recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer SC-LX71,Yamaha RX-V3900, H/K 745
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer SC-LX71,Yamaha RX-V3900, H/K 745

Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Præcis hos KT Radio (vesterbrogade) jeg hørte Pio og Yamaha - så jeg forstår absolut ikke din opfattelse

Detaljerne om Sony receiveren er jeg bekendt med - men takker mange gange

Han var ikke ene om den opfattelse  Vi var tre til at høre en sammenligning, og ingen af os var i tvivl om at Yamaha'en var bedre til de KEF højtalere, både i stereo og surround. Jeg går ud fra KT RAdio har sat begge op ordenligt.

Men det er vi så heller ikke enige om at mene, Area DVD kunne også bedst lide Yamaha 3900 over Onkyo 906 og Pioneer 81

Tja, hvad kan jeg sige. Jeg fatter stortset intet (what els is new), Pioneer SC-LX71 har så mange indstillingsmuligheder, at man kan få stort set hvilken som helst lyd ud til højtalerne.

Det eneste jeg kan konkludere er, at meningerne er stærkt forskellige hos KT Radio  Men det bekymre mig nu mindre al den stund, at det er mine ører der har afgjort mit valg af receiver - ikke folkene fra KT Radio

Redigeret af Hother - 29-Juni-2009 kl. 21:29
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:14
Yamaha har altid haft ry for at ha' saft og kraft. Fint nok hvis det er den lokale idrætshal, der skal spilles op. Men når det kommer til "ægte hi-fi", så foretrækker jeg Pio LX71. Den spiller bare så rent og har en naturlig, uanstrengt lyd med så mange detaljer at man næsten må græde af fryd
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:16

Jeg tror faktisk folkene fra KT-Radio var temmeligt overraskede over vi i den grad foretrak Yamaha frem for Pioneer. Men som jeg skrev var vi efter 2-3 timers testning ikke i tvivl.

Det viser blot hvor forskellige lydindtryk der foretrækkes og hvor vigtigt det er selv at høre de forskellige receivere inden man køber.

I øvrigt vil jeg tilføje man kan få Yamaha Z7 til 17.000 kr i øjeblikket. Værd at huske hvis man overvejer Pioneer LX81. Prisforskellen er pludselig ikke så stor. Nu har jeg desværre ikke hørt LX81 da de ikke havde den hjemme hos KT-Radio, men den skal godt nok være god hvis den skal kunne hamle op med Z7, for den var da godt nok lysår foran LX71 og V3900, især i surround!

Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:24

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Yamaha har altid haft ry for at ha' saft og kraft. Fint nok hvis det er den lokale idrætshal, der skal spilles op. Men når det kommer til "ægte hi-fi", så foretrækker jeg Pio LX71. Den spiller bare så rent og har en naturlig, uanstrengt lyd med så mange detaljer at man næsten må græde af fryd

Der er jeg så lodret uenig. Alle receivere (måske med undtagelse af ultra high-end) vil til en vis grad farve lyden - også Pioneer. True, Yamaha har en mere varm lyd end Pioneer. Synes også den har mere fylde end Pioneer. Til gengæld synes jeg Pioneer er lidt flad og nærmest skinger i lyden.

Og så er jeg ligeglad med alle de forskellige modes Pioneer har (de er jo til at fare vild i! og her kan man da om noget snakke om farvning af lyden), det ændrer ikke på hovedindtrykket.

Som sagt et spørgsmål om smag og behag.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Der er jeg så lodret uenig. Alle receivere (måske med undtagelse af ultra high-end) vil til en vis grad farve lyden - også Pioneer. True, Yamaha har en mere varm lyd end Pioneer. Synes også den har mere fylde end Pioneer. Til gengæld synes jeg Pioneer er lidt flad og nærmest skinger i lyden.

Og så er jeg ligeglad med alle de forskellige modes Pioneer har (de er jo til at fare vild i! og her kan man da om noget snakke om farvning af lyden), det ændrer ikke på hovedindtrykket.

Jeg er nu ret enig med Kampus. Man kan faktisk få en ret så ren lyd ud at LX71. Men det er da rigtigt, at alle forstærkere/receivere har deres egen lyd

Receivere er jo generelt ikke kendt for super gode stereo egenskaber (gælder vel også Yamaha), men f.eks. Stockfish Records  closer to music lyder bare fabelagtigt, og lyden er ren og naturlig i forhold til de anvendte instrumenter

Redigeret af Hother - 29-Juni-2009 kl. 22:32
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Alle recievere farver lyden. Men med Pure Direct ryger det lige igennem uden at der bliver pillet ved noget. Og sådan foretrækker jeg lyden til surround setuppet. Men når det kommer til analog CD, så skal der tunes med lyden, da de fleste CDer er noget hø i lyden. Og her er Pioen genial, da den kan indstilles til lige nøjagtig den farve, dybde og detaljerigdom man måtte ønske.

Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 23:06

Undskyld men hvad bygger du dette på? Jeg er meget uenig, ift den lyttetest vi gjorde os i KT Radio. At reklamere med pure direkt er fint, men noget alle receivere har. Og igen synes jeg pure direct var lidt tynd på Pio'en ift. Yamaha'en.

Hoter hvorfor skal KT RAdios holdninger blandes ind i dette? Jeg er ligesom dig, også ret ligeglad med, hvad de mener.Vi var som sagt tre inde og høre, og var alle enige om, at på de KEF højtalere de har derinde, var Yamaha'en bedre.

Hvad er min pointe med dette? At få et lidt mere nuanceret billede af de muligheder man har inden for receivere, fremfor altid at fremhæve et bestemt mærke, som man godt kan have en tendens til, især det mærke man selv har stående. Pioneeren er sikkert bedre end Yamaha til bestemte setups, bare ikke KEF, efter min mening.  

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 23:09

Undskyld men hvad bygger du dette på? Jeg er meget uenig, ift den lyttetest vi gjorde os i KT Radio. At reklamere med pure direkt er fint, men noget alle receivere har. Og igen synes jeg pure direct var lidt tynd på Pio'en ift. Yamaha'en.

Hoter hvorfor skal KT RAdios holdninger blandes ind i dette? Jeg er ligesom dig, også ret ligeglad med, hvad de mener.Vi var som sagt tre inde og høre, og var alle enige om, at på de KEF højtalere de har derinde, var Yamaha'en bedre.

Hvad er min pointe med dette? At få et lidt mere nuanceret billede af de muligheder man har inden for receivere, fremfor altid at fremhæve et bestemt mærke, som man godt kan have en tendens til, især det mærke man selv har stående. Pioneeren er sikkert bedre end Yamaha til bestemte setups, bare ikke KEF, efter min mening.  

KT..jeg forstod det sådan på et par indlæg, at KT medarbejdere mente at Yamaha var bedre end Pio. Fint nok - jeg kan bare ikke bruge det til noget.

Men til resten af dit indlæg - kan du godt have ret

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 23:13

Ren og skær lytning. Men det er jo heller ikke uden betydning hvilke højttalere der kobles til. Og mine B&W ææælsker en Pio

Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 23:22

Det er den samme debat om og om igen.. Selvfølgelig taler man for den receiver man har (for det meste) da det er lige præcis den man har brugt en masse tid og kræfter på at finde og købe. Det er fint med diskusioner og debatter, jeg oplever bare ofte at det grænser op ad muderkastning  Hvilket jo er synd for et seriøst forum.

Men man kan jo konkludere at der er vidt forskellig smag inden for receivere og det ikke nytter noget at spørge til hvilken receiver man skal købe til de og de penge, da der vil komme en masse meninger som alle taler godt for netop én receiver, det er selvfølgelig rart at blive oplyst hvilke receivere der er i prisklassen.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Det er den samme debat om og om igen.. Selvfølgelig taler man for den receiver man har (for det meste) da det er lige præcis den man har brugt en masse tid og kræfter på at finde og købe. Det er fint med diskusioner og debatter, jeg oplever bare ofte at det grænser op ad muderkastning  Hvilket jo er synd for et seriøst forum.

Men man kan jo konkludere at der er vidt forskellig smag inden for receivere og det ikke nytter noget at spørge til hvilken receiver man skal købe til de og de penge, da der vil komme en masse meninger som alle taler godt for netop én receiver, det er selvfølgelig rart at blive oplyst hvilke receivere der er i prisklassen.

Jeg føler da bestemt ikke at det har været mudderkastning, men udveksling af meninger og erfaringer - det er vel det vort forum er til.

Vi har forskellige meninger, men jeg føler da samtidigt, at vi har respekteret hinandens meninger.

Og æhhh... i øvrigt fremhævede jeg faktisk 2 andre receivere som aldeles glimrende. Så det er altså ikke korrekt, at jeg kun fremhævede det som jeg har stående

Redigeret af Hother - 29-Juni-2009 kl. 23:32
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Enig Ingen mudderkast, men subjektiv vurdering og erfaring

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu