet ikke nåede at forestille sig.
model 505 er nok af en historisk værdi for samlere, men kvaliteten og at bruge den til BluRay eller stille den i stuen for at se boxer er nok ikke det som nogen gør i 2009.
I sidder ikke om 3-4 år med den Pio og mener det samme! Det er et faktum at industrien hele tiden udvikler sig, og mener i at i stadig sidder med den skærm, er det jo bare tegn på at udviklingen gik i stå hos jer  Så kan i skråle og glæde jer idag.. imorgen er en ny dag :-)
Det er et udgået mærke, og vi taler ikke dyre værdi genstande, men helt almindelige forbrugsgenstande som dog lidt har været for en udvalgt gruppe da prisniveau stadig overgår almindelige købers forstand.
|
 |
Mr. Pioneer
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 23:26 |
pendec skrev:
gad godt vide hvem som sidder med en PDP-505XDE, som ikke er en
HD skærm, og ingen HDMI har, eller nogen særlige funktioner som i 2009 ville anses for at
være værd at holde på og springe årgang 2009 i andre tv klasser.
505XDE, har lav konstrast forhold, opløs: 1280x768 og mpeg2 tuner altså sån cirka på
niveau med Aldi's seneste top model i Agoya serien :-)Er det hvad i ser jer selv kikke på i
2012-2013?Husk, selvom i ikke vedstår jer tidens tegn, så går det altså fremed, og selv
OLED kan være 10x forbedret når vi når til 2013, og prisen kan meget vel være 20k for en
50" skærm. ELLER at der endnu engang er kommet en top plasma model fra andre som i
dens 10g-12g er nået højder pio slet ikke nåede at forestille sig.model 505 er nok af en
historisk værdi for samlere, men kvaliteten og at bruge den til BluRay eller stille den i
stuen for at se boxer er nok ikke det som nogen gør i 2009.I sidder ikke om 3-4 år med
den Pio og mener det samme!Det er et faktum at industrien hele tiden udvikler sig, og
mener i at i stadig sidder med den skærm, er det jo bare tegn på at udviklingen gik i stå
hos jer Så kan i skråle og glæde jer idag.. imorgen er en ny dag :-)Det er et udgået
mærke, og vi taler ikke dyre værdi genstande, men helt almindelige forbrugsgenstande
som dog lidt har været for en udvalgt gruppe da prisniveau stadig overgår almindelige
købers forstand. |
Du glemmer at det at billedekvaliteten på en 505 da den kom frem var langt foran alt
andet især LCD, ejeren af såden en skærm har kunnet nyde den i en del år hvor der ikke
har været meget bedre alternativer.
ja udviklingen på fladskærme vil forsætte men hvad med billedekvaliteten, det er derfor
folk køber Pioneer og nu hvor de er stoppet er der ikke på nuværende tidspunkt noget
alternativ. Der findes skærme der kan alt muligt fancy men ingen af dem har et
billede som Pioneer.
Redigeret af Mr. Pioneer - 07-Juni-2009 kl. 23:48
|
 |
Wolff
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 23:42 |
Om det kommer op en brugt pris der ligger langt over nypris, betyder for mit vedkommede intet. Den vil aldrig komme så højt op at jeg vil overveje at sælge
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 00:34 |
Mr. Pioneer skrev:
Du glemmer at det at billedekvaliteten på en 505 da den kom frem var langt foran alt andet især LCD, ejeren af såden en skærm har kunnet nyde den i en del år hvor der ikke har været meget bedre alternativer.
|
Vi taler plasma? så er der vel ingen grund til at nævne hvor dårlige lcd var i 2005, det kan jeg da kun give dig ret i. Næste er bare at billed kvaliteten på en 2005 plasma model i dag, så ikke slår lcd årgang 2009, det tror jeg nemlig ikke vil være korrekt udtalt af en pio ejere..synsvinkel måske men ikke kvalitet og oplevelse i forhold til 505.
Så derfor vil en pio årgang 2008, så være ok idag, men pris og kvalitet om 3år vil være rigtig ringe set når man siger man har en Kuro 2008 derhjemme (HVIS man har det).
Nå, men at betale overpris for den er nok også noget som bliver ved snakken om det. Og man har jo lov at drømme.. det er jo det som det handler om. Ligesom dem der stadig sælger deres Intel PII 233Mhz i dba.dk for 3000kr med CDROM drev... de ved ikke bedre, skulle man tro...
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 07:41 |
Se, nu var det jo ikke med den tanke, at ejere af de nye/nyere Pioneer TV spinder guld på at have et Pioneer TV, at jeg linkede tilsalgsannoncen. Det er der nogen der har misforstået. Og hvor man skulle have den tanke fra - henstår for egen regning.
Det var mere den tanke, at meget af det som i den seneste tid er solgt på recordere.dk, er solgt med rabatter på måske 50% - og det for relativt nye ting.
De tider tror jeg er forbi når det drejer sig om Pioneer TV - i det mindste i nogen tid fremover.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Schjelde
Guld medlem
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 07:45 |
Skal du tro med det TV du har i din signatur
|
Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 07:54 |
[QUOTE=Schjelde]Skal du tro med det TV du har i din signatur [/QUOTE
Som skrevet længere tilbage i tråden. Min monitor er ikke til salg, og det bliver den ikke foreløbig - for hvad kommer lige som er bedre inden for de næste par år - formentligt intet
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 08:03 |
pendec skrev:
Mr. Pioneer skrev:
Du glemmer at det at billedekvaliteten på en 505 da den kom frem var langt foran alt andet især LCD, ejeren af såden en skærm har kunnet nyde den i en del år hvor der ikke har været meget bedre alternativer.
|
Vi taler plasma? så er der vel ingen grund til at nævne hvor dårlige lcd var i 2005, det kan jeg da kun give dig ret i. Næste er bare at billed kvaliteten på en 2005 plasma model i dag, så ikke slår lcd årgang 2009, det tror jeg nemlig ikke vil være korrekt udtalt af en pio ejere..synsvinkel måske men ikke kvalitet og oplevelse i forhold til 505.
Så derfor vil en pio årgang 2008, så være ok idag, men pris og kvalitet om 3år vil være rigtig ringe set når man siger man har en Kuro 2008 derhjemme (HVIS man har det).
Nå, men at betale overpris for den er nok også noget som bliver ved snakken om det. Og man har jo lov at drømme.. det er jo det som det handler om. Ligesom dem der stadig sælger deres Intel PII 233Mhz i dba.dk for 3000kr med CDROM drev... de ved ikke bedre, skulle man tro...
| hvorfor har en bruger så solgt sit LGps8000 og beholdt sit Pioneer 435FDE som ikke en gang er et kuro tv. så kan pioneer jo nok et eller andet. Har ellers altid holdt på panasonic og troede det var tæt på et pioneer. Men det er det alså ikke. Jeg har købt et 500M fremfor en panasonic 50v10 og for cirka 3000-4000 ekstra har jeg et bedre billede og slipper for et brummen og et blæserorkester. Som sikkert spiller endnu højere om nogle år. Jeg har tabt 5000 kr på et panasonic 42px på et år og ergo om 4 år hvis en 500M har 0 i værdi. Så bliver resultatet jo det samme. Til gængæld har jeg aldrig haft et så godt billede og sidder ikke og tænker om nu sortniveau eller andet ikke kunne blive bedre. mit tv har ingen tuner og hvad skal jeg også bruge den til. Man køber et tv som dækker ens behov og hvorfor skulle jeg så købe et dårligere tv som jeg ikke bliver tilfreds med. bare fordi der måske kommer noget som er bedre om 3-4 år. Jeg har siddet og utilfreds med mit pananonic 42px i et helt år, den oplevelse vil jeg ikke have igen. De ny panasonic kan heller ikke dække mine behov til billedekvalitet. Så er det vel helt naturligt at man køber en reference model og som dækker mine behov 112 procent. Flere havde jo nok valgt et pioneer, hvis de havde plads eller havde råd.
Redigeret af xcardman - 08-Juni-2009 kl. 08:41
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 08:21 |
Hother skrev:
Som skrevet længere tilbage i tråden. Min monitor er ikke til salg, og det bliver den ikke foreløbig - for hvad kommer lige som er bedre inden for de næste par år - formentligt intet |
Sludder, den er på markedet allerede: KRP-600M 
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 08:26 |
Non-Desperado skrev:
Hother skrev:
Som skrevet længere tilbage i tråden. Min monitor er ikke til salg, og det bliver den ikke foreløbig - for hvad kommer lige som er bedre inden for de næste par år - formentligt intet |
Sludder, den er på markedet allerede: KRP-600M 
|
Det har jeg ikke plads til N-D
|
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 08:39 |
Japer skrev:
Tror ikke på det med Pioneer og de bliver mere værd overhovedet. Det er ren ønsketænkning især fra dem der ejer pioneer  |
Korrekt, selvfølgelig vil de falde ligesom alt andet elektronik. Dog vil brugtprisen være forholdsvis god, det kunne jeg da se med mit gamle Pioneer. Så vil nu bare nyde mit tv de næste par år, uden at tænke hvad det kan sælges for. Vil nok også trække lidt på smilebåndet når panasonic ejerne påstår at de lige har købt verdens bedste tv.......
|
 |