Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 08:26 |
Jeg har både haft et Pioneer 427XD, som havde skygger og derfor blev leveret tilbage. Jeg har også haft et Panasonic PX700, som blev stjålet. Nu har jeg så et Pioneer 507XD.
Hvad billede kvaliteten angår, så er Pioneer klasser bedre end Panasonic, det er jeg slet ikke i tvivl om. De er selvfølgelig også dyrere. Men hvis du går efter den gode billede oplevelse og prisen betyder lidt mindre, så bør du gå efter et Pioneer. Jeg ville dog være betænkelig ved at vælge 427 modellen. I hvert fald ville jeg sikre mig, at jeg kunne lever det tilbage hvis der skulle vise sig skygger. Alternativt kan du vælge 507. Hvis man har plads, er 50” altså suverænt. Men der er efterhånden svære at få fat på her hjemme, så der skal du måske til Tyskland. Eventuelt Fleggaard, hvor jeg købte mit.
Hother. Er slanger ikke i højre grad et Panasonic problem end et Pioneer problem?
Hvad kalibrering angår så vil det være en fordel uanset hvilket mærke du vælger. Jeg får mit kalibreret på mandag.
Pioneer har bare forberedt 427, 507, 428 og 508 til kalibrering.
Out of the box. Er Pioneer altså ikke svære at indstille end Panasonic. Pioneer har bare flere indstillings muligheder. Hvilket jo ubetinget er en fordel.
Panasonic har desuden lidt problemer mede aspect ratio. Det vil sige, at det har lidt svært ved at styre billede størrelsen afhængig af billede formatet.
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 08:57 |
-C5- skrev:
Panasonic har desuden lidt problemer mede aspect ratio. Det vil sige, at det har lidt svært ved at styre billede størrelsen afhængig af billede formatet. |
Undskyld -C5- Men jeg får altså fnidder hvergang folk skriver dette  Panasonic har ingen problemer med aspect ratio, eller med billedformater - den vil ALTID, og jeg gentager ALTID vise billedet korrekt når den modtager et korrekt billedformat. Når den ikke gør - så skyldes det altid at udbyderen ikke sender korrekt billedformat/formatsignalering, eller udbyderen ikke har tilpasset billedet korrekt til det format det sendes i, eller at brugeren forsøger at skævstrække/vride billedet ud af proportioner for at tilpasse det til fuldskærm og få undertekster med selvom billedet ikke er beregnet til det. Det har altså intet med skærmen at gøre, og kommer aldrig nogensinde til at have det. Klag til udbyderen, klag til brugeren der forsøger at ødelægge billedet, men klag ikke over skærmen - for den gør præcis hvad den skal.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Point: 2048
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 08:58 |
-C5- skrev:
Hother. Er slanger ikke i højre grad et Panasonic problem end et Pioneer problem?
|
Nå, dén bed du også mærke i?
Slanger var svjh Panasonic 60-seriens "store" problem og "Dirty screen" var Pioneer 427's ditto, men 427'erens problem blev vist mere og mere sjældent.
Så noget kunne tyde på, at Fælleskøberne herinde fra fik et dårligt batch.
Begge dele skulle være en saga blot på mærkernes nye generation.
Redigeret af Non-Desperado - 22-August-2007 kl. 09:00
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 09:07 |
Nåh.....ja men jeg har ind i mellem svært ved at huske hvad de forskellige fabrikater har haft af fejl og svagheder. Men sagen er jo den, at Pioneer har og har haft problemer.
Læste fornylig i et engelsk forum, at et medlem dér som netop havde købt et Pio 427 stadig oplevede at Pio har de samme problemer.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 09:17 |
Hother skrev:
Nåh.....ja men jeg har ind i mellem svært ved at huske hvad de forskellige fabrikater har haft af fejl og svagheder. Men sagen er jo den, at Pioneer har og har haft problemer.
Læste fornylig i et engelsk forum, at et medlem dér som netop havde købt et Pio 427 stadig oplevede at Pio har de samme problemer.
|
Så kan man jo blive ved, der findes mandagsmodeller hos alle producenter har da osse set mange PX70 herinde, men det gør da ikke skærmen til et dårligere køb hvis den skærm man ellers får er fejlfri, og der er lotteriet det samme uanset om det er panasnoic eller pioneer.
Jeg syntes udgangspunktet for en køber på være den "naive" indgangsvinkel nemlig at den skærm man får er fejlfri.. den skeptiske og eller fornuftige kan så sikre sig ved at aftale 15-30 dages returret på skærmen for at sikre sig mod fejl, så den kan afleveres igen.
Desuden tror jeg at G8 panelerne som udganspunkt er sværere for amatøren at indstille kontra G7 panelerne også selvom indstillingsmenuerne er de samme, jeg syntes jeg læste et sted at Otto skrev at på de nye G8 skærme er der mere pauw i billedet ud af boksen og dette er måske grunden til at det kan være sværere at finde vej til den mere rigtige indstilling.
Og bakkes vel egentligt op af at Hother syntes det var svært og C5 syntes det var let... omvendt havde C5 også et forspring han var jo fortrolig med Pioneer i forvejen i kraft af hans gamle skærm.
Redigeret af rhsin - 22-August-2007 kl. 09:18
|
Mvh
René
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 09:24 |
Dirty screen er et fænomen ved 427 der er kendt over hele verden og på ingen måde begrænset til den batch der blev solgt i fælleskøbet, detsamme er problemer med skygger som dog ikke forekommer nær så ofte. Pioneer har på intet tidspunkt ville anerkende dette som en fejl, men har altid sagt det er indenfor normal opførsel og indenfor specs. Der er intet der indikerer at de derfor skulle have gjort noget for at ændre det på 427 - og fænomenet med dirty screen og fizzling pixels er på ingen måde væk fra 427 modellen, samtlige 427modeller jeg har set og stadig ser rundt omkring i butikker har dette problem. Jeg har dog ikke set nogen med skygger endnu. Du hører bare ikke så meget om det mere for de hardcore brugere der er opmærksomme på det har allerede skrevet om det herinde, resten af køberne er "hr og fru jensen" købere der aldrig opdager det hvis ikke nogen fortæller dem det.
Stort set detsamme kan vel skrives om PV60 seriens posterisation problemer og slanger. Der var meget fokus på det lige da det blev opdaget og mange der måske ellers ikke ville have opdaget noget så det pludselig grundet debatten. Men nu er der faldet ro over det, og vi hører ikke rigtig mere om det. Ikke fordi problemet er væk men fordi dem der er aktive herinde og kan se det, allerede har skrevet om det.
Derudover ser vi heller ikke så mange nye købere af 427 eller PV60, og de forholdsvis få der er, bliver allerede inden købet informeret herinde om de 2 problemstillinger.
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 09:26 |
Altså hvis jeg stod og skulle vælge mellem et Pio 427 og et Pana PX70, ville jeg til enhver tid vælge Pana´en.
Jeg har et særdeles godt kendskab til begge modeller, så jeg kan altså ikke skydes i skoene, at jeg ikke kender 427.
Når jeg ville vælge Pana´en er det simpelthen fordi, at jeg ikke mener at billedet her er dårligere i forholdet til Pio.
Og jeg ved lige nøjagtig hvad jeg får - nemlig et super godt tv.
Man kan diskutere side op og side ned. Det ændre bare ikke på mine oplevelser.
Redigeret af Hother - 22-August-2007 kl. 09:27
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 09:28 |
rhsin skrev:
Jeg syntes udgangspunktet for en køber på være den "naive" indgangsvinkel nemlig at den skærm man får er fejlfri.. den skeptiske og eller fornuftige kan så sikre sig ved at aftale 15-30 dages returret på skærmen for at sikre sig mod fejl, så den kan afleveres igen. |
Fuldstændig enig - følger man intenst med på alle disse interfora (og det gør vi jo) får man nemt paranoia og tør ikke købe noget som helst. Så hellere starte med den indgangsvinkel at man køber noget, og det virker, ligesom hvis man ikke havde læst fora. Gør det så ikke må man returnere. Det er ikke alle skærme der har lige mange problemer, og det er ikke alle der overhovedet kan se de problemer der evt. måtte være i praksis.
|
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 10:05 |
Jeg er også enig med Hother - jeg kan personligt også bedst lide billedet på PX70 fremfor billedet på Pio 427
Vi kan diskutere i uendelighed hvilket der kan kalibreres til de mest korrekte farver osv. osv. - men totaloplevelsen af billedet fra forskellige kilder handler om mere og andet end om farverne efter kalibrering er 98% eller 96% korrekte, det er forskelle i sortniveau, gamaforløb, billedbehandling, deinterlacing, skalering, digital støj, pixelstøj osv. osv.
Og når jeg stiller de 2 skærme ved siden af hinanden som jeg har gjort i min stue en hel uge da jeg lånte min kammerats 427 (købt samtidig med jeg købte PX70) - så kan jeg bedst lide det jer ser på skærmen på PX70.
Pio'en er en dejlig skærm, ingen tvivl om det, og den har nogle fordele som Panaen ikke har, heriblandt håndtering af 24fps materiale ved 72HZ og flere billedjusteringsmuligheder som de vigtigste imho.
Men ellers er det en smagssag om man er mest til 427 eller PX70 - man bør ihvertfald se begge to live inden man beslutter sig til hvilken det skal være.
|
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 13:12 |
Jamen måske du så kan forklare mig, hvordan det kan være at mit PX700 havde problemer, men mit 507 ikke har? Vil du påstå at udbyderen pludselig har fået styr på dette, samtidig med at jeg har fået et andet tv?
Redigeret af -C5- - 22-August-2007 kl. 13:23
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 13:16 |
rhsin skrev:
Og bakkes vel egentligt op af at Hother syntes det var svært og C5 syntes det var let... omvendt havde C5 også et forspring han var jo fortrolig med Pioneer i forvejen i kraft af hans gamle skærm.
|
Ja! det har du nok ret i.
|
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 13:50 |
-C5- skrev:
Jamen måske du så kan forklare mig, hvordan det kan være at mit PX700 havde problemer, men mit 507 ikke har? Vil du påstå at udbyderen pludselig har fået styr på dette, samtidig med at jeg har fået et andet tv? |
Nej - jeg vil påstå du ikke havde nogen problemer med din Pana PX700. Dine problemer var relaterede til 2 ting 1. fejl fra udbyderen 2. fejl fra brugeren Dine problemer som du skrev om i en anden tråd hvor jeg også svarede, var også dengang at du forsøgte at gøre noget der ikke er meningen. Nemlig at få et 4:3 billede til at passe på en 16:9 fuldskærm og samtidig kunne se teksten, ved dels at strække billedet, dels flytte det opad på skærmen - Panaen kunne ikke gøre dette automatisk på den måde du ønskede det. Et 4:3 billede skal ses på en 16:9 skærm som 4:3 med bjælker i siderne hvis det skal vises korrekt. Der skal kun Zoomes til Fuld Skærm hvis 4:3 materialet er 16:9 materiale der sendes som letterbox. Hvis undertekster osv. er placeret korrekt af udbyderen i forhold til at det er letterbox, og hvis udbyderen sender korrekt letterbox signal med så vil den Zoome automatisk til fuld skærm, hvis format signal ikke sendes med kan den ikke Zoome korrekt, så skal du gøre det manuelt. Hvis tekster ikke er placeret korrekt, så vil de heller ikke stå korrekt når du zoomer. osv osv osv osv Fejl kan også opstå hvis signalet eks. sendes igennem andre enheder inden det når skærmen, hvor disse ikke er indstillet korrekt i forhold til hvordan de er tilsluttet skærmen, eller de kan skyldes manglende viden om hvilke signal formater / flag der kan sendes igennem de forskellige tilslutningsformer hos brugeren. Der er mange steder det kan gå galt. Pointen er at hvis/når du oplever at billedet ikke kan placeres sådan som DU ønsker på skærmen, så skyldes det enten at udbyderen gør noget forkert, at brugeren gør noget forkert, eller at brugeren vil noget forkert. Panaen vil altid gøre det korrekt, hvis billedet den modtager er korrekt, med korrekt signalflag, og hvis du vil se billedet korrekt. At din Pioneer så muligvis har flere muligheder for at strække, vride og løfte billedet så det bliver som DU ønsker det, betyder ikke at det vises korrekt, det betyder blot at Pioneer har taget mere hensyn til at nogle udbydere ikke kan finde ud af deres arbejde og sender noget forkert, og at nogle brugere hellere vil ødelægge billedets geometri sålænge de bare får fuldskærm og kan læse tekster. Det er et ideologisk spørgsmål - det er forkert at sige at skærmen gør noget forkert, blot fordi den ikke i alle tilfælde kan rette op på andres fejl eller klare skæve ønsker til hvordan brugeren vil have vist billedet. Skriv gerne at du syntes Pioneeren har flere muligheder for at tilpasse billedet sådan som du ønsker det, uanset om du så får et korrekt billede ud af det eller ej. Men det er ganske enkelt forkert at skrive at Panaen har problemer med aspect ratio eller billedformater. Det er ikke for at forsvare Panaen, eller for at skælde ud på dig (håber du ikke læser det som sådan) jeg skriver dette, men det handler om forståelsen af problematikken, og det er en akilleshæl hos mig og en kilde til daglig irritation at de danske udbydere er så dårlige til at levere det materiale vi betaler for ordentligt. Og så hjælper det ikke hvis brugeren lever videre i uvidenhed om problematikken og blot bebrejder skærmen, eller kræver alle mulige tekniske anordninger i skærmen der skal kompensere for noget der basalt er forkert. Man bør istedet sætte ind hvor fejlen reelt opstår. Enten hos leverandøren af materialet, eller hos forståelsen hos brugeren.
Redigeret af spawn - 22-August-2007 kl. 14:10
|
|
 |