|
Pioneer SC-LX83 slukker? |
Besvar ![]() |
Side <1234 9> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Da jeg ikke kan se de omtalte kondensatorer, er det svært at tage billeder.
|
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Hvis du har lidt teknisk snilde som mnielsen roser dig for, så prøv at købe de 14 film kondensatorer og udskift dem. ![]() Hvis du har et multimeter der kan måle kapacitet så kan du jo tjekke dem efterfølgende, og se hvor meget de har flyttede sig. |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Kender ikke værdien på de 14 kondensatorer. Og at skille hele recieveren ad, inden nye dele haves, vil jeg nødig, da jeg skal bruge bordet i det daglige. Så hvis nogen kender værdierne på de 14, vil det være en stor hjælp
![]() |
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Tror ikke du kan se om de er defekte, de skal måles. Det er de sorte 14 stykker som sidder ved spolerne, der sidder 2 ved hver spole over et kryds. |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
||
Blu-ray afspilleren var noget andet. Her skulle der skiftes en kasse som indeholdt et nyt drev. Så udfordringen lå i at skille ad og huske hvor og hvordan det skulle samles igen.
|
|||
![]() |
|||
||
Nej jeg kan slet ikke se dem. De sidder i en lukket kasse bagpå højttaler tilslutningerne helt nede i bunden. Men kan se der er en servicelem i bunden, så måske... |
|||
![]() |
|||
||
"Servicelem'en" viste sig at være et tyk alu-plade, til køling måske, da den ikke har forbindelse til øvrige chassis. Der sidder 3 skruer i den ene side, men den er fastgjort indefra også, så ingen servicelem
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Ja de sidder to og to foran nogle større kondensatorer. Jeg har ikke noget at måle med, og har heller ikke den fornødne viden. Dog ved jeg hvordan man bruger en loddekolbe. Redigeret af Kampus - 12-Maj-2017 kl. 14:43 |
|||
![]() |
|||
||
Hvis du tør skille din forstærker af? tror enlig ikke der de stor ben i det. Og du kan jo svinge en loddekolbe, en tinsuger kan bruges med fløjshandsker men benyt helst tinsugertråd. Og hvis vi tager udgangspunkt i at det er de 14 omtalte kondensator der defekte eller ihverfald bare en af dem iht. til linket, og så ikke tænker så meget mere over ohm's lov, målinger etc. så er det bare at få dem bestilt og komme igang , den reparation har du sikkert klaret på en god eftermiddag
![]() Redigeret af Potter - 12-Maj-2017 kl. 15:08 |
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Nogen der kan fortælle mig hvorfor reciever IKKE slukker selv, når den står på tuner?
|
|||
![]() |
|||
||
Selvfølgelig tør jeg skille den ad. Ved bare ikke om omtalte kondensatorer er synderne, da reciever IKKE slukker når der er valgt Tuner.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
||
Det står i tråden. 100nF og 270 nF Klaus |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |