recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer PDP LX508D - 9.500,- ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer PDP LX508D - 9.500,- ?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 17:03

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg ville mene du skulle vælge Panasonic´en og så lige sende oplysningerne om hvor jeg kan købe Pioneer´en via Privat Besked .

Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 17:45

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er Pioneers bedste årgang mht til samlekvalitet.  

Først og fremmest så er jeg heller ikke i tvivl om at Pioneer'en er det rigtige valg for dig, forudsat naturligvis at panel og kabinet ikke har nogen defekter. Men jeg aner simpelthen ikke hvor den skrøne om samlekvalitet er opstået?!

Jeg kører nu på mit femte (og desværre sidste) Pioneer. Har haft en 434HDE, 435XDE, 436XDE, 508XD og nu en KRP600. De har _alle_ været af den samme, exceptionelle kvalitet. Ingen knirke- og knagelyde og alle samlinger har været i topklasse. Jeg nåede dog aldrig omkring 427-generationen - men det 'eneste' problem der var med (nogle af) dem var vel 'gardin'-problematikken. Det kan vist næppe tilskrives samlekvalitet.

EDIT: Nå ja - 5/6090-generationen sprang jeg også over, så hvis der er nogen der har oplevet dårlig samlekvalitet der, så er jeg selvfølgelig villig til at trække mit udsagn tilbage. Indtil videre har jeg bare ikke hørt om nogen der har beklaget sig herom.  

Redigeret af Søren Ingemann - 22-Juni-2009 kl. 17:52
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 17:58

Nope har ikke oplevet dårlig bygge/samlekvalitet på 5090, og hvorfor skulle 9g også være samlet ringere end 8g.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 18:06
Jeg synes mit 428xd virkede som om der var kælet mere for kvaliteten end for mit nuværende 5090H.

Fjernbetjeningen var tungere og bedre udført på 428, men det reagerede dårligere end på 5090'eren.

Så det er efter min mening ikke kun en skrøne. Det er dog stadig langt bedre byggekvalitet end man sér på mange andre fjernsyn som Sony, Philips, Panasonic Samsung etc.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Nope har ikke oplevet dårlig bygge/samlekvalitet på 5090, og hvorfor skulle 9g også være samlet ringere end 8g.

Enig

Og x090 er 9. generation sammen med KRP-modellerne

Fjernbetjeningen er i alu på g9, mens den var i plastic på de 8. gen jeg har set.

Et lx508 ville jeg også vælge hvis det var mig.

og så løb jeg tør for one-liners.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Enig

Fjernbetjeningen er i alu på g9, mens den var i plastic på de 8. gen jeg har set.

Den fjernbetjening jeg havde på mit 428xd som er 8G var i alu.

Redigeret af Cyberguyen - 22-Juni-2009 kl. 18:54
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 18:54

EnigOg x090 er 9. generation sammen med KRP-modellerneFjernbetjeningen er i alu på g9, mens den var i plastic på de 8. gen jeg har set.Et lx508 ville jeg også vælge hvis det var mig.<span style="font-style: italic;">og så løb jeg tør for one-liners.</span>

Så har du kun set "standard modeller"...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 19:09

Enig

Er os bare noget jeg har fået at vide af en ekspert.

Fjernbetjeningen er en stor tung klods med sortlakeret aluminium

Aj, der er jo ligefrem et billede lagt op af den

Redigeret af Kampus - 22-Juni-2009 kl. 19:10
Til top
joras12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juni-2009
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 08:17
1000 tak for den gode guidning alle sammen.. Jeg er 100% tilfreds med mit Pioneer.. Dete er jo for sindssyg billedkvalitet! Er der dog nogen der har de bedste "settings" til billede når man bare ser SD og HD fjernsyn?

Mvh Jonas
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 08:41

Da der mig bekendt IKKE er generelle problemer med hverken LX508D, 5090, 5090H eller 500 serien, så er det med samlekvaliteten en forholdsvis ligegyldig ting i mine øjne,så længe det ikke er gået ud over finesser,detaljer og brugskvaliteten. Hvis der derimod var opstået problemer med de nyere produkter i forbindelse med besparelser, så ville det være et vægtigt argument.

Vi må huske på at sansynligheden for at der er kommet en bedre teknologi om 4-6 år er stor,hvorfor det at skabe et produkt der kan "holde" i 20 år vil svare til at prøve at udvidde holdbarheden på øl til 20 år....

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af joras12 joras12 skrev:

1000 tak for den gode guidning alle sammen.. Jeg er 100% tilfreds med mit Pioneer.. Dete er jo for sindssyg billedkvalitet! Er der dog nogen der har de bedste "settings" til billede når man bare ser SD og HD fjernsyn?Mvh Jonas

Jep du trykker bare på den knap der hedder DYNAMISK så kører det hele af sig selv...
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Oprindeligt skrevet af joras12 joras12 skrev:

1000 tak for den gode guidning alle sammen.. Jeg er 100% tilfreds med mit Pioneer.. Dete er jo for sindssyg billedkvalitet! Er der dog nogen der har de bedste "settings" til billede når man bare ser SD og HD fjernsyn?Mvh Jonas

Jep du trykker bare på den knap der hedder DYNAMISK så kører det hele af sig selv...

så holder det nok ikke i 4-6 år
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu