recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer PDP-428XD billigst hvor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer PDP-428XD billigst hvor?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
NMøller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer PDP-428XD billigst hvor?
    Sendt: 23-Juli-2007 kl. 14:12
Hvor kan man i Danmark for øjeblikket få denne nye 42" Pioneer plasma skærm billigst ?

Med Venlig Hilsen
Niels Møller

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 14:39
Så vidt jeg har kunne se, så koster de det samme alle steder. Efter Pioneer har lavet deres forhandler krav om, ser det ud til at alle internet shops ikke rigtig kan forhandle dem billigere.
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 14:48
lige umiddelbart er det her det billigste jeg kan finde det til http://www.flatscreencenter.se/page/products/fullScreenInfo. php?id=1187 27.000 svenske.
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 16:02

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Så vidt jeg har kunne se, så koster de det samme alle steder. Efter Pioneer har lavet deres forhandler krav om, ser det ud til at alle internet shops ikke rigtig kan forhandle dem billigere.

Hvad er det for krav de har pålagt deres forhandlere??

For så vidt jeg ved, strider det mod dansk lovgivning, hvis producenter pålægger forhandlere krav om mindstepriser på produkterne.

Til top
sidious Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-September-2005
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 16:05
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=544994 her kan XA modellen fås til 2000 Euro. det er dog i Tyskland, men det kan godt give sig!
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Hvad er det for krav de har pålagt deres forhandlere??

For så vidt jeg ved, strider det mod dansk lovgivning, hvis producenter pålægger forhandlere krav om mindstepriser på produkterne.

Det er pålagt forhandlerne at have demorum og noget i retning af 3 skærme til demo for at kunne forhandle Pioneer. Jeg kan ikke huske de præcis tal, men det dybt latterligt. Det gør det for at bremse op for parallel import fra internet shops, som presser prisen for meget. Det er en global ting de er igang med og ikke kun i DK. Så vidt jeg har fået fortalt af en forhandler jeg kender ret godt, så har de fået ok for det i DK.

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 14:24

[/QUOTE]

Det er pålagt forhandlerne at have demorum og noget i retning af 3 skærme til demo for at kunne forhandle Pioneer. Jeg kan ikke huske de præcis tal, men det dybt latterligt. Det gør det for at bremse op for parallel import fra internet shops, som presser prisen for meget. Det er en global ting de er igang med og ikke kun i DK. Så vidt jeg har fået fortalt af en forhandler jeg kender ret godt, så har de fået ok for det i DK.

[/QUOTE]

Hmm må godt nok indrømme jeg ikke helt køber den der med demorum etc. Når man i tyskland kan købe modellen til 2000euro = små 15k ved forhandelere der ikke har demorum etc, så tror jeg altså ikke på at DK forhandlere SKAL have det - nok snarrer for, at kunne retfærdiggøre at tage de vejledende udsalgspriser i en periode. Ellers er der da virkelig tale om en syg og totalt latterlig pris differentiering fra Pio´s side.

Nå nok brok om de latterlige dk priser. Hvis jeg havde pengene og skulle have en 8g pio skærm blev den helt sikkert nappet i tyskland eller sverige - ikke på vilkår om jeg vil betale de dk priser!

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Hmm må godt nok indrømme jeg ikke helt køber den der med demorum etc. Når man i tyskland kan købe modellen til 2000euro = små 15k ved forhandelere der ikke har demorum etc, så tror jeg altså ikke på at DK forhandlere SKAL have det - nok snarrer for, at kunne retfærdiggøre at tage de vejledende udsalgspriser i en periode. Ellers er der da virkelig tale om en syg og totalt latterlig pris differentiering fra Pio´s side.

Nå nok brok om de latterlige dk priser. Hvis jeg havde pengene og skulle have en 8g pio skærm blev den helt sikkert nappet i tyskland eller sverige - ikke på vilkår om jeg vil betale de dk priser!

Den skulle være god nok med de nye forhandler regler fra Pioneer, har det selv fra en forhandler. Hvor de kan i tyskland ved jeg ikke, det kan være de endnu ikke har indført reglen, eller de har demo rum et andet sted i tyskland.

Redigeret af ashdk - 24-Juli-2007 kl. 15:00
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 15:23

Ja Pioneer har en underlig politik angående prissætning.

Jeg ville nok holde mig fra Tyske Pio tv.
Der skulle være en del fejl på det nye Pio tv, ifølge Spawn. Men sådan var det jo også med de nuværende Pio tv.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ja Pioneer har en underlig politik angående prissætning.

Jeg ville nok holde mig fra Tyske Pio tv.
Der skulle være en del fejl på det nye Pio tv, ifølge Spawn. Men sådan var det jo også med de nuværende Pio tv.

det kan godt være Pioneer har en dårlig prispolitik, og det kan godt være at der har være enkelte kunder som har været kommet uberettiget i klemme med 427 skærmene, men deraf så at konkludere der er en del fejl på det nye tv allerede inden det nærmest er blevet solgt herhjemme er da en udtalelse som står for din egen regning

Edit. egentligt syntes jeg efterhånden man bør forholde sig mindst lisså kritisk overfor Panasonics PX70 serie da jeg da efterhånden har læst om mange som har oplevet deciderede tekniske fejl på skærm som har krævet de enten har måttet få skærmen ombyttet eller har måttet sende den til reperation det må da være mest rimeligt ik?

Redigeret af rhsin - 24-Juli-2007 kl. 16:13
Mvh

René
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:12

Som jeg skriver, så bør man lige overveje om man skal handle  i udlandet.

Det er muligt at de nye skærme er bedre end de gamle, det får vi jo at se om ½ år. Så jeg vil da klart foreslå at man køber et dansk Pio tv, selvom det tager en god overpris for deres produkter.

Jeg har lige "stjålet" fra en anden tråd hvor spawn skriver:

Men de er ikke uden børnesygdomme - i en sindsygt lang tråd på AV forums tales der bl.a. om et meget stort antal skærme med billedstøj og fizzing/shimmering pixels i alvorlig grad. Pioneers reaktion på de der har klaget over dette er den sædvanlige arrogante "det er ingen fejl, og sådan er der bare nogen skærme der opfører sig"

Gizlaroc fra forummet har eks. konkret oplevet det på 4 ud af 7 skærme, men der er mange flere der har rapporteret det.

Du kan jo læse den og få info om andres praktiske erfaringer med skærmene - hvis du orker

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Som jeg skriver, så bør man lige overveje om man skal handle  i udlandet.

Det er muligt at de nye skærme er bedre end de gamle, det får vi jo at se om ½ år. Så jeg vil da klart foreslå at man køber et dansk Pio tv, selvom det tager en god overpris for deres produkter.

Jeg har købt min skærm hos Fleggaard i Harrislee, og vælger Pioneer (eller andre) at have samme prispolitik til den tid jeg skal købe en ny skærm så har jeg ingen betænkeligheder ved at købe der igen, på daværende tidspunkt sparede jeg omkring 5k ved at køre syd for grænsen, og jeg føler på ingen måde at jeg skulle være dårligere stillet end hvis jeg havde købt skærmen af en dansk forhandler og betalt de ekstra 5k, jeg kan trods alt køre mange gange til grænsen for dem hvis det er et must pga dårlig kvalitet, men jeg er da enig om at man nok ikke skal vælge den butik der ligger længst væk, og man skal da også opveje besparelsen overfor det potentielle besvær rent transportmæssigt, ellers så må man jo købe udfra det altid er naboens der går i stykker

Jeg har lige "stjålet" fra en anden tråd hvor spawn skriver:

Men de er ikke uden børnesygdomme - i en sindsygt lang tråd på AV forums tales der bl.a. om et meget stort antal skærme med billedstøj og fizzing/shimmering pixels i alvorlig grad. Pioneers reaktion på de der har klaget over dette er den sædvanlige arrogante "det er ingen fejl, og sådan er der bare nogen skærme der opfører sig"

Gizlaroc fra forummet har eks. konkret oplevet det på 4 ud af 7 skærme, men der er mange flere der har rapporteret det.

Du kan jo læse den og få info om andres praktiske erfaringer med skærmene - hvis du orker

Jamen hvormange af eks Panasonics skærme er ikke taget retur pga støj, tilsyneladende sker denne fejl for flere producenter, desuden vil du altid have en eller anden buzz når du har et helt hvidt billede det kan jeg da ihvertfald konstatere på både min Pioneer og Panasonic og endda i nogenlunde samme omfang, og mig generer det ikke på nogle af dem, men vi er alle forskellige og nogle har mere følsomme øre end andre og det kan også sagtens være frekvensafhængig for jeg lægger feks meget mere mærke til den "tvhyletone ala den de gamle tv udsendte" på min Panasonic hvor jeg stort set ikke hører den på min Pioneer, nu skal det til panaens forsvar sige at jeg har et ret stort surround anlæg og at der typisk ikke er så meget støj i soveværelset (kun en gang imellem ) som i stuen og det kan være derfor jeg hører det tydeligst på Panaen.

Men jeg syntes bare generelt det er tidligt at male fanden på væggen inden man har haft bare en vis udbredelse af skærmen også her i landet, også kan det godt være at der er en enkelt bruger der har oplevelet flere fejl på flere skærme.. men det er der jo mange som der har, man taler ligefrem om i forsikringselskaber at der er folk som er født i særlige stjernetegn som er mere uheldige, måske det er skæbnen her

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu