recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer LX5090H eller LX5090
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer LX5090H eller LX5090

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pacman1859 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer LX5090H eller LX5090
    Sendt: 18-Maj-2009 kl. 17:23
Hej, Jeg er ny bruger og skal ud og købe en fladskærm for første gang. Jeg har læst diverse anmeldelser og test af fladskærme, og det lyder som om at LX5090H er et super tv. Jeg ved godt Pioneer har valgt at stoppe produktionen, men der er stadigvæk mulighed for at finde 1 et eller andet sted.

Det jeg godt vil vide er om LX5090 er lige så godt som LX5090H. Jeg kan forstå at H giver en ekstra kalibreringsmenu, DLNA og så noget DVB-S tuner med i købet. Jeg bor i lejlighed og der har vi fællesantenne anlæg, hvor der køres med DVB-C. Da DBV-C ikke er indbygget i nogen af i disse tv, så skal jeg have en Yousee boks der kan modtage det digitale signal til fladskærmen. Så er der selvfølgelig det med DLNA, som selvfølgelig lyder godt, men indtil videre er jeg ikke klog på det. Jeg har dog allerede købt et mediecenter (Shuttle PC) for et par måneder siden. Så den kan jeg også bedre udnytte når jeg får en fladskærm da jeg lige nu bruger til vores analoge tv.

Desuden vil også gerne vide, om jeg skal gå efter en universal fjernbetjening også, nu hvor jeg skal gennem en yousee boks? Nogen foreslag?

Skal jeg gå efter LX5090 eller LX5090H?

P.S: Kan man få kalibreret LX5090 på samme måde som LX5090H? Bær over med mig hvis det er dumt spørgsmål. Jeg er ny på dette område.

Gode råd er velkommen :-)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 20:42
Jeg kan desværre ikke svare på det omkring kalibreringen. Men mange 5090H koster det samme eller er endda at finde billigere end 5090, da flere forhandlere åbenbart tog dem hjem istedet. Så måske kan du gå efter H modellen og få den billigere 
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:06
Man kan godt få kalibreret LX5090 på samme måde som en LX5090H. Der er ikke så store forskelle mellem de to, men det ved du jo allerede.
Til top
pacman1859 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2009
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 10:48
Tak for svar.

Jeg har faktisk lige oprettet det samme emne over på flatpanels.dk forum.

Så jeg kan roligt gå efter PDP-LX5090 :-)
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af pacman1859 pacman1859 skrev:

Tak for svar.

Jeg har faktisk lige oprettet det samme emne over på flatpanels.dk forum.

Så jeg kan roligt gå efter PDP-LX5090 :-)

en H model har sat tuner og den virker til canal digtial, men ellers bare går efter en 5090
Til top
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Marts-2007
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 12:23
LX5090H har efter min mening pænere menuer end LX5090
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu