Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JesA
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 14:37 |
Hother skrev:
JesA skrev:
Hother, du har ikke forstået essensen af det jeg skriver ...og giver op nu......
MVH
|
Nej jeg forstår dig nok ikke helt - jeg har skam prøvet. Håber at vi er lige gode venner af den grund
|
DET er vi ....men om vi samtidig også kunne "forstå hinanden", ville vi jo nærmest kunne ligge i ske også .....ahrg...hva' faen....'forstå jo heller ikke altid konen, og hende ligger jeg jo i ske med....Hother, kom hid  
Redigeret af JesA - 12-Oktober-2009 kl. 14:38
|
 |
Kratz
Super bruger
Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Point: 284
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 14:39 |
furious jt skrev:
Jeg troede faktisk vi var ovre alt det der "min reciever er meget bedre end din" - "Din recevier er bare mega ringe fordi jeg siger det"
Folk må synes og skrive det de vil om Pioneer, men så må os med Pioneer receviere også skrive det vi har lyst til om andre receviere uden brok fra jer andre. Men sådan er det bare ikke herinde. Man må godt skrive marantz er godt, men skriver man at pioneer er godt, så kommer der 3-4 stykker som nok skal fortælle at pioneer er lort og de vil istedet anbefale en anden reciever, og dem som anbefaler pioneer er fanboys som ikke kan se noget som helst godt i andre receivere og det er kun pioneer der eksisterer i vores hoveder.. Sådan er det bare ikke |
Sådan er det jo netop ikke Furious. Eneste grund til jeg blander mig i debatten er, at vi har endnu en tråd hvor en person har været ude at teste en receiver, i dette tilfælde en NAD, op imod en Pioneer, og fandt den anden receiver bedre. Hans ankepunkter på Pioneer er i øvrigt spot on hvad jeg selv bemærkede da jeg testede Pioneer.
Straks kommer der bemærkninger som 'det er vi da kede af at høre', 'hvad var dine indstillinger' og 'en Pioneer kan du få til at lyde lige præcis som du ønsker'. Underforstået (eller sådan kan jeg i hvert fald ikke lade være med at læse det) havde du indstillet den rigtigt var det ikke gået sådan.
Hvis nogle tester en Yamaha og finder den utilstrækkeligt, vil du ikke se mig argumentere for at den muligvis ikke er optimalt indstillet, selv om jeg er sikker på den har absolut lige så mange indstillingsmuligheder. Smag og behag er som bekendt forskellig.
furious jt skrev:
Jeg synes folk skal have lov til at argumentere for den/de receivere som de synes lyder godt. Og så er det da fuldstændig lige meget om der står Yamaha, denon eller pioneer på den. |
Der er vi så fuldstændigt enige, så hvis man bare kunne holde det til det...
Dertil kan jeg kun sige, at jeg kun kommenterer på receivere jeg rent faktisk har hørt. Jeg er ikke kvalificeret til at gøre andet.
Men jeg er da glad for du vil overveje Yamaha næste gang 
Selv er jeg ærgelig over jeg ikke fik hørt Marantz.
furious jt skrev:
EDIT. Læste lige nedstående indlæg og vil lige sige at pioneers receiver altså godt kan lyde pisse godt (lige så godt som fleste andre) out of the box. Man behøver ikke sidder i flere uger for at få den indstillet |
Hmm, det lader der så til at være delte meninger om... 
|
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 14:42 |
kan vi ikke bare være enige om at for 10-11000,- en pio koster ,får man ueneligt meget for pengene. Men det gør man ogsp med de andre produkter. Vi kan jo heller ikke diskutere hvilken farve der er bedst. man køber jo det man syntes bedst om .Længere er den jo ikke. jeg kan lige tilføje at i det prisleje syntes jeg bedst om pioneer. ganger man prisen med tre, syntes jeg der er bedre alternativer, i mine øre
|
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 15:08 |
P.las, LX72 koster altså 15k - til den pris tangerer vi altså priserne for seperate enheder. Så i realiteten skal Pioneer sammenlignes med Yamaha Z7 (17k), Marantz SR800x (16k) osv. I dét selskab synes jeg den blegner - og ja, jeg har lyttet til en LX71..
Jeg er totalt enig med JesA. Et af de bedre indlæg i denne tråd.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 15:36 |
JesA skrev:
IH, hvor jeg har holdt mig fra tastaturet, i denne her "alle-dem-som-ikke-har-Pioneer-de-hader-os" tråd...men nu kan jeg ikke holde mig væk længere :)
- nej, kære Hother, Kampus & co - det er IKKE sådan at "alle os" som ikke har Pioneeer hetzer jer/jeres Pio receivere - DET som "alle vi andre" farer i blækhuset overfor, er at I ikke forsømmer een lejlighed til at promote jeres Pio-receivere OG ikke forsømmer een lejlighed til at komme med en hulens masse søforklaringer på hvorfor andre IKKE anser/opfatter Pio som værende en "SUPER-RECEIVER". Det er DET som irriterer visse personer herinde, tænker jeg
Og til det udsagn, at hvis man - frit oversat - ikke gider at læse/sætte sig ind i en manuel, så har man ikke "fortjent" Pio's fine lyd, har jeg een kommentar: 
- Om man ikke evner at lave et produkt som helt basalt - out of the box - har en "god lyd", men søger denne "gode lyd" via diverse "manipulationer", så er der sgu' noget galt med produktet 
Men om Pio-klanens diciple kan anerkende ikke-falden-på-halen-Pioneer vurderinger, kan jeg bestemt også anerkende at dem som har købt Pio føler man har købt et produkt der passer ind i DERES lyd-filosofi.
MVH
|
Sikke da en omgang forvrøvlet sludder. Når nogen skriver at mit kæreste eje er noget LORT, og jeg ikke er enig. Skal jeg så bukke nakken og tie? Nej det nægter jeg at gøre, fordi jeg har oplevet det helt fantastiske ved den reciever jeg har, og vil gerne dele min erfaring med andre.
Og med hensyn til at fare i blækhuset er det jo bare et mildt følelsesladet ord. Nej du er pissed off fordi vi (klanen - endnu et følelseladet ord) tillader os at forsvare de angreb der kommer på vores recievers formåen. En kritik som vi slet ikke kan genkende og langt mindre anerkende.
Til sidst vil jeg så især anholde dette indlæg for at være meget nedladende i sin sprogbrug. Det klæder ikke seriøse debattører
Og med det statement vælger jeg at boycotte denne tråd fremover. Hyg jer
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 15:36 |
Jeg må se mig helt enig i Anima, Kratz og JesA her i tråden.
Jeg er ved at blive godt og grundigt træt af, at folk som kommer til anden konklusion end "Pioneer-slænget", er kommet til det pga.
forkerte indstillinger, selvom de endda fortæller de HAR indstillet, endda med hjælp af personale som højest sandsynligt er mere
kompetent end de fleste herinde.
Vi har alle forskellige præferencer og forskellige segmenter i lyden vi lægger mærke til og lægger vægt på. Alene i denne tråd, har vi
mindst 3, som er kommet til samme konklusion: Pioneer mangler det ekstra punch ved mellemgulvet.
Hvordan kan det være så svært at indse, at de mangler dét, hvor I føler I har nok? Har I testet med en effekt forstærker som de
omtalte har? Har I testet imod de recievere som de omtalte har fundet bedre, i netop dét de ønsker af en reciever?
Opretter fremhæver endda visse positive sidder ved Pioneeren, som han blot ikke lægger ligeså meget vægt på.
Det var vidst mit galle.
|
 |
musikkman
Bruger
Oprettet: 20-Maj-2009
Point: 174
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 16:10 |
hold da op... her er blevet debateret en del... :) -Tror bare jeg undlader at kommenterer på det...
Men er der ik nogle som mangler en splinter ny Pioneer sc-lx81 (nypris for 8dage siden 13.500,-
-Jeg har sat den på dba til 12.000,-
|
Sony 55hx855
Onkyo tx-nr 5010
PS3
Elac 249BE Højttalere
XTZ 99w12 18 ice subwoofer
sonos musik system
Ps. skal du holde en havefest, så prøv os: www.lejettelt.dk
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 16:22 |
musikkman skrev:
hold da op... her er blevet debateret en del... :) -Tror bare jeg undlader at kommenterer på det...
Men er der ik nogle som mangler en splinter ny Pioneer sc-lx81 (nypris for 8dage siden 13.500,-
|
LOL, Der må jo være en del :-)
|
SVP03
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9457
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 16:22 |
musikkman skrev:
|
Du kan få 8.000. Den er jo ret ringe i henhold til Anti-Pioneer-Banden.
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 16:31 |
Tror ikke der er nogle anti pioneer bande. Der er tilgengæld nogle som ikke kan tåle, at der er andre som har en anden oplevelse med pio receivere. Det er da helt vildt når man læser tråden igennem. Især når den pågældende har hørt den op imod andre receivere, så bliver påstanden underkuet.
Vi opfatter vel ting forskelligt.
|
 |
Kratz
Super bruger
Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 16:34 |
Kampus skrev:
Sikke da en omgang forvrøvlet sludder. Når nogen skriver at mit kæreste eje er noget LORT, og jeg ikke er enig. Skal jeg så bukke nakken og tie? Nej det nægter jeg at gøre, fordi jeg har oplevet det helt fantastiske ved den reciever jeg har, og vil gerne dele min erfaring med andre. |
Nej Kampus, vi skriver ikke at Pioneer er noget LORT, vi skriver, at VI mener andre receivere gør det bedre i denne prisklasse. Det må vi vel også have lov til, ikke? Så skal du nok få lov at rose Pioneer alt det du vil (bare vi slipper for den indstillings snak hver gang, for gud hvor er den belastende!)
Kampus skrev:
Til sidst vil jeg så især anholde dette indlæg for at være meget nedladende i sin sprogbrug. Det klæder ikke seriøse debattører |
Helt enig Kampus, så drop den nedladende tone 
|
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|
 |
Schjelde
Guld medlem
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 17:38 |
Kampus skrev:
Sikke da en omgang forvrøvlet sludder. Når nogen skriver at mit kæreste eje er noget LORT, og jeg ikke er enig. Skal jeg så bukke nakken og tie? Nej det nægter jeg at gøre, fordi jeg har oplevet det helt fantastiske ved den reciever jeg har, og vil gerne dele min erfaring med andre.
Og med hensyn til at fare i blækhuset er det jo bare et mildt følelsesladet ord. Nej du er pissed off fordi vi (klanen - endnu et følelseladet ord) tillader os at forsvare de angreb der kommer på vores recievers formåen. En kritik som vi slet ikke kan genkende og langt mindre anerkende.
Til sidst vil jeg så især anholde dette indlæg for at være meget nedladende i sin sprogbrug. Det klæder ikke seriøse debattører
Og med det statement vælger jeg at boycotte denne tråd fremover. Hyg jer
|
Nu blev "tråden vækket til live" ved at en bruger gav en super god og objektiv feedback der lød på at hans oplevelse med NAD var bedre end med Pioneer. Denne post var endda fyldt med mange gode og mindre gode sider ved Pioneer LX81 der gjorde at valget faldt på NAD'en.
Efterfølgende var der alene posts til den bruger omkring at det var en fed post han lavede, brugbart osv. osv.
Så kommer der bemærkninger om at "folk herinde ikke kan indstille den ordentligt hvis de ikke har overlegen lyd" osv. med generaliseringer omkring at mængden ikke magter opgaven. Hvis det ikke er at nedgøre folk på et hifi forum...
Men den drejes pludselig til at er er en klike / bande / sammensværgelse af den bandit agtige der sviner Pioneer ejere til. 
Redigeret af Schjelde - 12-Oktober-2009 kl. 17:39
|
Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
 |