Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kratz
Super bruger
Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 23:35 |
Kampus skrev:
Leviathan.jk skrev:
Kampus skrev:
Yamaha har altid haft ry for at ha' saft og kraft. Fint nok hvis det er den lokale idrætshal, der skal spilles op. Men når det kommer til "ægte hi-fi", så foretrækker jeg Pio LX71. Den spiller bare så rent og har en naturlig, uanstrengt lyd med så mange detaljer at man næsten må græde af fryd  |
Undskyld men hvad bygger du dette på? Jeg er meget uenig, ift den lyttetest vi gjorde os i KT Radio. At reklamere med pure direkt er fint, men noget alle receivere har. Og igen synes jeg pure direct var lidt tynd på Pio'en ift. Yamaha'en.
Hoter hvorfor skal KT RAdios holdninger blandes ind i dette? Jeg er ligesom dig, også ret ligeglad med, hvad de mener.Vi var som sagt tre inde og høre, og var alle enige om, at på de KEF højtalere de har derinde, var Yamaha'en bedre.
Hvad er min pointe med dette? At få et lidt mere nuanceret billede af de muligheder man har inden for receivere, fremfor altid at fremhæve et bestemt mærke, som man godt kan have en tendens til, især det mærke man selv har stående . Pioneeren er sikkert bedre end Yamaha til bestemte setups, bare ikke KEF, efter min mening.
|
Ren og skær lytning. Men det er jo heller ikke uden betydning hvilke højttalere der kobles til. Og mine B&W ææælsker en Pio
|
Og hvis du spørger i udenlandske forum's som WhatHifi vil de sige B&W elsker Yamaha. Glæder mig i hvert fald til at få den Z7 hjem til test på mine B&W'er 
|
 |
Kratz
Super bruger
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 23:42 |
Kampus skrev:
Prospect skrev:
Det er den samme debat om og om igen.. Selvfølgelig taler man for den receiver man har (for det meste) da det er lige præcis den man har brugt en masse tid og kræfter på at finde og købe. Det er fint med diskusioner og debatter, jeg oplever bare ofte at det grænser op ad muderkastning Hvilket jo er synd for et seriøst forum.
Men man kan jo konkludere at der er vidt forskellig smag inden for receivere og det ikke nytter noget at spørge til hvilken receiver man skal købe til de og de penge, da der vil komme en masse meninger som alle taler godt for netop én receiver, det er selvfølgelig rart at blive oplyst hvilke receivere der er i prisklassen.
|
Enig Ingen mudderkast, men subjektiv vurdering og erfaring
|
Også enig herfra. Det er fortsat en soper debat. Men vi kan da i hvert fald blive enige om man skal teste selv. Lad være med udelukkende at lytte til andre's anbefalinger 
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 23:42 |
Kratz skrev:
Kampus skrev:
Leviathan.jk skrev:
Kampus skrev:
Yamaha har altid haft ry for at ha' saft og kraft. Fint nok hvis det er den lokale idrætshal, der skal spilles op. Men når det kommer til "ægte hi-fi", så foretrækker jeg Pio LX71. Den spiller bare så rent og har en naturlig, uanstrengt lyd med så mange detaljer at man næsten må græde af fryd  |
Undskyld men hvad bygger du dette på? Jeg er meget uenig, ift den lyttetest vi gjorde os i KT Radio. At reklamere med pure direkt er fint, men noget alle receivere har. Og igen synes jeg pure direct var lidt tynd på Pio'en ift. Yamaha'en.
Hoter hvorfor skal KT RAdios holdninger blandes ind i dette? Jeg er ligesom dig, også ret ligeglad med, hvad de mener.Vi var som sagt tre inde og høre, og var alle enige om, at på de KEF højtalere de har derinde, var Yamaha'en bedre.
Hvad er min pointe med dette? At få et lidt mere nuanceret billede af de muligheder man har inden for receivere, fremfor altid at fremhæve et bestemt mærke, som man godt kan have en tendens til, især det mærke man selv har stående . Pioneeren er sikkert bedre end Yamaha til bestemte setups, bare ikke KEF, efter min mening.
|
Ren og skær lytning. Men det er jo heller ikke uden betydning hvilke højttalere der kobles til. Og mine B&W ææælsker en Pio
|
Og hvis du spørger i udenlandske forum's som WhatHifi vil de sige B&W elsker Yamaha. Glæder mig i hvert fald til at få den Z7 hjem til test på mine B&W'er 
|
Ja ok, men der er jo også forskel på B&Wer. Mine er nogle gamle modeller med slavebas, som kræver en stram styring for ikke at lyde mudret. Og det synes jeg altså Pio gør bedst.
|
 |
Kratz
Super bruger
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 00:15 |
He he. Sjovt nok synes jeg det modsatte. Efter min opfattelse havde Yamaha'en netop bedre kontrol end Pioneer'en.
KEF højtalerne er ligesom B&W tunge at trække på grund af tunge og stive membraner (har selv B&W XT-serien som i den grad har lagt min gamle Denon 2802 ned, de er simpelthen for tunge for den).
Bassen var netop hvad der skuffede mig mest på Pio'en. Den var flad, manglede dybde og var netop hvad jeg vil betegne som på kanten til mudret.
Nu er iQ50 fra KEF indrømmet ikke jordens bedste højtalere, men Yamaha formåede bare at få så meget mere ud af dem end Pioneer'en. Igen selvfølgelig efter min mening 
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 08:28 |
Kratz skrev:
He he. Sjovt nok synes jeg det modsatte. Efter min opfattelse havde Yamaha'en netop bedre kontrol end Pioneer'en.
KEF højtalerne er ligesom B&W tunge at trække på grund af tunge og stive membraner (har selv B&W XT-serien som i den grad har lagt min gamle Denon 2802 ned, de er simpelthen for tunge for den).
Bassen var netop hvad der skuffede mig mest på Pio'en. Den var flad, manglede dybde og var netop hvad jeg vil betegne som på kanten til mudret.
Nu er iQ50 fra KEF indrømmet ikke jordens bedste højtalere, men Yamaha formåede bare at få så meget mere ud af dem end Pioneer'en. Igen selvfølgelig efter min mening 
|
Det er jo netop fordi den har været forkert indstillet. Men det er da helt fint at i par stykker synes yamahaen er bedst til lige de højtalere.
Jeg synes dog at yahama har en aaalt for varm/mørk lyd til mine højtalere.
Det er helt rigtig som en nævner, at man skal dælme ud at lytte inden man køber, og ikke bare udelukkende tage andres oplevelser for gode varer. Havde jeg nu købt en yamaha udelukkende pga af jeres anbefalinger, så var jeg godt nok kommet galt afsted ift hvad min pio præstere. Det samme synes I jo så bare omvendt
Og er man til den mørke lyd i yamahaen, så kan Marantz også anbefales. Og netop marantz synes jeg så også spiller bedst i stereo af alle de surround receivere jeg har hørt
I surround har jeg dog ikke hørt en receiver der gør det bedre end pio'en.
Redigeret af furious jt - 30-Juni-2009 kl. 08:45
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 09:46 |
furious jt skrev:
Det er jo netop fordi den har været forkert indstillet. Men det er da helt fint at i par stykker synes yamahaen er bedst til lige de højtalere.
Det er helt rigtig som en nævner, at man skal dælme ud at lytte inden man køber, og ikke bare udelukkende tage andres oplevelser for gode varer. Havde jeg nu købt en yamaha udelukkende pga af jeres anbefalinger, så var jeg godt nok kommet galt afsted ift hvad min pio præstere. Det samme synes I jo så bare omvendt
Og er man til den mørke lyd i yamahaen, så kan Marantz også anbefales. Og netop marantz synes jeg så også spiller bedst i stereo af alle de surround receivere jeg har hørt
I surround har jeg dog ikke hørt en receiver der gør det bedre end pio'en. | Hehe morsomt hvor meget man gerne vil forsvare sit eget setup! Hvis man synes Pioneer'en er dårligere end andet, må det være fordi den er forkert sat op og man i bund og grund ikke kan finde ud af det.... Det holder i mine øjne ikke! Undskyld men har du overhovedet hørt en direkte sammenligning af Pioneer 71 og Yamaha 3900? Så vidt jeg kunne forstå, havde du sammenlignet Denon og Onkyo med Pioneeren.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 10:14 |
Leviathan.jk skrev:
furious jt skrev:
|
Hehe morsomt hvor meget man gerne vil forsvare sit eget setup! Hvis man synes Pioneer'en er dårligere end andet, må det være fordi den er forkert sat op og man i bund og grund ikke kan finde ud af det.... Det holder i mine øjne ikke!
Undskyld men har du overhovedet hørt en direkte sammenligning af Pioneer 71 og Yamaha 3900? Så vidt jeg kunne forstå, havde du sammenlignet Denon og Onkyo med Pioneeren. |
Denne type af indlæg, er indlæg som meget ofte er med til at forvride debatten. Den er anklagende, og vil gerne mistænkeliggøre et andet medlems indlæg.
Man må som udgangspunkt antage, at et medlem skriver efter sin bedste overbevisning.
Jeg er helt ligeglad om man synes bedst om det ene eller det andet fabrikat, hvis bare man vælger det man synes er bedst til sine ører og til sit øvrige setup .
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 10:14 |
Leviathan.jk skrev:
furious jt skrev:
|
Hehe morsomt hvor meget man gerne vil forsvare sit eget setup! Hvis man synes Pioneer'en er dårligere end andet, må det være fordi den er forkert sat op og man i bund og grund ikke kan finde ud af det.... Det holder i mine øjne ikke!
Undskyld men har du overhovedet hørt en direkte sammenligning af Pioneer 71 og Yamaha 3900? Så vidt jeg kunne forstå, havde du sammenlignet Denon og Onkyo med Pioneeren. |
Det var sidste års model af yamahaen jeg hørte på mine højtalere, og skal da gerne indrømme at den kan jo være dårligere end de nye modeller.
Jeg forsvare ikke mit setup. Jeg har bare valgt den bedste løsning for MIT vedkommende. Nu kommer I så og siger at yamahaen er bedre end pioneer. Så må jeg vel også sige det modsatte??
Jeg skriver netop også at marantz er bedre i stereo, i mine ører. Så glem du bare dine små teorier om at jeg forsvarer mit eget setup
JEG synes pio'en er bedre end yamaha (sidste års model) i surround, og du synes det modsatte, det er da fair nok. Folk skal da købe den receiver de synes lyder bedst til deres højtalere. Det har jeg gjort, og det har du forhåbentlig også.
Og JA, jeg tror sq at den pio I lyttede til var forkert indstillet til de højtalere, men ved det selvfølgelig ikke. Men har du hørt pio'en i flere timer med forskellige indstillinger?? Ellers kan du jo ikke sige at den er dårligere!! For at vurderer recieveren ordentlig skal man låne den med hjem i en weekend og prøve at kalibrere den osv. Og så vil jeg vædde med du får en anden oplevelse end i butikken. Det samme gælder yamahaen! Den kan du sikkert også få til at lyde bedre derhjemme end i en butik/demolokale efter at have brugt timer på at indstille den.
Redigeret af furious jt - 30-Juni-2009 kl. 10:18
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
BowieCool
Guld medlem
Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 10:36 |
Tak for alle jeres svar !!
Jeg kunne aldrig finde på at bruge auto-kalibrering i overnævnte forstærkere. Jeg er overbevist om at en manuel indstilling af en prof (Otto) er LANG BEDRE. Og det tar altså ikke flere timer at indstille sådan en, højest en halv time.
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 10:45 |
BowieCool skrev:
Tak for alle jeres svar !!
Jeg kunne aldrig finde på at bruge auto-kalibrering i overnævnte forstærkere. Jeg er overbevist om at en manuel indstilling af en prof (Otto) er LANG BEDRE. Og det tar altså ikke flere timer at indstille sådan en, højest en halv time.
|
Måske er Otto bedre til indstillingen af en receivere, men vær opmærksom på, at det er dine ører der skal være tilfredse med det du hører.
Det kan meget nemt tage langt mere end 30 min (over tid) at indstille en receivere/forstærker, og dette i takt med, at man finder ud af hvor forskelligt de sources lyder som er tilsluttet. Så følg med i hvad Otto laver, så du selv kan gå ind og justere i givet fald - ellers er du "låst".
Lær din nye receiver godt at kende, læs brugervejledningen grundigt, ellers får du aldrig det optimale udbytte af det dyrt nyindkøbte.
Meget stort held og lykke med dit valg - og for vores alle sammens skyld, vend gerne tilbage med hvad du købte, og hvad du synes om det indkøbte
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 10:49 |
Hother skrev:
Denne type af indlæg, er indlæg som meget ofte er med til at forvride debatten. Den er anklagende, og vil gerne mistænkeliggøre et andet medlems indlæg.
Man må som udgangspunkt antage, at et medlem skriver efter sin bedste overbevisning.
Jeg er helt ligeglad om man synes bedst om det ene eller det andet fabrikat, hvis bare man vælger det man synes er bedst til sine ører og til sit øvrige setup . | Jeg er sådan set også ligeglad med, hvad folk synes er bedst. Det var bare en subjektib vurdering! Jeg har ingen af disse to receivere, men en ældre Denon AVR-4308A. Hvad jeg vil frem til er, at dette forum måske skal lidt væk fra, altid at anbefale hvad man selv har stående.... Andet kan være ligeså og måske også bedre til forskellige setups. Måske skal man gå ud fra at dem som blander sig i debatten har sammenlignet begge, men det viser sig jo i det fleste tilfælde ikke at være således. Hvis du ser dette som anklagende kan jeg ligesågodt se det som nedværdigende, når både dig og andre fra start af siger det er fordi Pio'en ikke er sat godt nok op. Det er der mangel på tiltro til folk!
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 30-Juni-2009 kl. 11:00 |
Leviathan.jk skrev:
Hother skrev:
Jeg er helt ligeglad om man synes bedst om det ene eller det andet fabrikat, hvis bare man vælger det man synes er bedst til sine ører og til sit øvrige setup .
|
Jeg er sådan set også ligeglad med, hvad folk synes er bedst. Det var bare en subjektib vurdering! Jeg har ingen af disse to receivere, men en ældre Denon AVR-4308A. Hvad jeg vil frem til er, at dette forum måske skal lidt væk fra, altid at anbefale hvad man selv har stående.... Andet kan være ligeså og måske også bedre til forskellige setups.
Måske skal man gå ud fra at dem som blander sig i debatten har sammenlignet begge, men det viser sig jo i det fleste tilfælde ikke at være således.
Hvis du ser dette som anklagende kan jeg ligesågodt se det som nedværdigende, når både dig og andre fra start af siger det er fordi Pio'en ikke er sat godt nok op. Det er der mangel på tiltro til folk! |
Nedværdigende - og manglende tiltro, nej - jeg tror mere at du skal se vore udtalelser om indstillinger med baggrund i vore egne erfaringer, nemlig den, at Pioneer SC-LX71 har så mange muligheder, og det kan være lidt svært bare at overlade indstillingerne til MCACC systemet
|
|
 |