recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer SC-LX81 vs. Yamaha RX-V3900
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer SC-LX81 vs. Yamaha RX-V3900

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:02

Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Hvor har du fået tilbuddet henne?

Gennem en privat, som jeg kender.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Hvor har du fået tilbuddet henne?

Gennem en privat, som jeg kender.

HELT KLART PIONEER SC-LX81 til det tv

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:11
Og til den pris...
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:30

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Og til den pris...

Yeah

Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 12:13

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Pioneer SC-LX81 til dit Pioneer tv

men hvorfor ikke en 71 og spare penge. Du har vel ikke brug for 2 hdmi ud. Men de er begge gode og AV-receiver er en lydmæssig smagssag.
for de lyder forskelligt

Fordi, hvis vi skal tro på "WhathiFi" (at der ikke er kun en xtra HDMI output og nogle få watts til forskel) så er 81 alle de xtra kroner værd.

"A little lean, a little loose
But you'll have seen by now that we've awarded the LX-71 four stars, not five. Why so? Well, the Pioneer receiver just doesn't sound like the finished article. There's a touch of thinness in the higher echelons of the treble.

That's something we certainly didn't notice on the pricier SC-LX81. Bass notes sound a tad looser too, and the more expensive model exhibits greater grip and definition. What's more, the LX-71 lacks the '81's dynamics and punch.

This is by no means a mediocre receiver – the surround steering is good, and it creates a well-focussed soundstage – but sonically, it just isn't quite the finished article.

We'd definitely recommend spending the extra £200 and buying the Award-winning SC-LX81."

http://whathifi.com/Review/Pioneer-SC-LX71/

 



Redigeret af Rob801 - 17-Marts-2009 kl. 13:14
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370












Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 12:35

Jeg har lige fået en PM omkring Pioneer SC-LX81, men kunne ikke åbne den, så beskeden blev slettet.

Personen som skrev beskeden, må meget gerne sende den igen.

Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 14:49

med pioneeren kan du selvfølgelig bruge kurolink og andre ting, men Yamaha har samme scaler som DVDO edge og OPPO's DVD afspiller så der burde være en betydelig forskel i billedkvalitet. den har også udvidet Ipod understøttelse hvis det er interessant. (coverflow på OSD).

Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af madass32 madass32 skrev:

med pioneeren kan du selvfølgelig bruge kurolink og andre ting, men Yamaha har samme scaler som DVDO edge og OPPO's DVD afspiller så der burde være en betydelig forskel i billedkvalitet. den har også udvidet Ipod understøttelse hvis det er interessant. (coverflow på OSD).

 

- er du sikker på det ?

Og ved du noget om hvorvidt det så også gælder for modellen mindre ( RX-V1900), som - såvidt jeg kan forstå - er helt identisk med storebroderen med undtagelse af nogle tilslutningsmuligheder og er par ekstra watt..?...

Mvh

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af madass32 madass32 skrev:

med pioneeren kan du selvfølgelig bruge kurolink og andre ting, men Yamaha har samme scaler som DVDO edge og OPPO's DVD afspiller så der burde være en betydelig forskel i billedkvalitet. den har også udvidet Ipod understøttelse hvis det er interessant. (coverflow på OSD).

Det er en svær en, for så længe man ikke VED der er en forskel, så tvivler jeg på man vil bemærke den (HVIS den i det hele taget er til stede).        Og nu er vi jo så ovre i at man jo så kan købe en OPPO, og lade denne bestemme kvaliteten.

Jeg er dog sikker på at de færeste almindelige brugere ville kunne gætte hvad der er hvad i en blindtest

Igen er vi ovre i om vi kan nøjes med den ferrari der kan køre 349 km/t eller vi absolut skal have den der kan køre 351 km/t.....

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 16:07
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 16:42
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 16:47

[/QUOTE]

Det er en svær en, for så længe man ikke VED der er en forskel, så tvivler jeg på man vil bemærke den (HVIS den i det hele taget er til stede).        Og nu er vi jo så ovre i at man jo så kan købe en OPPO, og lade denne bestemme kvaliteten.

Jeg er dog sikker på at de færeste almindelige brugere ville kunne gætte hvad der er hvad i en blindtest

Igen er vi ovre i om vi kan nøjes med den ferrari der kan køre 349 km/t eller vi absolut skal have den der kan køre 351 km/t.....

[/QUOTE]


Jeg har set opstillinger af dvdo edge og oppo, der var der betydelig forskel, men har ikke set yamahaen i aktion, så jeg ved selvfølgelig ikke om den udnytter ancorbay chip'en fuldt ud, men nu plejer yamaha jo ikke at sjuske med tingende.

det var jo en perfekt test til debatten





Redigeret af madass32 - 17-Marts-2009 kl. 16:47
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu