Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
johnjkj
Guld medlem
Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
|
Emne: Pioneer Kuro - mindre sort med tiden? Sendt: 11-November-2009 kl. 12:20 |
Hej
Jeg har et Pioneer 5090H som netop har været til reperation pga pixelfejl. Her blev hele panelet udskiftet 
Efter at jeg har fået TVet hjem igen, synes jeg at sortniveauet er blevet væsentlig bedre ift. det gamle panel med pixelfejl. Nu smelter de sorte striber foroven + forneden sammen med rammen ved film. Det synes jeg også de gjorde i begyndelsen ved det andet panel, men jeg synes striberne blev mere og mere lysegrå som tiden gik (det gamle panel var lidt over 12 mdr gammelt). Begge paneler er amatørkalibreret med en Eye One D2 + det gratis HCFR software.
Måske er det indbildning  Det kan jo også være det gamle panel, ud over pixelfejl, også var defekt på anden vis. Hvad mener I andre - er jeres Kuro uforandret ift. sortniveau? Jeg synes ellers jeg har læst, at sortniveauet bliver bedre som tiden går.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 12:30 |
Hej.
Det skal nok passe.....de bliver "blegere" med tiden,havde dog regnet med at det tog væsentlig længere tid.
Har selv en 507 model,og sys ikke selv at den(endnu) er blevet ringere,men hvem ved...hvis jeg fik skiftet mit panel. 
Havde nu heller aldrig drømt om at jeg ville have min fladskærm så længe som tilfældet er nu(4 års tid)...men den er simpelthen bare stadig SÅ fremragende sammenlignet med det meste andet på markedet,så jeg ved ikke engang hvad jeg skulle købe(udover en Pioneer igen.. forståes)
mvh
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9434
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 12:32 |
lrev på jobbet skrev:
Hej.
Det skal nok passe.....de bliver "blegere" med tiden,havde dog regnet med at det tog væsentlig længere tid.
Har selv en 507 model,og sys ikke selv at den(endnu) er blevet ringere,men hvem ved...hvis jeg fik skiftet mit panel. 
Havde nu heller aldrig drømt om at jeg ville have min fladskærm så længe som tilfældet er nu(4 års tid)...men den er simpelthen bare stadig SÅ fremragende sammenlignet med det meste andet på markedet,så jeg ved ikke engang hvad jeg skulle købe(udover en Pioneer igen.. forståes)
mvh
lrev |
Du skulle se den i forhold til modellen nyere. Der er et kæmpe skridt, især mht til sort.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 12:54 |
Hej lahan.
Det må så være 508 du mener?nej....der er ikke den store forskel,faktisk mener min kollega som har en 508-at min står bedre end hans(hans er endda kalib. af Otto)...men det er jo nok bare ham.
Faktisk er jeg heller ikke imponeret af hans,men er dog sikker på at en KRP500 eller 5090 er klart bedre end min...man stadig bare ikke nok til at JEG gider skifte allerede(og bløde tabet)-men.....dette var så et lille sidespring fra emnet.
mvh
lrev
|
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9434
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 13:14 |
lrev på jobbet skrev:
Hej lahan.
Det må så være 508 du mener?nej....der er ikke den store forskel,faktisk mener min kollega som har en 508-at min står bedre end hans(hans er endda kalib. af Otto)...men det er jo nok bare ham.
Faktisk er jeg heller ikke imponeret af hans,men er dog sikker på at en KRP500 eller 5090 er klart bedre end min...man stadig bare ikke nok til at JEG gider skifte allerede(og bløde tabet)-men.....dette var så et lille sidespring fra emnet.
mvh
lrev |
ja jeg havde 500 serien i tankerne i forhold til 427/507. Men forstår godt hvorfor man ikke vil opgradere.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 13:21 |
Hej.
Ja...som jeg også skrev:Bortset fra en af de nyere Pioneer modeller.
lrev
|
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 13:43 |
Jeg tror nu mere det er indstillingerne på det nye panel hvor kontrasten er sat højere end dit gamle panel.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
johnjkj
Guld medlem
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 15:00 |
Skyum skrev:
Jeg tror nu mere det er indstillingerne på det nye panel hvor kontrasten er sat højere end dit gamle panel. |
Nej. Kontrasten på både det nye og det gamle panel er sat til 32 om dagen. Om aftenen (i forholdsvis mørkt rum), er kontrasten sat til 25, selvom det nok lige er i underkanten af hvad der er korrekt.
Lysstyrken er på begge paneler sat til +1 (det er vel også den der påvirker sortnivauet og ikke kontrasten, der påvirker "det hvide niveau").
Nu er det faktisk ikke noget jeg først har bemærket efter at have fået skiftet panalet. På den gamle panel prøvede jeg at indstille mig ud af det, men kunne ikke.
Men Skyum, du har ikke bemærket en forringelse med dit TV?
Redigeret af johnjkj - 11-November-2009 kl. 15:01
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 15:02 |
Jeg tror også det er indstillingerne, og måske den har fået en firmware update... det kan jo også være den på en eller anden måde påvirker profilerne (uden jeg skal gøre mig alt for klog på det)
|
Mvh
René
|
 |
johnjkj
Guld medlem
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 15:06 |
rhsin skrev:
Jeg tror også det er indstillingerne, og måske den har fået en firmware update... det kan jo også være den på en eller anden måde påvirker profilerne (uden jeg skal gøre mig alt for klog på det) |
Det kan godt være det er indstillingerne, men som jeg lige har skrevet (vores svar krydsede nok hinanden), var det noget jeg lagde mærke til inden udskiftningen.
De har rigtigt nok opdateret firmware. Jeg mener dog ikke det påvirker indstillingerne, men jeg er dog ikke helt sikker.
|
 |
MaXer
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 08:14 |
Umiddelbart tror jeg ikke det bliver mindre sort med tiden, tvært imod. Efterhånden som plasmaen dør ud kan fjernsynet emittere mindre og mindre lys, og derved burde det, om noget, blive mørkere og mørkere.
|
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 08:50 |
johnjkj skrev:
Skyum skrev:
Jeg tror nu mere det er indstillingerne på det nye panel hvor kontrasten er sat højere end dit gamle panel. |
Nej. Kontrasten på både det nye og det gamle panel er sat til 32 om dagen. Om aftenen (i forholdsvis mørkt rum), er kontrasten sat til 25, selvom det nok lige er i underkanten af hvad der er korrekt.
Lysstyrken er på begge paneler sat til +1 (det er vel også den der påvirker sortnivauet og ikke kontrasten, der påvirker "det hvide niveau").
Nu er det faktisk ikke noget jeg først har bemærket efter at have fået skiftet panalet. På den gamle panel prøvede jeg at indstille mig ud af det, men kunne ikke.
Men Skyum, du har ikke bemærket en forringelse med dit TV? |
Når det er et helt nyt panel, kan du ikke nødvendigvis bruge de samme indstillinger  Ellers kunne vi jo nøjes med at kalibrere ét tv, og så kopiere indstillingerne,men så nemt er det desværre ikke
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |