|
Pioneer LX5090h uskarpt billede |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv de indstillinger vi bruger her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1249652432 |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Pioneer'en viser bare signalet som det er - garbage in, garbage out.
Det virker til du er blevet overasket over hvor meget dårligere SD-indhold ser ud på et 50" tv ift. et 42". Du skal lige have i mente et 50" tv har et 42% større skærmareal! http://www.displaywars.com/42-inch-16x9-vs-50-inch-16x9 |
||
Bobbas
Bruger Oprettet: 13-Juli-2006 Status: Offline Point: 153 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Torben, tak for dit forslag. En sharpness på -12 er ikke lige mig :)
|
||
Bobbas
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mange tak for jeres input. Jeg ved ikke lige hvad jeg stiller op...på den ene side er der super fine billeder, især HD materiale via Apple TV (Vimeo), på den anden side ser vi mest TV, og her er næsten halvdelen knap så lækkert at se på
Mit gamle 427xd var faktisk en bedre all-rounder
|
||
Bobbas
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg oplever næsten ingen forskel på om boksen stå på 1080i eller 720p. Er det meste ikke optaget i 1080p idag (de sidste 10år)?
|
||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan du jo selv styre. Jeg angiver de indstillinger, som ikke giver artefakter og det gør det hvis du skruer op for sharpness. Men mere vigtigt er det nok også, at du får skiftet væk fra standard-profilen for den er ikke så god hvis du ikke laver en egentlig kalibrering i dén tilstand. Hvis TV'et ikke larmer, så kan det i øvrigt anbefales, at sætte spare mode til 0, så du får mere knald på lyset. Redigeret af Torben Rasmussen - 05-Juni-2014 kl. 08:54 |
||
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mit Pio KRP er isf-kalibreret, og her er sharpness på minus 15.
Øvrige indstillinger er : Kontrast 30 Lysstyrke +5 Farve +2 Tone 0 Skarphed -15 Farvetmp. Manuel Gamma 3 |
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jov det meste er optaget i 1080p, men det hjælper ikke noget da de fleste danske kanaler sender i 720p (hvilket er bedre end 1080i)
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Torben Rasmussen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke samme panel. |
||
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ifølge Otto J er det. Jeg fik panelet skiftet på garantien pga pixelfejl, og syntes ikke panelet så ud som det gamle. Spurgte Otto ifm isf-kalibrering om jeg havde fået et 5090 panel, hvortil han svarede at der ikke er forskel, det er det samme panel. Det er "billedmotoren" der er forskel i mellem de to varianter. |
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har haft et 428XD og kørt på samme mediecenter som med mit 5090H og var absolut ingenting at spore på SD signalet hverken som direkte analog eller med DVB-C via HDMI på 720p.
Faktisk burde SD billedet på et 5090H være bedre end på et 428XD da lille forskel ved skalering vil have større tendens til at give moire og blive uskarpt. MEN MEN MEN! Nu kommer det spændende som måske kan forklare noget af det med at SD kan se bedre ud på 427XD. Et Pioneer 427XD eller 428XD har en opløsning på et 16/9 format der hedder 1024x768 pixels, hvilket giver en pixel som ikke er kvadratisk. Et SD signal er på 768x576 og tager man et 427XD panel med 1024x768, så skal man gange signalets højde med 1,3333... for at billedet er i fuld højde. Hvis man så prøver at dividere panelets bredde med samme værdi, så sker det interessante: 1024/1,3333... = 768 pixels. På ethvert andet fullhd tv ville det ikke passe med formatet. Men på magisk vis passer et SD signal i 4/3 format perfekt på pixelbredden i et pioneer 427XD tv. Det er kun i højden at billedet bliver strukket og dækker flere pixels pr. pixel. Så et Pioneer 427XD vil på sit 1024x768 pixels panel i bredden vise pixel-i-pixel med 4/3 SD signaler. Men højden vil blive ganget med 133% og ikke være pixel-i-pixel.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Torben Rasmussen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er de fleste SD signaler i dag jo ikke 4/3, men 16/9. Der er nogle ældre udsendelser, der er optaget i 4/3, men det meste Live TV sendes i 16/9 format.
|
||
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |