recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer vs Onkyo receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer vs Onkyo receiver

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:51

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg var en af de første herinde som fik pio'en og jeg var da ikke et sekund i tvivl om at jeg havde valgt det bedste mht mine præferencer. Jeg havde denon før og folk herinde rullede med øjene hver gang jeg påstod at denon faktisk var lige så god som onkyo i mange setups,

Hvilken denon model var det?.     

Havde selv engang en onkyo 606 (den er jo lidt lille) ... men solgte den videre. Og købte en 805 istedet.   Og der er altså væsentlig forskel på det spring op fra 60x , 70x serien  til 80x ,90x serien.  Det ville heller ikke være et retfærdigt at sammenligne en denon 1908 med denon 3808 ..

Redigeret af bulk - 03-Juni-2009 kl. 10:52
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:51

okay, fair nok, en fin og fornuftig indgangs vinkel, med 6090 kuro link osv ville jeg nok gå efter pioneeren.

Jeg bliver da også selv ofte spændt på hvad nye og spændene produkter kan levere, og læner mig da også op ad div. test, et par af de sidste ting jeg personligt har fundet spændene er onkyo PR-SC886 surround forforstærker og de her højttalere sæt. http://www.teufel.de/THXsysteme/

Hvis jeg lige må så har jeg et lille citat fra en anden tråd jeg skrev i mht højttalere og anlæg, syntes bare den passer super godt på den smule onkyo til pioneer konvertering der er igang:

"personligt ville jeg tage ud og få et ordentlig omgang lytning, og en snak med de forskellige seriøse forhandlere der er derude. Inden du springer ud i køb af grej du ikke kender/har hørt... og ikke hørt om..... Du skal vide at der er lige så mange meninger om hvordan grej skal lyde, som der er producenter. 

Det er ofte meget periodisk popularitets bestemt hvad der er godt/hot og det skifter konstant rundt på div. forums. Det kan godt være det er Focal der er hot i dag, som det var vienna acoustic i går og dali i forgårs. Folk har det sometider med at skifte meninger lidt som vinden/trenden blæser, ikke dermed sagt at folk her har det, blot en tildens der bliver mere og mere af. Det kan sagtens være man f.eks har haft et sæt højttalere man har været superglad for, og skrevet ca. 800 indlæg om, efterfølgende køber nogle andre man bliver positivt begejstret og nu er det de bedste, hvad så med de personer man har rådet til køb af det gamle fabrikat man havde ? 

Ligesom der er folk her der er meget glad for densen har der også (BELIVE U ME!) været folk der har et helt og andeles andet synspunkt på densen produkter end der bliver givet udtryk for i et par af de tidligere indlæg.

Summa summarum, få helt styr på hvad du skal bruge dit anlæg til, stereo eller surround som du lidt antyder "Nu hvor jeg tænker mig lidt om så vil jeg sikkert også komme til at se en del film og spille pc spil" derefter skal du ud og lytte, det kan f.eks være dine øre er mere til en primare frem for en densen, eller du er en af dem de bare ikke kan klare højttalere med metal diskanter, eller du måske ville finde lyden fra en brugt harman kardon avr8500 det mest himmelske du nogensinde har oplevet... kun en ting kan svare på de sidste nævnte spørgsmål nemlig dine øre"

Håber det er ok med det lille tråd tyveri, ellers skriver du bare og det bliver slettet

vh zk.

Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:52

Jeg begriber ikke den tendens der er herinde til at fremhæve sit eget som værende det bedste uden at have prøvet andet...

Jeg har ikke fremhævet mit eget valg som det bedste, da jeg ikke kender til Pioneer. Jeg valgte min Onkyo 876 pga. prisen (små 6000kr) samt muligheden for powered Zone 2, hvilket jeg bruger hver dag.

Så i min verden har jeg valgt det bedste kompromis for mig. Ikke for at lyde sur så rager det mig en papand hvad andre vælger og ud fra hvilke kriterier de vælger. That's all.

Redigeret af Larxox - 03-Juni-2009 kl. 10:54
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:54

Jeg begriber ikke den tendens der er herinde til at fremhæve sit eget som værende det bedste uden at have prøvet andet...

Helt enig, og jeg synes også at det er underligt at så mange køber produkter baseret på disse fremhævninger - igen uden selv at have hørt produktet inden køb.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Jeg har ikke fremhævet mit eget valg som det bedste, da jeg ikke kender til Pioneer. Jeg valgte min Onkyo 876 pga. prisen (små 6000kr) samt muligheden for powered Zone 2, hvilket jeg bruger hver dag.

Så i min verden har jeg valgt det bedste kompromis for mig. Ikke for at lyde sur så rager det mig en papand hvad andre vælger og ud fra hvilke kriterier de vælger. That's all.

Jamen mit indlæg var skam ikke myntet på nogle speciel (eller jo, men ihvertfald ikke dig)

Jeg synes det er helt fint man vælger onkyo hvis det er det der lyder bedst i ens setup. Ja, man kan vælge prosonic surround for min skyld, bare man selv er tilfreds og det har de egenskaber man har brug for.

Ikke for at lyde sur så rager det mig en papand hvad andre vælger og ud fra hvilke kriterier de vælger. That's all.

Ovenstående citat er jeg helt enig i!

Og Helt enig i zulukongens mening! Man skal ud og lytte og danne sit eget indtryk. Man kan sagtens spørge andre tilråds herinde, men i sdiste ende er det ens egen menning man skal vælge ud fra.

Redigeret af furious jt - 03-Juni-2009 kl. 11:08
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Jeg var en af de første herinde som fik pio'en og jeg var da ikke et sekund i tvivl om at jeg havde valgt det bedste mht mine præferencer. Jeg havde denon før og folk herinde rullede med øjene hver gang jeg påstod at denon faktisk var lige så god som onkyo i mange setups,

Hvilken denon model var det?.     

Havde selv engang en onkyo 606 (den er jo lidt lille) ... men solgte den videre. Og købte en 805 istedet.   Og der er altså væsentlig forskel på det spring op fra 60x , 70x serien  til 80x ,90x serien.  Det ville heller ikke være et retfærdigt at sammenligne en denon 1908 med denon 3808 ..

Havde en denon 2807. Folk mente absolut at en onkyo 705 eller 805 ville være et bedre valg den gang uden at tænke på hvad der passer i ens setup.

Redigeret af furious jt - 03-Juni-2009 kl. 10:59
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 11:10

Ikke for at lyde sur så rager det mig en papand hvad andre vælger og ud fra hvilke kriterier de vælger. That's all.

Det er godt så!

Er du ellers glad for din Pioneer og har du hørt dem op imod en Onkyo?

Til mine KEF er Onkyo'en fin, men jeg vil da ikke afskrive at en gang fremtiden, at den bliver skiftet ud, hvis der er mening med tingene.

Redigeret af Larxox - 03-Juni-2009 kl. 11:11
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Det er godt så!

Er du ellers glad for din Pioneer og har du hørt dem op imod en Onkyo?

Til mine KEF er Onkyo'en fin, men jeg vil da ikke afskrive at en gang fremtiden, at den bliver skiftet ud, hvis der er mening med tingene.

JA PIONEER ER DET BEDSTE. SKIFT SKIFT!

Aj, jeg er rigtig godt tilfreds med receiveren.

Til mine højtalere og behov slår den alt andet jeg har hørt. Deriblandt Denon 3808 og Onkyo 875. Så jo jeg er skam godt tilfreds. 

Derudover valgte jeg den også pga design og mindre varmeudvikling. Og nu hvor jeg har pio tv og bd, så var den også et oplagt valg. Men det behøver den jo ikke være for dig 

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 11:31

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

En Pioneer er rigtig god for nogen, men alså ikke for alle. Hvis man ikke kan lide den mørke lyd , så er det jo lige meget hvor god den er.
de fleste kan jeg se roder med al muligt for at får bedre lyd fra en pioneer. hvis man ikke kan lide lyde fra pure direkt, så er en pioneer nok ikke den man skal vælge. bruger selv pure audio til stereo på min 806 og passer rigtig godt til mig
lyd er smag og behag, et tv skal kunne vise et korrekt billede og derfor har jeg valgt et pioneer tv. Men lyd har har ikke nogen fast standard. 

de har forskellige fordele og ulemper, men om man kan lide lyden er op til en selv.

Mørk lyd? Hvor henne. Jeg har da fået en lysere lyd efter skiftet til Pioneer. Den væsentligste forskel er at lyden ikke er så anstrengt mere i de høje toner og bassen er stramt styret. Resultat: Et væsentligt bedre lydbillede

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

En Pioneer er rigtig god for nogen, men alså ikke for alle. Hvis man ikke kan lide den mørke lyd , så er det jo lige meget hvor god den er.
de fleste kan jeg se roder med al muligt for at får bedre lyd fra en pioneer. hvis man ikke kan lide lyde fra pure direkt, så er en pioneer nok ikke den man skal vælge. bruger selv pure audio til stereo på min 806 og passer rigtig godt til mig
lyd er smag og behag, et tv skal kunne vise et korrekt billede og derfor har jeg valgt et pioneer tv. Men lyd har har ikke nogen fast standard. 

de har forskellige fordele og ulemper, men om man kan lide lyden er op til en selv.

Mørk lyd? Hvor henne. Jeg har da fået en lysere lyd efter skiftet til Pioneer. Den væsentligste forskel er at lyden ikke er så anstrengt mere i de høje toner og bassen er stramt styret. Resultat: Et væsentligt bedre lydbillede

Helt enig. Hvis man vil høre mørk lyd så prøv at lytte til en marantz

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 11:35
Marantz er i den mørke ende, men min forrige Denon var alt alt for lys i lyden til mine højtalere og stue.

Redigeret af lunddal - 03-Juni-2009 kl. 11:36
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2009 kl. 11:36
Onkyo er IKKE mørk i lyden...
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 9>