Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 13:10 |
------
Redigeret af SVP03 - 27-September-2009 kl. 14:14
|
SVP03
|
 |
musikkman
Bruger
Oprettet: 20-Maj-2009
Point: 174
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 13:19 |
Så er det vist på tide med en opdatering fra mig!
Jamen, selvom jeg egentlig havdeplanlagt at det skulle være en pio 71'er model, endte det med at jeg fik mig en 81'er... :) Den fik jeg så hjem i mandags.. :) og jeg vil være hudløs ærlig og sige at det var med blandede følelser!! -Jeg vil lige sige at mine udtalelser selfølgelig står 100 procent for egen regning... og det er ikke fordi jeg vil "rakke ned" på nogle" for det er udelukkende mine egne meninger og behov jeg nu kan sætte ord på!
:)
Jeg fik forstærkeren hjem og tilsluttet mine elac 247 højttalere (som jeg er meget glad for! -og kunne ret hurtigt mærke at det var som om at lyden var blevet mere klar og lys i de øvre toner. og det var virkeligt positivt! -Meeen, da det kom til dynamik i bunden kom eg til at sidde med en ret tom følelse... "var det det???" det var lidt som om at pio'en går en tak dybere ned (subwoofer agtigt) end min gamle NAD.. -men så var det som om der manglede noget i mellembassen.. (lidt den kontante bas som sidder i mellemgulvet) -jeg prøvede dog at justere på equlizeren... men syntes ikke rigtigt at jeg kunne finde "min lyd" -Generelet syntes jeg den manglede en del dynamik i bunden (iforhold til min gamle NAD 753) Det skal lige nævnes at jeg også havde Bi-ampet Pio'en men med meget lidt lydforskel.
Jeg syntes jo egentlig at det er ret mange penge jeg har givet for en forstærker som denne... så jeg var lidt frustreret over min skuffelse med lyden. Jeg kigge da ind til Hifi klubben, hvor jeg ret hurtigt blev præcenteret med en af de nyere NAD recievere (T775) og lånte den med hjem for at lave en A-B test... Her syntes jeg at NAD'en også var blevet en tand lysere i lyden end min gamle Nad.. hvilket var meget positivt! -men stadig kunne jeg høre at det var som om at den lige havde den sidste dynamik mere i bunden end pioneer.. -hvis jeg skal prøve at beskrive det, så var det som om at pio'en lyd mæssigt var en "lille bitte" smule mere klar i lyden. -og Nad'en var måske en lille smule mere rå at lytte på... (Specielt omkring vokalen...-men det er meget lidt forskel at høre.)
En ting som tiltaler mig meget hos NAD, er at de kan opgraderes i fremtiden til de nye lyd og billed formater, med deres indstiks moduler. feks. også når de nye HDMI standarter kommer.. :)
Men NAD virker en anelse mere gammeldags med hensyn til design og OSD... men det er jo en smagssag og det er en ting jeg sagtens kan leve med. vil alligevel helst gemme den lidt af vejen... :)
Grunden til at jeg var helt sikker på at det skulle være en pioneer var nok at jeg var blevet "blændet" af at læse om den her på diverse forums... (hvilket jeg kan læse at det er en klassisk fejl folk herinde gør) -Jeg syntes jo også at det var smartest med en pioneer, nu når jeg havde en pioneer skærm... (så det passede lidt sammen.. :) meeeen, det har jeg nu fundet ud af med mig selv at det er okay at have sammensat sit anlæg af forskellige mærker... -det er vel bare mig som har haft den forestilling..
Men anyway.. for at drage en konklution kan jeg sige meget kort at jeg er en NAD mand.. :) Jeg syntes Nad egner som som en god All-round forskærker, med god dynamik og kræfter, som nok er bedst til musik..
Pioneer er nok forstærkeren at foretrække hvis man går mest efter film og surround... og lydmæssigt hvis man høre meget vokal-betonet musik.. (som feks whitney huston, celine dion... osv... altser musik hvor man kan lide at vokalen er SUPER klar og lys. )
Så efter alt dette er min nye Pioneer sc-lx 81 nu sat til salg... Men jeg er blevet en del klogere på hvilken lyd jeg er til... måske en dyr erfaring.... men hvad.... til de penge skal man være 100 procent glad for den...
|
Sony 55hx855
Onkyo tx-nr 5010
PS3
Elac 249BE Højttalere
XTZ 99w12 18 ice subwoofer
sonos musik system
Ps. skal du holde en havefest, så prøv os: www.lejettelt.dk
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 13:40 |
musikkman skrev:
Så er det vist på tide med en opdatering fra mig!
Jamen, selvom jeg egentlig havdeplanlagt at det skulle være en pio 71'er model, endte det med at jeg fik mig en 81'er... :) Den fik jeg så hjem i mandags.. :) og jeg vil være hudløs ærlig og sige at det var med blandede følelser!! -Jeg vil lige sige at mine udtalelser selfølgelig står 100 procent for egen regning... og det er ikke fordi jeg vil "rakke ned" på nogle" for det er udelukkende mine egne meninger og behov jeg nu kan sætte ord på!
Jeg fik forstærkeren hjem og tilsluttet mine elac 247 højttalere (som jeg er meget glad for! -og kunne ret hurtigt mærke at det var som om at lyden var blevet mere klar og lys i de øvre toner. og det var virkeligt positivt! -Meeen, da det kom til dynamik i bunden kom eg til at sidde med en ret tom følelse... "var det det???" det var lidt som om at pio'en går en tak dybere ned (subwoofer agtigt) end min gamle NAD.. -men så var det som om der manglede noget i mellembassen.. (lidt den kontante bas som sidder i mellemgulvet) -jeg prøvede dog at justere på equlizeren... men syntes ikke rigtigt at jeg kunne finde "min lyd" -Generelet syntes jeg den manglede en del dynamik i bunden (iforhold til min gamle NAD 753) Det skal lige nævnes at jeg også havde Bi-ampet Pio'en men med meget lidt lydforskel.
Jeg syntes jo egentlig at det er ret mange penge jeg har givet for en forstærker som denne... så jeg var lidt frustreret over min skuffelse med lyden. Jeg kigge da ind til Hifi klubben, hvor jeg ret hurtigt blev præcenteret med en af de nyere NAD recievere (T775) og lånte den med hjem for at lave en A-B test... Her syntes jeg at NAD'en også var blevet en tand lysere i lyden end min gamle Nad.. hvilket var meget positivt! -men stadig kunne jeg høre at det var som om at den lige havde den sidste dynamik mere i bunden end pioneer.. -hvis jeg skal prøve at beskrive det, så var det som om at pio'en lyd mæssigt var en "lille bitte" smule mere klar i lyden. -og Nad'en var måske en lille smule mere rå at lytte på... (Specielt omkring vokalen...-men det er meget lidt forskel at høre.)
En ting som tiltaler mig meget hos NAD, er at de kan opgraderes i fremtiden til de nye lyd og billed formater, med deres indstiks moduler. feks. også når de nye HDMI standarter kommer.. :)
Men NAD virker en anelse mere gammeldags med hensyn til design og OSD... men det er jo en smagssag og det er en ting jeg sagtens kan leve med. vil alligevel helst gemme den lidt af vejen... :)
Grunden til at jeg var helt sikker på at det skulle være en pioneer var nok at jeg var blevet "blændet" af at læse om den her på diverse forums... (hvilket jeg kan læse at det er en klassisk fejl folk herinde gør) -Jeg syntes jo også at det var smartest med en pioneer, nu når jeg havde en pioneer skærm... (så det passede lidt sammen.. :) meeeen, det har jeg nu fundet ud af med mig selv at det er okay at have sammensat sit anlæg af forskellige mærker... -det er vel bare mig som har haft den forestilling..
Men anyway.. for at drage en konklution kan jeg sige meget kort at jeg er en NAD mand.. :) Jeg syntes Nad egner som som en god All-round forskærker, med god dynamik og kræfter, som nok er bedst til musik..
Pioneer er nok forstærkeren at foretrække hvis man går mest efter film og surround... og lydmæssigt hvis man høre meget vokal-betonet musik.. (som feks whitney huston, celine dion... osv... altser musik hvor man kan lide at vokalen er SUPER klar og lys. )
Så efter alt dette er min nye Pioneer sc-lx 81 nu sat til salg... Men jeg er blevet en del klogere på hvilken lyd jeg er til... måske en dyr erfaring.... men hvad.... til de penge skal man være 100 procent glad for den...
| Rigtig god feedback, som endnu en gang viser, at man altid selv skal finde den lyd man bedst kan lide og ikke kun lytte til, hvad andre mener. Ellers ville vi alle have Pioneer og XTZ stående :)
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 13:41 |
Det er jeg da bare ked af høre. Har du prøvet at justere rigtigt på EQ?
Efter min aller bedste overbevisning kan du med de meget omfattende indstillinger få lige den lyd frem som du ønsker.
Jeg har selv Elac - godt gok mindre end dine, men jeg har simpelthen så meget "bund" i dem, at jeg ikke ønsker mig mere. Og jeg kunne lægge endnu meget mere bas og mellemtone ud til mine højtalere, hvis det var det jeg ville. Og benytter jeg Neo 6, så er min Sub slet ikke på, for jeg har ikke behov for den
Jeg er pudsigt nok igen blevet så glad for musik efter af jeg netop fik min LX71, at jeg hører langt mere musik end jeg ser film. Så jeg forstår dig slet ikke. Bortset fra, at man jo som bekendt ikke kan diskutere lyd.
Jeg har sgu mest lyst til at spørge hvor du bor - måske kunne jeg "cykle" forbi for at kigge på din LX81
Edit: Ah...så lige at jeg før har spurgt hvor du bor (Nordjylland), det er nok lidt langt væk for at kigge på dine indstillinger
Redigeret af Hother - 10-Oktober-2009 kl. 13:49
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 16:05 |
Sjovt nok kan jeg slet ikke genkende din ellers præcise beskrivelse af lyden. Jeg mangler på intet tidspunkt bas, hverken i dybden eller i øvre område. Mellemtonerne er også meget fine.
Det eneste jeg kunne tænke mig bedre er i diskanten. Synes da at diskanten er klar og præcis - der kommer mange detaljer med fra musikken. Men når jeg har lyttet til musik i et par timer får jeg ondt i hovedet af diskanten, fordi den er for hård.
Har selvfølgelig prøvet at skrue ned for diskanten, men så går det jo ud over detaljerne og lyder som om der lagt en dyne over højttalerne.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 16:54 |
Jeg kan sagtens genkende beskrivelsen, betyder efter min mening ikke så meget i surround, men i stereo, kan jeg slet ikke leve uden min effektblok.
Måske du skulle prøve at låne lidt mere af hifiklubben velvillighed også låne en Nad T975 effektblok med hjem lav en biampet front med effektblokken også lad receiveren trække resten, jeg tror du vil blive ualmindeligt positivt overrasket 
|
Mvh
René
|
 |
Schjelde
Guld medlem
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
|
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 19:26 |
Sku feedback der kan bruges.
Hvis det ikke er for sent for dig, ville jeg dog gøre som rhsin og undersøge muligheden for at låne effektblok med hjem. En sådan kan gøre underværker når der lyttes til musik.
Går selv med drømme om en NAD M25, men det er desværre ikke Jul 10 gange om året 
|
Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
 |
musikkman
Bruger
Oprettet: 20-Maj-2009
Point: 174
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 11:02 |
Tak for Jeres Input og kommentarer...
Det med at jeg mangler noget i bassen vil jeg lige uddybe lidt... -den helt dybe syntes jeg der er masser af.. (subwoofer bas):) -men det er den der ligger en tand højere oppe jeg mangler.. :) -altser den man ligesom mærker i mellemgulvet som en bankende hammer.. (overdrivelse fremmer forståelsen) Tror jeg føler at den er lidt for langsom (bassen) Men jeg tror måske at det bunder lidt i at kræfterne i de nedre frekvenser kunne have været bedre... og at Nad'en simpelthen har bedre strøm og krafter til dette... -Så ja, jeg gætter på at det vil være optimalt med et effekttrin på, som flere foreslår... -men så tror jeg hellere at jeg vil vælge NAD t775 for at spare lidt å enheder... (det må gerne fylde så lidt som muligt) ja, jeg er ik nem at gøre tilfreds... jeg ved det... heheh
|
Sony 55hx855
Onkyo tx-nr 5010
PS3
Elac 249BE Højttalere
XTZ 99w12 18 ice subwoofer
sonos musik system
Ps. skal du holde en havefest, så prøv os: www.lejettelt.dk
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 12:37 |
musikkman skrev:
Tak for Jeres Input og kommentarer...
Det med at jeg mangler noget i bassen vil jeg lige uddybe lidt... -den helt dybe syntes jeg der er masser af.. (subwoofer bas):) -men det er den der ligger en tand højere oppe jeg mangler.. :) -altser den man ligesom mærker i mellemgulvet som en bankende hammer.. (overdrivelse fremmer forståelsen) Tror jeg føler at den er lidt for langsom (bassen) Men jeg tror måske at det bunder lidt i at kræfterne i de nedre frekvenser kunne have været bedre... og at Nad'en simpelthen har bedre strøm og krafter til dette... -Så ja, jeg gætter på at det vil være optimalt med et effekttrin på, som flere foreslår... -men så tror jeg hellere at jeg vil vælge NAD t775 for at spare lidt å enheder... (det må gerne fylde så lidt som muligt) ja, jeg er ik nem at gøre tilfreds... jeg ved det... heheh
|
Jeg kan igen genkende det du siger.. især efter at have manglet min effektblok da den var til rep, jeg syntes dog kombinationen mellem en ualmindelig god receiver (her tænker jeg på lydbehandling kanaleperation osv) kombineret med et ualmindeligt godt kraftcenter giver en bedre slutlyd end enten den ene model/mærke eller den anden model/mærke her er det simpelthen kombinationen der virker ialmindeligt godt imho... og jeg har læst om andre som har samme receiverserie som mig som har smidt en NAD M25 ind foren til fronter og center også biampet dem, og jeg tror de sidder nøjagtigt lisså storsmilende som mig både ved surround, og endnu vigtigere ved stereo.
M25 er da lækker, og der ender måske sådan en hjemme hos mig en dag, bare for sjov, men min anlæg kan spille rigtigt højt og rent i både stereo og surround, så det er egentligt ikke ummidelbart mere kraft jeg måske har brugfor... nærmere en sikkerhedssele i sofaen... og slet ikke en buttkicker... for det klarer mit anlæg fint som det er.
For at illustere celine dion live i las vegas (nyeste) på blu ray starten af my heart will go on, starter med en meget voldsom dyb rumlen bass, og her har jeg måttet dæmpe min sub med 3db for overhovedet at kunne være i stuen ved volume på -5 og talte man kunne man høre ens stemme blev påvirket af rumlen, så det føltes som en sagte "rallen" og ruderne i stuen... ja min kone gik udenfor, hun troede de faldt ud af rammen 
Så jeg syntes alligevel du skulle overveje at låne en NAD effektblok feks T975 med hjem den vil så rigeligt levere ekstra kraft til dit setup og det giver dig terminaler nok til at biampe hele din front hvis dine øjtalere også kan det.
prøv det... du bliver IKKE skuffet 
(skal måske lige indskyde at effektblokken jo ikke behøves at stå sammen med resten af anlægget den kan gemmes væk selvom den er stor, og den kan jo autotændes/slukkes via 12v trigger fra receiveren)
Redigeret af rhsin - 11-Oktober-2009 kl. 12:38
|
Mvh
René
|
 |
Kratz
Super bruger
Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 13:44 |
Jeg ved præcis hvad du mener. Jeg havde nøjagtigt den samme fornemmelse da jeg testede Pioneer (selv om det var LX71 jeg testede). Der manglede simpelthen noget i bunden når man kører 2 kanals stereo.
Jeg foretrak Yamaha blandt de receivere jeg testede, men jeg testede så ikke NAD faktisk.
Men jeg kunne så heller ikke finde ud at indstille Pioneer fik jeg at vide...
|
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 17:38 |
Kratz skrev:
Men jeg kunne så heller ikke finde ud at indstille Pioneer fik jeg at vide... |
Det er sådan noget der får mit pis i kog - ligesåsnart folk ikke synes Pioneer er det bedste, så har det altid været noget med indstillingerne at gøre. Måske man skulle acceptere, at vi ikke alle er til Pioneer - Onkyo, Marantz, Denon, Yamaha, H/K, NAD osv. kan alle lave nogle gode produkter. Smag er forskellig, og tak gud for det. Verden ville også være ret kedelig hvis alles livret var herregårdsbøf..
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 17:48 |
Anima skrev:
Kratz skrev:
Men jeg kunne så heller ikke finde ud at indstille Pioneer fik jeg at vide...
|
Det er sådan noget der får mit pis i kog - ligesåsnart folk ikke synes Pioneer er det bedste, så har det altid været noget med indstillingerne at gøre.
Måske man skulle acceptere, at vi ikke alle er til Pioneer - Onkyo, Marantz, Denon, Yamaha, H/K, NAD osv. kan alle lave nogle gode produkter. Smag er forskellig, og tak gud for det. Verden ville også være ret kedelig hvis alles livret var herregårdsbøf..
|
Jeg synes nu ikke der er så meget at komme i kog over Troels. Der vel næppe nogen der har sagt, at Pioneer er det bedste over en bred kam, og jeg har nu heller kendskab til at nogen herinde har sagt at man ikke kunne finde ud af indstillingerne.
Nå det så er sagt, så ER Pioneer receiverne ikke specielt let tilgængelige.
At jeg så, og også nogle andre mener at Pioneeren er blandt det bedste, er så vores valg . Men da enig i, at der heldigvis findes en receiver til os alle
Og havde du ikke boet i Aalborg, så kunne du såmænd selv få lov til at lege med min receivere, så du kunne se jeg har ret.
Man kan så sige at receiveren ikke er nem at få det bedste ud af, ikke gør den specielt megen ære
Men det er nu heller ikke sådan, at man skal benytte enhver lejlighed til at nedvurdere, og specielt hvis man ikke kender den til bunds. For det har receiveren ikke fortjent.
Redigeret af Hother - 11-Oktober-2009 kl. 18:05
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |