Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
osbech
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
|
Emne: Pioneer SC-LX71 VS. SC-LX81 Sendt: 14-Juli-2009 kl. 14:50 |
Hej alle,
Inden for nærmeste fremtid skal jeg anskaffe mig en af ovenstående modeller. den umiddelbare forskel når jeg kigger specs er
+1 hdmi indgang på LX81 + 10 watt på LX 81 LX81 er THX Ultra2 Plus certificering. LX71 THX Select2 certificerede.
Umiddelbart er der jo ikke stor forskel på specs, men på prisen er der knapt kr. 4000
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 15:10 |
Hvis ikke du har brug for den ekstra HDMI udgang til PJ, ville jeg sige at de er lige gode
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 15:22 |
Kampus skrev:
Hvis ikke du har brug for den ekstra HDMI udgang til PJ, ville jeg sige at de er lige gode |
Jep - helt enig. Jeg har hørt begge receivere på de samme højtalere, og kunne ikke høre forskel.
Ved godt at der er nogen der siger de kan......mmen øhh....
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
osbech
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 16:00 |
Jeg kunne sagtens bruge en ekstra hdmi til projektoren men ikke til 4k, der kan man købe en splitter :)
Har læst en del at de posts der er omkring de to modeller og kan heller ikke se der er noget som retfærdigøre prisen. Hvis der var lyd forskel havde jeg ikke noget i mod at betale 4k ekstra, det er jo ikke dem der gør den dyr :)
|
 |
Potter
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 21:17 |
Hother skrev:
Kampus skrev:
Hvis ikke du har brug for den
ekstra HDMI udgang til PJ, ville jeg sige at de er lige gode |
Jep - helt enig. Jeg har hørt begge receivere på de samme højtalere, og
kunne ikke høre forskel.
Ved godt at der er nogen der siger de kan......mmen
øhh.... |
Jeg har hørt på begge 2, dog er det mest i stereo mode jeg har
sammenlignet, og her spiller de bestemt ikke ens, med et sæt SA 7Master
som enda høre til i den lette ende at trække, LX81 udskiller sig her med
bedre styr på bas og diskant, det udmynder sig i, en mere helstøbt
dynamik hvor instrumenter virker mere udpenslet, sangstemmerne bliver
dog aldrig nogen rigtig god oplevelse, her bliver der aldrig plads den
varme og fyldighed som jeg har oplevet med Sony´s 5400ES.
Er LX81 de flere penge værd, nej. Spar dem, og lidt mere sammen, og køb et effekttrin i stedet, som du kan koble på. Men hvis man er til
techno/rock og surround så gør LX71/81 det meget godt. Jeg er nok for
meget hifimand med formange rør og transitore i ørerne.
CD´en blev afviklet via en Primare CD31 analogt, prøvet også den
elektrisk og optiske udgang, klart at fortrække dekodningen i CD31, her
er oplevelsen næsten nat og dag.
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 14-Juli-2009 kl. 21:46 |
Potter skrev:
Hother skrev:
Kampus skrev:
Hvis ikke du har brug for den ekstra HDMI udgang til PJ, ville jeg sige at de er lige gode |
Jep - helt enig. Jeg har hørt begge receivere på de samme højtalere, og kunne ikke høre forskel.
|
Jeg har hørt på begge 2, dog er det mest i stereo mode jeg har sammenlignet, og her spiller de bestemt ikke ens, med et sæt SA 7Master som enda høre til i den lette ende at trække, LX81 udskiller sig her med bedre styr på bas og diskant, det udmynder sig i, en mere helstøbt dynamik hvor instrumenter virker mere udpenslet, sangstemmerne bliver dog aldrig nogen rigtig god oplevelse, her bliver der aldrig plads den varme og fyldighed som jeg har oplevet med Sony´s 5400ES.
Er LX81 de flere penge værd, nej. Spar dem, og lidt mere sammen, og køb et effekttrin i stedet, som du kan koble på. Men hvis man er til techno/rock og surround så gør LX71/81 det meget godt. Jeg er nok for meget hifimand med formange rør og transitore i ørerne.
CD´en blev afviklet via en Primare CD31 analogt, prøvet også den elektrisk og optiske udgang, klart at fortrække dekodningen i CD31, her er oplevelsen næsten nat og dag.
|
Altså, når jeg udtalte mig i en sammenligning mellem de to, så var det som surround receiver, og ikke specielt som stereo forstærker.
Må så også tilføje, at jeg faktisk benytter min SC-LX71 ret meget til stereo også, og ikke kun til rock og pop, men lige så meget til klassisk. Må dog indrømme, at til opera har man nok mere glæde af en stereo forstærker - men det var vel ikke det spørgeren spurgte om
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 15-Juli-2009 kl. 01:17 |
Jeg valgte en SC-LX81 for at have en større en en John (Receiver altså)
Spøg til side Jeg fik et godt tilbud , og så mente jeg at sikkert var mindst lige så go som SC-LX71.
Redigeret af Skyum - 15-Juli-2009 kl. 01:23
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 15-Juli-2009 kl. 01:48 |
1: glem alt om THX certificeringer på recievere, det er et klistermærke med licens man køber. det kan være svært at opnå for nogle mærker, andre mærker/produkter har specifikationer der går langt ud over de forskellige THX standarder, men nægter at betale for en licens, det gør dem naturligvis ikke ringere.
2: jeg er ganske imponeret hvis man kan høre så stor forskel på to icepowerbaserede konstruktioner der yder næsten ens. har du prøvet at blindteste imellem de to? hvis forskellen er så stor kunne der eks. være tale om at den store model har en væsentligt større strømforsyning, eller at den lille model ikke leverer op til sine specifikationer, eller på anden måde at de to modeller reelt er meget forskelligt bestykket rent komponentmæssigt.
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
Potter
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
|
Sendt: 15-Juli-2009 kl. 07:56 |
Hother skrev:
Potter skrev:
Hother skrev:
Kampus skrev:
|
Jeg har hørt på begge 2, dog er det mest i stereo mode jeg har sammenlignet, og her spiller de bestemt ikke ens, med et sæt SA 7Master som enda høre til i den lette ende at trække, LX81 udskiller sig her med bedre styr på bas og diskant, det udmynder sig i, en mere helstøbt dynamik hvor instrumenter virker mere udpenslet, sangstemmerne bliver dog aldrig nogen rigtig god oplevelse, her bliver der aldrig plads den varme og fyldighed som jeg har oplevet med Sony´s 5400ES.
Er LX81 de flere penge værd, nej. Spar dem, og lidt mere sammen, og køb et effekttrin i stedet, som du kan koble på. Men hvis man er til techno/rock og surround så gør LX71/81 det meget godt. Jeg er nok for meget hifimand med formange rør og transitore i ørerne.
CD´en blev afviklet via en Primare CD31 analogt, prøvet også den elektrisk og optiske udgang, klart at fortrække dekodningen i CD31, her er oplevelsen næsten nat og dag.
|
Altså, når jeg udtalte mig i en sammenligning mellem de to, så var det som surround receiver, og ikke specielt som stereo forstærker.
Må så også tilføje, at jeg faktisk benytter min SC-LX71 ret meget til stereo også, og ikke kun til rock og pop, men lige så meget til klassisk. Må dog indrømme, at til opera har man nok mere glæde af en stereo forstærker - men det var vel ikke det spørgeren spurgte om
|
Han spørger/ søger jo netop til forskellen mellem de 2, han har selv set og sammenlignet på spec. Overskriften tegner jo sig selv, jeg kommer med lidt erfaring i når de arbejder som stereo forstærker med den opstilling jeg brugte. Jeg giver måske udtryk for at forskellen er STOR, det er den nok ikke i de fleste øre, jeg er måske bare for meget hifi mand og derfor mere kritisk her.
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
 |
kimols
Guld medlem
Oprettet: 21-April-2007
Point: 1485
|
Sendt: 15-Juli-2009 kl. 11:22 |
Redigeret af kimols - 15-Juli-2009 kl. 11:24
|
Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
|
 |