Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9441
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 10:09 |
furious jt skrev:
såfremt receiveren passer til ens setup vel at mærke. |
Hvad mener du helt præcist med denne kommentar ?
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 10:14 |
lahan skrev:
furious jt skrev:
såfremt receiveren passer til ens setup vel at mærke. | Hvad mener du helt præcist med denne kommentar ?
|
Nu har pio'en godt nok en ret neutral lyd ift mange andre receviere så den passer sikkert til de fleste højtalere, MEN jeg synes man skal høre den sammen med de højtalere man har inden man køber. Dette gælder alle receivere.
Jeg havde engang en marantz sr7500 recevier og den passede slet ikke (i mine ører) til mine højtalere. Det lød som om der lå en dyne over højtalerne. Fik derefter denon og det lød meget bedre (lysere og mere detaljeret), men lidt for lys nogle gange. Pio'en er bare spot on, men det kan jo være fordi jeg ikke har hørt noget bedre. Men indtil videre synes jeg det er det bedste jeg har hørt på mine højtalere.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Bellini
Junior bruger
Oprettet: 31-Oktober-2008
Point: 29
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 10:18 |
tohmahawk skrev:
Som muligvis værdiløst input har jeg fået flg. svar fra en annonym custom hjemmebio installer.... "hvorfor tror du der ikke er nogen custum byggere der har pioneer på programmet"
|
Ifl. CSO fordi PioneerDK kræver x-antal-kvadratmeter udstillingslokale, og x-antal-hyldemeter med Pioneer grej.... Det var beskeden jeg fik, da jeg forespurgte dem om 81'eren. 
/Bellini
|
 |
MortenMJ
Guld medlem
Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 822
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 11:27 |
Stadig ingen der kan/vil beskrive forskellen på de to omtalte Pioneer receivere?
|
 |
furious jt
Guld medlem
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 11:49 |
Bellini skrev:
tohmahawk skrev:
Som muligvis værdiløst input har jeg fået flg. svar fra en annonym custom hjemmebio installer.... "hvorfor tror du der ikke er nogen custum byggere der har pioneer på programmet"
|
Ifl. CSO fordi PioneerDK kræver x-antal-kvadratmeter udstillingslokale, og x-antal-hyldemeter med Pioneer grej.... Det var beskeden jeg fik, da jeg forespurgte dem om 81'eren. 
/Bellini
|
Jep, det samme har jeg hørt fra anden forhandler. Så det har ikke en dyt med recevieren at gøre, Tohmahawk
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
pmalm
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Point: 433
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 12:27 |
Nogen der kan svare mig på hvordan den spiller sammen med B&W højtalere?
Glæder mig mere og mere til at høre den. Håber på at komme ud idag og få hørt den, har KTradio en stående til demo??
|
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
|
 |
Bruger udmeldt 14
Super bruger
Oprettet: 03-Juli-2008
Point: 199
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 13:27 |
Det står jo enhver custom hjemmebio bygger frit for at købe det grej ind som han mener er godt og ville gøre sig hos hans kunder. Man behøver jo ikke selv være forhandler selvom det nok økonomisk er en fordel.
Men som jeg forstod vedkommende så var det pga. dårligere lyd, kvalitet og holdbarhed i forhold til hvad man ellers kunne få til den pris.
Jeg ref. kun hvad jeg har fået af vide. Bemærk jeg selv var ved at købe den da der var fælleskøb hos KT sidst.
Jeg synes derimod det er mere interessant at følge priskurverne og det er da underligt den er faldet så meget så hurtigt
|
 |
furious jt
Guld medlem
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 14:30 |
tohmahawk skrev:
Men som jeg forstod vedkommende så var det pga. dårligere lyd, kvalitet og holdbarhed i forhold til hvad man ellers kunne få til den pris.
|
Dårlig lyd.. Næppe. Det er muligt vedkommende synes den lyder dårlig og så skal han selvfølgelig ikke sælge den. Så går hans kunder bare glip af en god receiver. Det kan jo også bare være noget han lukker ud af en eller anden grund. Den høster jo fremragende anmeldelser.
Hvis man ikke selv har hørt receiveren så kan man vel ikke forholde sig til den mht lydkvalitet.. Jeg har hørt denon 3808, onkyo 876 og de kunne ikke måle sig pio'en i mit setup vel at mærke.
Kvalitet og holdbarhed vil vise sig, men jeg tror nu den holder længere end en receiver som bliver brandvarm så snart man tænder den, men det vil tiden vise. Jeg skal nok være den første til at skrive hvis lortet går i stykker
Redigeret af furious jt - 06-Januar-2009 kl. 14:38
|
|
 |
Bruger udmeldt 14
Super bruger
Oprettet: 03-Juli-2008
Point: 199
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 17:11 |
der står ikke dårlig lyd, men dårligere dvs relativt i forhold til andre produkter i samme prisklasse...
jeg har ledt efter de anmeldelser dengang jeg tænkte på at købe den og jeg kunne kun finde den fra what hifi som alle andre haglede ned for at være useriøse
alle elektriske apparater bliver varme på et eller andet niveau, tag fx. en cpu... jo højere ydelse jo højere temp....
jeg synes som sagt ikke bedre om den ene fremfor den anden men mange steder skrives der om ulemperne ved ice fremfor konventionel opbygning, det lagt sammen med specs gjorde jeg købte en anden istedet... jeg ville faktisk helst have haft pioen da jeg synes den er klart flottere end andre mærker & modeller
|
 |
Conluxa
Junior bruger
Oprettet: 03-Januar-2009
Point: 20
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 17:25 |
pmalm skrev:
er der egentlig nogen
væsentlig forskel på 81 og 71?? 71 er jo lidt billigere,
så er der måske flere penge til andet udstyr |
Main Features: ; &nb sp; SC-LX81
Output Power per Channel: 190W
Input Connections: 3x Digital Coaxial
Output Connections: 2x HDMI
THX Certified: ; &n bsp; THX Ultra2Plus
Main Features: ; &nb sp; SC-LX71
Output Power per Channel: 180W
Input Connections: 2x Digital Coaxial
Output Connections: 1x HDMI
THX Certified: ; &n bsp; THX Select2Plus
Redigeret af Conluxa - 06-Januar-2009 kl. 17:29
|
 |
erla
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 17:35 |
tohmahawk skrev:
Jeg synes derimod det er mere interessant at følge priskurverne og det er da underligt den er faldet så meget så hurtigt
|
Det ved jeg ikke om jeg synes er så underligt... I sommers kostede Marantz SR7002 12.500,- herhjemme - jeg købte den til 8,500,- i Sverige - og mht. Pioneer'erne er de jo også væsentligt billigere i udlandet, så prisfaldet herhjemme, kan lige så godt skyldes, at pioneer.dk er presset af internethandel og den generelle finanskrise, der har mindsket markedet for produkter i denne prisklasse, som det kan skyldes... hvad det nu end er du hentyder.
|
 |
erla
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
|
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 17:39 |
Et andet eksempel på hurtigt prisfald, er Panasonic's plasma skærme fra sidste år. PX4280 startede på 12-14K og kunne 3-4 måneder efter fås til 8-9K - det gør vel ikke Pana's plasma skærme dårligere ?
|
 |