|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
sslarsen ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 24-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() Sendt: 05-November-2007 kl. 08:53 |
|
Hejsa
Jeg har følgende udstyr som jeg skal have forbundet: Pioneer PDP-LX508D Pioneer VSX-LX70 Pioneer DVR-LX60D Jeg læser om SR+ i manualen, og vil lige høre om jeg skal køre med HDMI control da det hele er forbundet med HDMI, eller jeg skal slå HDMI control fra og bruge SR+ og så forbinde SR+ kabler mellem delene? Hvad er fordele ulemper ved begge løsninger? Redigeret af sslarsen - 05-November-2007 kl. 08:59 |
||
Søren
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Jeg vil mene du bør bruge SR+ når du har muligheden, det synes jeg giver den mest logiske betjening. Jeg har dog ikke arbejdet nok med HDMI Control til ligefrem at give dig en liste med fordele og ulemper, men med SR+ får du bl.a. volumenindikator fra receiveren op på TV-skærmen, selv hvis TV'et ikke står på den indgang receiveren er sat til. Den primære ulempe er nok at du skal bruge receiverens fjernbetjening og ikke tv'ets, og den er ikke lige så lækker at betjene. |
||
![]() |
||
sslarsen ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 24-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() |
|
Jeg havde regnet med at skulle bruge receiverens fjernbetjening til alt, eller så meget som muligt.
Er det kabler som disse jeg skal have bestilt? Når du alligevel skal forbi og kalibrere (når jeg får min PS3), er du så ekspert på området med opsætning af kabler og indstillinger, eller holder du dig til kalibreringen? Kan ikke rigtigt se hvad HDMI control skal være godt for, når SR+ giver flere muligheder. Det er vel så man kan styre receiver og dens udgange med fjernsynets fjernbetjening så de følges ad. Ellers kan jeg ikke se fordele ved at bruge det når sr+ gør det samme plus flere info. |
||
Søren
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Just precis!
Korrekt tilslutning og opsætning af det tilsluttede udstyr er i høj grad en del af kalibreringen. Jeg fokuserer naturligvis på at få optimal ydelse, så opsætning af det rent betjeningsmæssige tager jeg lidt ad hoc - jeg har dog rimelig erfaring med SR+ opsætning. |
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
|
Det er da smart den løsning der, hvordan er tv'et.?
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er et helt kanon tv. Har dog kun pt. analog signal, som jeg egentlig er ret imponeret over at det kan vise så godt. Har dog set HD via min HTPC, og der kan ikke findes ord så godt det ser ud. Kommer en HD afspiller senere på måneden, samt digital sat signal. |
||
Søren
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |