|
|
|
Besvar
|
Side <12 |
| Forfatter | ||
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 27-August-2007 kl. 23:59 |
|
|
OT: Den præcise ordveksling mellem den gode Aase D. Madsen og den daværende kulturminister kan læses her. Ganske underholdende... |
||
![]() |
||
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 28-August-2007 kl. 00:38 |
|
|
Tak for linket Otto - virkelig underholdende nattelæsning
|
||
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
Sendt: 28-August-2007 kl. 07:33 |
|
Det hører vel også med til historien, at det blad kaster 5 stjerner efter halvdelen af de produkter de tester, så det er nok mere beskrivelsen i teksten man skal lægge vægt på. Ligesom med den tyske areadvd.de er der en tendens til, at hifianmeldelser med karakter- eller pointsystemer i praksis kun udnytter det øverste 30% af skalaen. Om det er en fejl afhænger selvfølgelig af hvad man defiinerer som 'dumpegrænse', men taget i betragtning at de magasiner aldrig tester decideret dårlige produkter, synes jeg de burde anvende en større del af skalaen Nå, tilbage til plasmaskærmene... |
||
![]() |
||
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Sendt: 11-September-2007 kl. 13:06 |
|
|
Følg dette link for nogle billeder der viser de to TV side-by-side, husk at scrolle lidt ned på den tyske side for at se billederne. |
||
![]() |
||
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
Sendt: 11-September-2007 kl. 13:35 |
|
|
Hvad med strøm forbruget! Pioneer bruger 364W Panasonic bruger 569W Altså bruger Panasonic 56% mere strøm end Pioneer. |
||
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
||
![]() |
||
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Sendt: 11-September-2007 kl. 13:52 |
|
|
Det er fordi Panasonic PZ700 er en full HD skærm (det er Pioneer 508XD ikke), altså mange flere pixels der skal drives. /Letten |
||
![]() |
||
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 11-September-2007 kl. 13:52 |
|
Jeg synes det kunne være interessant at høre hvad det reelt er folk fokuserer på, når der diskuteres strømforbrug. For mig at se er der to argumenter for at købe et tv med lavere strømforbrug: Det ene er det økologiske argument, som jeg synes er særdeles nobelt - personligt prioriterer jeg anderledes, og vælger det bedst mulige tv, og så må jeg gøre hvad jeg kan for at behandle naturen ordentligt på andre områder - bruge el-sparepærer hvor jeg kan, lade være med at smide affald i naturen osv, men hvis man reelt ikke ønsker at belaste naturen ved at købe et tv der bruger meget strøm, så er det noget jeg ikke kan argumentere imod. Det andet er det økonomiske, som jeg personligt tror på er så langt det mest væsentlige for folk, når de ønsker et tv der bruger mindre strøm. Mens jeg har respekt for "mange bække små", så vil jeg påstå at hvis man er entusiastisk nok til at kigge på om éns tv skal være et 508XD eller et PZ700, hvor meget flytter det så om det koster 300,- ekstra om året i strøm? 56% ekstra strømforbrug, det lyder jo voldsomt - men med 3 timers drift om dagen er det 300-350,- om dagen (og så tager jeg endda worst-case scenario, i praksis vil forskellen formentligt være mindre). Jeg synes der er lidt for meget hysteri omkring strømforbruget, når vi taler om entusiast-tv. Jeg har da aldrig hørt nogen klage over at deres Audi A8 4.2 ikke kører langt nok på literen? |
||
![]() |
||
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 11-September-2007 kl. 13:56 |
|
En Pioneer Full HD PDP LX508D bruger 421w, så Panasonic skærmen bruger altså 35% mere energi såfremt opgivelserne er lavet udfra samme forudsætninger. Når der vurderes mellem 50" paneler og full hd skærme. Og jeg ville personligt selv prioritere billedkvaliteten langt højere end den lille forskel det giver i kroner på årsbasis, der mener jeg der er andre ting som spiller langt mere ind, alene at få lavet en ISF kalibrering kan jo nedsætte forbruget mere end forskellen her er oplyst såvidt jeg har forstået. Redigeret af rhsin - 11-September-2007 kl. 13:59 |
||
|
Mvh
René |
||
![]() |
||
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 11-September-2007 kl. 15:07 |
|
Kunne godt være jeg ville tænke mig om hvis det kostede 300-350,- kr om dagen Monikke der skulle have stået om året som der er skrevet længere oppe i indlægget |
||
|
Mvh
René |
||
![]() |
||
nekolas
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
Sendt: 11-September-2007 kl. 17:33 |
|
|
ikke for at hijacke tråden, men nu vi alligevel afviger lidt fra trådens først omtalte modeller. hvad ville folk så egentlig vælge hvis de havde muligheden 428XD vs 50PZ70EA? hvert tv koster ca. det samme og har umiddelbart et par fordele over det andet. 428XD har en ekstra hdmi, bedre sort, 24p og koster mindre i el, hvor PZ70, i dette tilfælde, er 50" og er full hd (men skulle også, efter hvad jeg har læst, have udemærket 24p playback samt sort niveau. førstnævnte er læst på nogle forums så det kan man ikke regne med passer, men med den "nye" A model så ved man jo aldrig om de virkelig har gjort noget ved det ?_?)
og her tænkes der på langtidsinvestering, ikke noget nyt tv i 5-6 år. ps. hvis det er, så kan jeg godt oprette en ny tråd om dette, men synes bare der bliver oprettet nye tråde som kaniner humper i forvejen ![]() Redigeret af nekolas - 11-September-2007 kl. 17:41 |
||
![]() |
||
rhsin
Guld medlem
Sendt: 11-September-2007 kl. 21:38 |
|
|
Uha, den er svær Jeg vil sige er du glad for at se en god film jævnligt via dvd eller blue ray og du ellers har pladsen, så vil jeg syntes at wauw effekten er klart større på en 50" skærm og det er også selvom at du får mulighed for 24fps på Pioneeren. Alternativt hvis Pioneerens design tænder dig skulle du måske overveje sidste års model 507 xd den kan formentlig købes til under 21k hos fleggaard (eller andre) og i kalibreret tilstand er det altså en rigtig god skærm jeg er rimeligt overbevist om at uanset hvad du vælger så vil du sidde med åben mund når du tygger film i dig Skal du kun bruge skærmen til alm. tvbrug ville jeg nok vælge pdp 428 skærmen. |
||
|
Mvh
René |
||
![]() |
||
Besvar
|
Side <12 |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |