recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer SC-LX71,Yamaha RX-V3900, H/K 745
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer SC-LX71,Yamaha RX-V3900, H/K 745

Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Nu er spørgsmålet bare, om jeg er blevet klogere på, hvad jeg skal vælge ?

Prøv at tage i KT radio og sammenlign Pio'en + Yamaha'en med en Philips surroundreceiver "et-eller-andet", og skriv her på sitet at Philipsen bankede Pio'en OG Yamaha'en i alle disciplinerne, og SÅ afvent responsen her fra sitet......'kunne være RIGTIG sjovt...og kun en smule provokerende  ( og til Hother, furious og andre; c'mon guys, INGEN personlig hetz i dette, bare god sommer-humor )

Nej, ved nærmere eftertanke vil sådan et resultat SANDSYNLIGVIS skyldes at Yamaha'en er forkert indstillet

x

Redigeret af furious jt - 01-Juli-2009 kl. 10:16
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg tvivler

Men een ting er sikkert og det er at du skal se om du kan låne nogle forskellige receivere med hjem. Det er svært at svare på hvilken receiver der passer dig bedst, da der er en del forskel i hvordan de lyder.

Det kan lige så godt være yamaha som pioneer, Nad, denon eller noget helt andet som DU synes lyder bedst på dine højtalere.

Jeg vil kigge i nærheden af Pioneer sc-lx81, Yamaha 3900, Onkyo 906, Denon 4308 (måske 4309) eller et NAD-sæt bestående af forforstærker med tilhørende effekt.

Ellers kan du kigge på Emotiva. Eneste problem er at du skal importere fra USA. Men det er billigt og meget rost på forskellige fora. Der kan du få en rigtig cool løsning til samme penge som de receiver ejeg nævner ovenfor, og så har du altså nået med noget saft og kraft i! Prøv evt at google det

Og til you know: Sig lige een gang til jeg kun anbefaler pio og kun har det i hovedet!

HELT enig; altid vigtigst at man stoler på egne ører. Og skal så samtidig gerne komme med en "tilståelse" at de positive anmeldesler Pio har fået at bla. dig, da vil medføre at jeg ligeså ville tage DINE erfaringer til indtægt og prøvelytte PIO når/hvis jeg skulle have en surroundreceiver i det prisleje.

MVH

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg tvivler

Men een ting er sikkert og det er at du skal se om du kan låne nogle forskellige receivere med hjem. Det er svært at svare på hvilken receiver der passer dig bedst, da der er en del forskel i hvordan de lyder.

Det kan lige så godt være yamaha som pioneer, Nad, denon eller noget helt andet som DU synes lyder bedst på dine højtalere.

Jeg vil kigge i nærheden af Pioneer sc-lx81, Yamaha 3900, Onkyo 906, Denon 4308 (måske 4309) eller et NAD-sæt bestående af forforstærker med tilhørende effekt.

Ellers kan du kigge på Emotiva. Eneste problem er at du skal importere fra USA. Men det er billigt og meget rost på forskellige fora. Der kan du få en rigtig cool løsning til samme penge som de receiver ejeg nævner ovenfor, og så har du altså nået med noget saft og kraft i! Prøv evt at google det

Og til you know: Sig lige een gang til jeg kun anbefaler pio og kun har det i hovedet!

HELT enig; altid vigtigst at man stoler på egne ører. Og skal så samtidig gerne komme med en "tilståelse" at de positive anmeldesler Pio har fået at bla. dig, da vil medføre at jeg ligeså ville tage DINE erfaringer til indtægt og prøvelytte PIO når/hvis jeg skulle have en surroundreceiver i det prisleje.

MVH

Det vil ihvetfald være fjollet ikke at tage pio'en med i sine overvejelser når man skal ud at handle. På samme måde vil jeg næste gang tage yamahaen med i mine overvejelser inden jeg køber næste gang. Og det kan jeg jo takke Kratz og ham den anden for. så lidt godt er der da kommet ud af "diskussionen"

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:42

Selvfølgelig skal Pioneer med i overvejelserne. Det var jeg da heller ikke i tvivl om

Det forunderlige ved at tage ud og auditere er at man ofte bliver vældigt overrasket! Man kan nemt ende med noget helt andet udstyr end det man regnede med da man tog afsted.

Derfor er vi da også alle enige om hvor vigtigt det er at lytte til udstyret selv, for man kan have en markant anderledes opfattelse end flertallet.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Selvfølgelig skal Pioneer med i overvejelserne. Det var jeg da heller ikke i tvivl om

Det forunderlige ved at tage ud og auditere er at man ofte bliver vældigt overrasket! Man kan nemt ende med noget helt andet udstyr end det man regnede med da man tog afsted.

Derfor er vi da også alle enige om hvor vigtigt det er at lytte til udstyret selv, for man kan have en markant anderledes opfattelse end flertallet.

Enig!  For en gangs skyld

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 22:06
Sikke tråden trak ud

Nu bliver jeg nok sablet ned
Dette lille indspark er ikke ment nedsættende, hverken for brugerne af recordere eller om deres udstyr.

Nu har jeg rodet med en del forskellige modeller surround receivere i forskellige prisklasser samt forskellige mærker, opsat med forskellige højtaler og kabler, og der er meget forskel på de forskellige.

Det hele handler om at lytte til de forskellige modeller med et åbent sind (det kan jo være man bliver overrasket), sæt både musik og film materiale, især gælder det om at høre / se noget man kender.
Prøv at sætte receiveren til at spille stereo på et godt setup, så plumper en del i på den konto

Det er rigtigt at for 1 til 2 år siden var Onkyo en del hypet, ikke helt uden grund, de lavede en del gode receivere, de bedste var helt klar de største 905/906, og det er fordi de har en god stor strømforsyning der kan trække selv lidt tungere højtalere, og at lyden ikke er specielt farvet, den lyder hverken for lyst eller mørkt, men bare dynamisk.
Det er der også mange andre mærker der gør, og gør det godt

Jeg har hørt en del af mine kunder der er gået fra en Onkyo, eller ligende receiver i 600/700 serien eller højere, og købt en del større Pioneer receiver i de større modeller eller tilsvarende mærker herunder Onkyo, Marantz mm. Så kommer jo en kæmpe begejstring, nu har de ligepludselig fået verdens bedste receiver det er da klart de bliver begejstret, for nu har de jo alt den effekt til rådighed, som de fleste højtalere er glade for, og de har savnet de de små receivere, der sker for alvor et stort løft når man går fra en receiver i 5-8000kr. klassen til 13-18.000 kr. klassen, der er en del med meget mere styr på lyden, samt en masse smarte EQ- funktioner der alle burde slåes fra, eller kalibreres manuelt, af en der har lidt forstand på det.

Jeg har endnu ikke oplevet ret mange receivere der kan auto kalibrere sig selv så lyden bare er helt i skabet, for slet ikke at tale om integrationen af en god subwoofer. jeg har brugt meget tid på hos de forskellige kunder på at kalibrere lyden, og det samme går igen og igen, manuelt indstillet er som regel bedst. som regel ved auto kalibration lyder de en del tamt, meget at dynamiken og varmen i lyden forsvinder, så tweak endelig løs

Det er ikke til at skære alle forstærkere over en kam, der er bare nogle mærker der gør det bedre till visse højtalere end andre, det handler jo om at finde det perfekte match, så man bliver glad for løsningen i lang tid, indtil en ny opgraderings feber raser

Så mit råd er, brug de posiktive råd man får på div. foraer til en lille hjælp.
Det er altid bedst at komme lidt rundt hos forskellige seriøse forhandlere og lytte til hvad de har på hylderne, og find en forhandler man har tillid til, som også kan være behjælpelig efter produktet er købt, gerne en der har mulighed for evt. at komme forbi og kalibrere den så den yder max.
Det er ikke noget som et stykke udstyr man har en god mave fornemmelse med som er opstillet efter alle kunstens regler, så man kun skal bekymre sig om hvilket musik stykke skal der lyttes til, eller hvad er den næste film man gerne vil se på bedst mulige vis. Så man ikke sidder og bruger hele tiden på at tænke, kan det nu blive bedre

Held og lykke med at finde den rigtige receiver, og husk nogengange kan det betale sig at købe en demo model, for at spare lidt penge så man netop får den store overdimensioneret receiver der hålder højtalerne i jerngrab.

Husk fordi en receiver lyder godt hos nogen behøver den ikke at være det rigtige til din opgave og det setup du måtte have.

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 09:12

Christian skriver:

samt en masse smarte EQ- funktioner der alle burde slåes fra, eller kalibreres manuelt, af en der har lidt forstand på det.

Jeg har endnu ikke oplevet ret mange receivere der kan auto kalibrere sig selv så lyden bare er helt i skabet, for slet ikke at tale om integrationen af en god subwoofer. jeg har brugt meget tid på hos de forskellige kunder på at kalibrere lyden, og det samme går igen og igen, manuelt indstillet er som regel bedst. som regel ved auto kalibration lyder de en del tamt, meget at dynamiken og varmen i lyden forsvinder, så tweak endelig løs

Dette er jeg MEGET enig i....

Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 09:27

Ingen grund til at du skal have på "Hatten" Christian, det du skriver er jo fuldstændigt korrekt.

Oprettede da forøvrigt en tråd om emnet efter at du havde besøgt mig. Et besøg som jeg stærkt anbefaler frem for så mange andre.

Men jeg må så indrømme, at til mit lille setup har jeg haft ekstremt gode oplevelser

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 10:07

Christian: Meget fint indlæg. Det er både velskrevet og sagligt. Det er sådanne indlæg vi alle kan bruge til noget imo. Gerne flere af sådanne indlæg.

Hvis du skulle kunne blive sablet for sådan et indlæg, ja så var der da noget galt. Men man ved selvfølgelig aldrig herinde.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 10:51
x

Redigeret af furious jt - 02-Juli-2009 kl. 10:55
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 10:55

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Det er ikke til at skære alle forstærkere over en kam, der er bare nogle mærker der gør det bedre till visse højtalere end andre, det handler jo om at finde det perfekte match, så man bliver glad for løsningen i lang tid, indtil en ny opgraderings feber raser

Nu har jeg også tygget mig igennem denne tråd, og jeg synes det er underligt, så lidt folk taler om typen og kvaliteten af højttalerne, som efter min mening har større betydning for det endelige lydbillede, end selve surroundforstærkerne/receiverne, når vi taler dem til over 10.000,-

Selvfølgelig passer visse surroundforstærkere bedre til bestemte højttalere og vise versa, så det, som det efter min mening handler mere om, når man skal finde den perfekte surroundforstærker, er at man matcher den til de højttalere man nu engang har eller skal bruge den sammen med (eller igen vise versa, hvis man har surroundforstærkeren og skal finde de perfekte højttalere dertil).

Jeg synes derfor det er lidt absurd, at tale om hvilken surroundforstærker i den tunge klasse, der overordnet lyder bedst. Det kommer an på så mange faktorer (højttalere, kabler, lytterum, ører osv.) at det bliver en helt individuel sag at afgøre.

...

Jeg står faktisk også selv og skal have ny 7.1 surroundforstærker eller receiver, og mit valg ser ud til at stå imellem Yamaha RX-V3900, Pioneer SC-LX81 (eller 82) og Denon AVR-4310 som snart kommer på markedet. Jeg er sikker på, at de alle kan levere en fantastisk god lyd, både i stereo og surround, men valget drejer sig for mig også meget om funktionaliteterne. Fx kunne jeg vældig godt tænke mig den scaler (Anchor Bay VRS ABT2010) der sidder i Yamaha'en og Denon'en. Pioneer'en har "kun" en Faroudja DCDi. Omvendt tror jeg Pioneer'en fungerer bedre sammen med mit LX5090H plasma tv. En HDMI indgang på fronten ville også være nice.

Jeg har besluttet mig for ikke at vælge hvilken det skal være, før Pioneers næste SC-LX model er kommet på markedet (forhåbentlig til september) og jeg har fået lyttet grundigt til de nævnte - helst derhjemme på mine egne højttalere. Indtil da, følger jeg gerne med i, hvad I andre brugere mener om disse. Men den endelige beslutning træffes af mine egne ører og fornemmelser...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 11:00

Helt enig Tarkin!

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55