recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer vs Onkyo receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer vs Onkyo receiver

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Lige nu er det som om at det kun er Pioneer der virker........ om et år er det nok noget andet. Personligt er jeg meget glad for min Onkyo 876 og især muligheden for en Powered Zone 2 til køkkenet som jeg bruger hver dag. Her kommer Pioneeren til kort!

Hvad mener du med det sidste  "her kommer pioneeren til kort" ?  

Kan se du jo har en 875 , men det sidste forstod jeg ikke helt for du skriver jo som om det er onkyo'en og så slutter du lige med pioneeren kommer til kort  ??

Ja det er rart med zone2 og faktisk osse zone3   som den jo osse har.  Og det er osse rart man har mulighed for at juster bass/treble på zone2 os.  Men det er dog ikke muligt på zone3.  Men det er vist osse det samme som hos de andre mærker.   Men noget der undrer mig er at de der pioneer sc-lx71 / 81 , er at man ikke har mulighed for at slukke for det blå lys.  Det er rart man man "dimmer" alt lyset osse det blå lys ved volume knappen.  Så man ikke skal have det blå lys en sen aften man ser film.   Har dog ikke hørt en pioneer, men er dog ikke i tvivl om den skam spiller helt fremragende 

Det eneste jeg har hørt kritiseret vedr. Pioneer SC-LX71/81 er DIMMER, hvilket jeg godt kan se er en "ommer", men ikke noget der kan bringe mig op i det røde felt

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

En ting der yderligere taler for pioneer udover den, i mine ører, overlegne lyd, er ice power. Receiveren bliver simpelthen ikke varm. Det kan være en stor fordel hvis den skal stå i et møbel. På den anden side kan onkyo'en varme en mindre stue op, det ses vel så på el-regningen

Så så NESA skal jo også igennem krisen

Helt enig, men det bliver ikke med min hjælp

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 09:30
En Pioneer er rigtig god for nogen, men alså ikke for alle. Hvis man ikke kan lide den mørke lyd , så er det jo lige meget hvor god den er.
de fleste kan jeg se roder med al muligt for at får bedre lyd fra en pioneer. hvis man ikke kan lide lyde fra pure direkt, så er en pioneer nok ikke den man skal vælge. bruger selv pure audio til stereo på min 806 og passer rigtig godt til mig
lyd er smag og behag, et tv skal kunne vise et korrekt billede og derfor har jeg valgt et pioneer tv. Men lyd har har ikke nogen fast standard. 

de har forskellige fordele og ulemper, men om man kan lide lyden er op til en selv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 09:32

En ting der yderligere taler for pioneer udover den, i mine ører, overlegne lyd, er ice power. Receiveren bliver simpelthen ikke varm. Det kan være en stor fordel hvis den skal stå i et møbel. På den anden side kan onkyo'en varme en mindre stue op, det ses vel så på el-regningen

et pioneer tv hjælper vel lidt på det
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

et pioneer tv hjælper vel lidt på det

Ja, og min xbox360 hjælper også lidt. Så gør jeg lidt godt også.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 09:46

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

En Pioneer er rigtig god for nogen, men alså ikke for alle. Hvis man ikke kan lide den mørke lyd , så er det jo lige meget hvor god den er.
de fleste kan jeg se roder med al muligt for at får bedre lyd fra en pioneer. hvis man ikke kan lide lyde fra pure direkt, så er en pioneer nok ikke den man skal vælge. bruger selv pure audio til stereo på min 806 og passer rigtig godt til mig
lyd er smag og behag, et tv skal kunne vise et korrekt billede og derfor har jeg valgt et pioneer tv. Men lyd har har ikke nogen fast standard. 

de har forskellige fordele og ulemper, men om man kan lide lyden er op til en selv.

Jeg synes netop at Pioneer har evnen til at gengive en meget klar og veldefineret lyd med masser af detaljer, samtidigt med at den kan få liv i bassen,selv ved lav lydstyrke.

MHT. Pure indstillinger og indstillinger generelt, så vil de fleste (om ikke alle) kunne forbedre lyden ved at finjustere sit grej ud fra sammensætningen at anlæg, kabler, højttaler, møbler, rum osv. og jeg mener også at ens personlige smag skal vinde over "korrekt" lyd (ligeledes med billede i øvrigt)

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Nielsen..... Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2009
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 09:49

Tak for svar. Der er åbenbart en vis enighed om, at det er helt nye maskiner man køber i Tyskland. Det er da lidt betryggende. Der er trods alt en del penge at spare.

Den med varmeudviklingen på Onkyo og ikke på Pioneer syntes jeg egentlig er et OK argument. Det lyder dog ikke til, at der er væsentlig forskel i billedhåndtering og lyden ender måske med at være en smagssag. Det kan godt være det hælder mod Onkyo fra naboen mod syd.

Der er i øvrigt en Onkyo distributør i Tyskland så der er vel det samme antal led i fødekæden her som i DK. Undre mig trods alt stadigvæk lidt over den store prisforskel.

Redigeret af Nielsen..... - 03-Juni-2009 kl. 09:53
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 09:53
Alt er smag og behag, men jeg har jo netop købt et pioneer for at få et nogenlunde korrekt billede. Et pioneer kan jo også indstilles til en neongrøn græsplæne. Men så kan man jo lige så købe et LED med local dimming.  

synes bare trådstarter selv skal høre dem, før køb.
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:10

Tag nu et par eller 3 recivere hjem og få prøvet hvad der passer dig, hvis du ikke har mulighed for det kunne det hjælpe hvis du skrev noget om hvad du har af udstyr den skal sammensættes med ?

Du kunne måske også prøve at kigge efter et par af de nye Harman Kardon modeller

harman kardon avr 7550HD  (afløser for avr 8500,7300, er dog ikke 100% sikker på den kommer i europa pt)   http://www.crunchgear.com/2008/09/03/harman-kardon-avr-7550h d-72-receiver-announced/

http://www.dolby.com/consumer/technology/dolby-volume-harman -kardon.html

harman kardon avr 760 (afløser for 745'ern, skulle komme midt i juni)

http://www.digitaldirect.co.uk/harman-kardon/avr-760.html

http://harman-kardon.cz/data/harman-kardon-avr760.pdf

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.harman-kard on.cz/img/harman-kardon-avr760-3.jpg&imgrefurl=http://ww w.excelia-hifi.cz/harman-kardon-avr760.html&usg=__k1lBhx 1kwDBA5EMul7tH-OxWJ_o=&h=599&w=800&sz=161&hl =da&start=7&um=1&tbnid=zZ4gdskjXiV77M:&tbnh= 107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dharman%2Bkardon%2Bav r760%26hl%3Dda%26sa%3DN%26um%3D1     (lidt flere billeder i bunden)

vh zk

Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:21

Lige nu er det som om at det kun er Pioneer der virker........ om et år er det nok noget andet. Personligt er jeg meget glad for min Onkyo 876 og især muligheden for en Powered Zone 2 til køkkenet som jeg bruger hver dag. Her kommer Pioneeren til kort!

Kan se du jo har en 875 , men det sidste forstod jeg ikke helt for du skriver jo som om det er onkyo'en og så slutter du lige med pioneeren kommer til kort  ??

Ja det er rart med zone2 og faktisk osse zone3   som den jo osse har.  Og det er osse rart man har mulighed for at juster bass/treble på zone2 os.  Men det er dog ikke muligt på zone3.  Men det er vist osse det samme som hos de andre mærker.   Men noget der undrer mig er at de der pioneer sc-lx71 / 81 , er at man ikke har mulighed for at slukke for det blå lys.  Det er rart man man "dimmer" alt lyset osse det blå lys ved volume knappen.  Så man ikke skal have det blå lys en sen aften man ser film.   Har dog ikke hørt en pioneer, men er dog ikke i tvivl om den skam spiller helt fremragende 

Jeg har en 876, men det skal ikke skille os ad!

Det som Onkyo'en har, som Pioneer ikke har, er 2 stk. højtalerterminaler til Zone 2 , dvs. at man ikke skal have et ekstra effekttrin på for at høre musik fra min Squeezebox eller radio ude i køkkenet. Dette virker også selvom jeg bruger min receiver til et 5.1 setup inde i stuen. Dette har Pioneer modellen ikke og var en af grundene til at det blev en Onkyo i stedet for. Jeg viller meget gerne have haft en Pionner der matchede mit Pionner tv, men sådan skulle det ikke være.

Her er en Onkyo 876:

Herunder en SC-LX71:

Det er sjovt at provokere lidt mht. at Onkyo var det bedste i alles ører for få måneder siden, men nu er stemningen vendt til Pioneers fordel. Jeg har ikke hørt en Pioneer, så jeg ved ikke hvad jeg går glip af. Jeg synes bare det lidt sjovt at folk, som talte i meget rosende vendinger om Onkyo for et år siden, er vendt på en terllerken og nu synes det kun er Pioneer der virker. Måske er det fordi at Onkyo ikke er dyrt nok længere?  (der findes efterhånden en del som har erhvervet sig Onkyo fra England, inkl. mig selv, og tyskland til billige penge. Det kan ikke lade sig gøre med Pioneer endnu.

En ting jeg godt kunne tænke mig var at min Onkyo ikke blev så varm. 

Under alle omstændigheder skal man bare købe hvad der passer til ens behov og ører.

Redigeret af Larxox - 03-Juni-2009 kl. 10:27
Til top
Nielsen..... Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2009
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:29

Det eneste udstyr jeg med sikkerhed kan sige eksisterer i mit setup er et Pioneer 6090h. Resten er stadigvæk under planlægning. Har dog også fået besluttet at det skal ende med en 7.1 konstellation.

Har egentlig ikke tænkt mig at tage nogle receivere hjem på prøve da jeg ikke tror på, at det gør mig ret meget klogere. Har hørt forskellige højttaler i området 12-25.000,- (for et komplet 7.1 system) og er egentlig ikke specielt overrasket over at mine meget utrænede ører ikke kan hører nogen kæmpe stor forskel. Min nuværende tilgang til receiver er at både Onkyo 906 og Pioneer er super gode produkter. Folk har generelt ikke dårlige erfaringer med dem. Får rigtig gode anmeldelser og er stabile i drift. Det sidste er i øvrigt meget vigtigt. Kan mine meget begrænsede erfaringer se og hører en mærkbar forskel - jeg tror det ikke.

Det der kan rykke i mit valg er selvfølgelig pris og kvalitet. Hvis Onkyoen kan hentes fra Tyskland til ca 9000,- så er den nok den foretrukne løsning. Tak for alle input so far.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:30

Jeg har en 876, men det skal ikke skille os ad!

Det som Onkyo'en har, som Pioneer ikke har, er 2 stk. højtalerterminaler til Zone 2 , dvs. at man ikke skal have et ekstra effekttrin på for at høre musik fra min Squeezebox eller radio ude i køkkenet. Dette virker også selvom jeg bruger min receiver til et 5.1 setup inde i stuen. Dette har Pioneer modellen ikke og var en af grundene til at det blev en Onkyo i stedet for. Jeg viller meget gerne have haft en Pionner der matchede mit Pionner tv, men sådan skulle det ikke være.

Her er en Onkyo 876:

Herunder en SC-LX71:

Det er sjovt at provokere lidt mht. at Onkyo var det bedste i alles ører for få måneder siden, men nu er stemningen vendt til Pioneers fordel. Jeg har ikke hørt en Pioneer, så jeg ved ikke hvad jeg går glip af. Jeg synes bare det lidt sjovt at folk, som talte i meget rosende vendinger om Onkyo for et år siden, er vendt på en terllerken og nu synes det kun er Pioneer der virker. Måske er det fordi at Onkyo ikke er dyrt nok længere?  (der findes efterhånden en del som har erhvervet sig Onkyo fra England, inkl. mig selv, og tyskland til billige penge. Det kan ikke lade sig gøre med Pioneer endnu.

En ting jeg godt kunne tænke mig var at min Onkyo ikke blev så varm. 

Under alle omstændigheder skal man bare købe hvad der passer til ens behov og ører.

Jeg synes nok endnu mere at det er sjovt at mange af de tidligere onkyo "fanatikere" nu har valgt pioneer.

Jeg var en af de første herinde som fik pio'en og jeg var da ikke et sekund i tvivl om at jeg havde valgt det bedste mht mine præferencer. Jeg havde denon før og folk herinde rullede med øjene hver gang jeg påstod at denon faktisk var lige så god som onkyo i mange setups, (de havde bare ikke hørt denon, men påstod stadig at onkyo var den bedste).

Så kom pioneer jeg skiftede selvfølgelig med det samme da dette var den rette recevier for mig.

Der var stadig nogle få som påstod onkyo stadig var kongen og den bedste receiver i klassen, også selvom pioneer blev kåret af hifichoice til at være den bedste. Så gik der lidt længere tid og sørme om ikke også de få stykker pludeslig begyndte at kigge efter pioneers receviere som afløser til deres onkyo.. og nu hvor de har skiftet til pioneer så kan de pludselig godt at at den er den bedste fremfor onkyo.  Beklager hvis jeg er lidt provokerende

Jeg begriber ikke den tendens der er herinde til at fremhæve sit eget som værende det bedste uden at have prøvet andet...

Redigeret af furious jt - 03-Juni-2009 kl. 10:40
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu