Tak for dit svar. Jeg har søgt herinde og du har helt ret i der er masser af emner omkring lx71 og mange er rigtige glade for den, men det kniber med at finde emner om forskellen på lx71 og lx51.
Jeg overvejer nemlig om jeg kan "nøjes" med en lx51 og i den forbindelse vil jeg selvfølgelig gerne vide, hvad jeg "mister" ved ikke at købe en lx71.
Men indtil videre kan jeg så forstå, at lx71 har ICE-Power, som gør den ikke bliver varm under drift, hvilket også må være en fordel, hvis den skal stå i et tv-møbel uden særlig meget plads og luft omkring.
Er der andre forskelle?
Jeg har også prøvet at sammenligne på pioneers hjemmeside, men ved ikke helt hvad de forskellige ting, som er anerledes på dem betyder i praksis, men det jeg fandt af forskelle er følgende:
I den korte beskrivelse står der følgende om receiverne:
SC-LX71: LX Series High Definition AV Receiver with ICEpower, DLNA Certification and THX Select2 Plus Certification
VSX-LX51: LX Series Receiver with HD Audio Decoding, Deep Colour and KURO LINK
De væsentligste forskelle jeg kan se er, at lx71 har ICEpower, DLNA og lidt flere inputs?
DLNA har jeg både i tv og PS3, så jeg har vel ikke særligt meget behov for også at ha det i min receiver??
Er der forskel på:
lx71: 4 x HDMI (1080p transferring)
lx51: 3 x HDMI (1080p upscaling)
Udover der er 1 HDMI input mere i lx71?
Jeg overvejer nemlig om, at jeg har råd til at bestille en receiver her samtidigt med min nye skærm, som bliver sendt i næste uge fra sverige.
Hvad er jeres mening om, hvad en fair pris (dkr) er for hhv. de to receiver?