recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer LX-81 og NadM25
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer LX-81 og NadM25

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 15:22

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har selv nogle højttalere som er stærke i toppen. Men hvis jeg begynder at sætte EQ til -db i toppen, så ryger der for mange detaljer. Til gengæld kan jeg godt hæve meget i bunden uden at bassen bliver mudret.

ok... det kan være jeg skal til at læse manualen så

edit det skal lige siges at jeg ikke er på -db i toppen, men receiveren havde sat den til +6 eller sådan i de 2 højeste trin.. og det er den jeg har modereret ned i omkring +1 eller +2 sådan kurverne er fladet ud så der ikke er så stor forskel i spændet fra-6db dæmpning i bunden til +6 db øgning i toppen

Redigeret af rhsin - 05-Juli-2009 kl. 15:24
Mvh

René
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 15:49

Jeg synes ikke der ryger så mange detaljer ved at ændre EQ til at stå på midten. Har også læst om X-curve og det der er det mærkelige er at det er lavet hvis diskanten bliver for skarp til STORE rum og lige som rhsin er min stue heller ikke særlig stor.

Jeg lagde i øvrigt mærke til inden ændringen, at det mest var centerkanalen, der var skruet kraftigt i vejret i diskanten, så meget at det var på grænsen til det ubehagelige.

Mvh

Michael/MF1971

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 16:12

Efter længere tids lytning har jeg også sat de tre øverste frekvenser til 0 db. Et indgået kompromis mellem musikken og mig

Og det er rigtigt at centeren var skruet godt op i diskanten efter kalibreringen. Så den er også sat til flat.

Men bruger nu mest "Pure Direct" til films

Redigeret af Kampus - 05-Juli-2009 kl. 16:13
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2009 kl. 16:23

Nu har jeg også prøvet at skifte mine fronter fra small til large og efter utallige forsøg blev mig og mine øre enige om at forskellen var forbavsende lille.

Jeg synes bassen er den samme, men der er en lille ændring i detaljerne ( muligvis mellemtonen ). Der kom en anelse mere detalje med, synes jeg.

En anden ting, som er krafrigt forbedret i forhold til de gamle højtalere jeg havde er lyden fra SACD. Jeg prøvede for første gang at sætte Dire Straits : Brothers In Arms på og afspillede den i Analog/Pure Direct og for fanden hvor lød det godt.Især tracket Why Worry er bevet min nye reference.

Mvh

Michael/MF1971

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu