Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 13:53 |
-C5-
Nogle TV er blot bedre til at behandle "skæve" formater end andre - heriblandt Pioneer.
Markedets bedste til er behandle formater - lige såvel som "ulige" - er dog Bang & Olufsen, som vises perfekt, hver gang!
M.v.h.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 14:23 |
Tja Henrik - tilgengæld fik ikke 10 vilde heste mig til at skifte til et B&O
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 14:59 |
Henrik B. skrev:
-C5-
Nogle TV er blot bedre til at behandle "skæve" formater end andre - heriblandt Pioneer.
Markedets bedste til er behandle formater - lige såvel som "ulige" - er dog Bang & Olufsen, som vises perfekt, hver gang!
M.v.h. |
Mmm ja helt sikkert, for B&O er synsk  Nogle gange bliver der altså både sendt forkerte koder ud fra TV-udbyderne mht. formatet, og nogle gange slet ikke sendt noget ud. Så at B&O på magisk vis altid viser et billede 100% korrekt er naturligvis noget vrøvl :)
|
 |
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 15:03 |
spawn skrev:
Nej - jeg vil påstå du ikke havde nogen problemer med din Pana PX700.
Dine problemer var relaterede til 2 ting
1. fejl fra udbyderen 2. fejl fra brugeren
Dine problemer som du skrev om i en anden tråd hvor jeg også svarede, var også dengang at du forsøgte at gøre noget der ikke er meningen. Nemlig at få et 4:3 billede til at passe på en 16:9 fuldskærm og samtidig kunne se teksten, ved dels at strække billedet, dels flytte det opad på skærmen - Panaen kunne ikke gøre dette automatisk på den måde du ønskede det.
Et 4:3 billede skal ses på en 16:9 skærm som 4:3 med bjælker i siderne hvis det skal vises korrekt. Der skal kun Zoomes til Fuld Skærm hvis 4:3 materialet er 16:9 materiale der sendes som letterbox. Hvis undertekster osv. er placeret korrekt af udbyderen i forhold til at det er letterbox, og hvis udbyderen sender korrekt letterbox signal med så vil den Zoome automatisk til fuld skærm, hvis format signal ikke sendes med kan den ikke Zoome korrekt, så skal du gøre det manuelt. Hvis tekster ikke er placeret korrekt, så vil de heller ikke stå korrekt når du zoomer. osv osv osv osv
Fejl kan også opstå hvis signalet eks. sendes igennem andre enheder inden det når skærmen, hvor disse ikke er indstillet korrekt i forhold til hvordan de er tilsluttet skærmen, eller de kan skyldes manglende viden om hvilke signal formater / flag der kan sendes igennem de forskellige tilslutningsformer hos brugeren. Der er mange steder det kan gå galt.
Pointen er at hvis/når du oplever at billedet ikke kan placeres sådan som DU ønsker på skærmen, så skyldes det enten at udbyderen gør noget forkert, at brugeren gør noget forkert, eller at brugeren vil noget forkert. Panaen vil altid gøre det korrekt, hvis billedet den modtager er korrekt, med korrekt signalflag, og hvis du vil se billedet korrekt.
At din Pioneer så muligvis har flere muligheder for at strække, vride og løfte billedet så det bliver som DU ønsker det, betyder ikke at det vises korrekt, det betyder blot at Pioneer har taget mere hensyn til at nogle udbydere ikke kan finde ud af deres arbejde og sender noget forkert, og at nogle brugere hellere vil ødelægge billedets geometri sålænge de bare får fuldskærm og kan læse tekster.
Det er et ideologisk spørgsmål - det er forkert at sige at skærmen gør noget forkert, blot fordi den ikke i alle tilfælde kan rette op på andres fejl eller klare skæve ønsker til hvordan brugeren vil have vist billedet.
Skriv gerne at du syntes Pioneeren har flere muligheder for at tilpasse billedet sådan som du ønsker det, uanset om du så får et korrekt billede ud af det eller ej. Men det er ganske enkelt forkert at skrive at Panaen har problemer med aspect ratio eller billedformater.
Det er ikke for at forsvare Panaen, eller for at skælde ud på dig (håber du ikke læser det som sådan) jeg skriver dette, men det handler om forståelsen af problematikken, og det er en akilleshæl hos mig og en kilde til daglig irritation at de danske udbydere er så dårlige til at levere det materiale vi betaler for ordentligt. Og så hjælper det ikke hvis brugeren lever videre i uvidenhed om problematikken og blot bebrejder skærmen, eller kræver alle mulige tekniske anordninger i skærmen der skal kompensere for noget der basalt er forkert. Man bør istedet sætte ind hvor fejlen reelt opstår. Enten hos leverandøren af materialet, eller hos forståelsen hos brugeren.
|
Jeg ønsker ikke og har aldrig ønsket at få 4:3 billede til at fylde hele 16;9 skærmen ud. Tvært i mod, jeg vil have et så korrekt billede som muligt. Jeg har erfaret at Pioneer er bedre til at håndter denne problemstilling end Panasonic. Så kan du nok så meget, muligvis med rette, hævde at det er udbyderne der ikke kan finde ud af det.
Jeg påstår heller ikke at Panasonic er et dårligt Tv, slet ikke.
Faktum er bare at Pioneer håndter dette bedre end Panasonic.
Redigeret af -C5- - 22-August-2007 kl. 15:05
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 15:07 |
Simon R. skrev:
Henrik B. skrev:
-C5-
M.v.h.
|
Mmm ja helt sikkert, for B&O er synsk Nogle gange bliver der altså både sendt forkerte koder ud fra TV-udbyderne mht. formatet, og nogle gange slet ikke sendt noget ud. Så at B&O på magisk vis altid viser et billede 100% korrekt er naturligvis noget vrøvl :)
|
Nemlig det kan nemlig slet ikke lade sig gøre. B&O og Pioneer ved bare ikke at det ikke kan lade sig gøre, så de gør det alligevel.
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 15:34 |
-C5- skrev:
Tvært i mod, jeg vil have et så korrekt billede som muligt. Jeg har erfaret at Pioneer er bedre til at håndter denne problemstilling end Panasonic. Så kan du nok så meget, muligvis med rette, hævde at det er udbyderne der ikke kan finde ud af det.
Jeg påstår heller ikke at Panasonic er et dårligt Tv, slet ikke.
Faktum er bare at Pioneer håndter dette bedre end Panasonic.
|
 hehehe - jamen så har du ikke forstået essensen af det jeg skriver - for Panasonicen, og alle andre skærme for den sags skyld også, vil altid håndtere modtagelsen af et korrekt signal på en korrekt måde. Der er kun forskel i hvordan de enkelte skærme håndterer modtagelsen af noget der ikke overholder de fastlagte standarder. Altså hvordan den kompenserer for noget der ikke er korrekt. Det er Pioneeren muligvis bedre til, ligesom B&O, Phillips og sikkert også andre udvalgte modeller kan være det.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
-C5-
Guld medlem
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 16:44 |
spawn skrev:

hehehe - jamen så har du ikke forstået essensen af det jeg skriver - for Panasonicen, og alle andre skærme for den sags skyld også, vil altid håndtere modtagelsen af et korrekt signal på en korrekt måde. Der er kun forskel i hvordan de enkelte skærme håndterer modtagelsen af noget der ikke overholder de fastlagte standarder. Altså hvordan den kompenserer for noget der ikke er korrekt. Det er Pioneeren muligvis bedre til, ligesom B&O, Phillips og sikkert også andre udvalgte modeller kan være det.

|
Du tager fejl Spawn. Forskellen på os to er åbenbart, at jeg lever i og forholder mig til den virkelig verden, hvor udbyderne ikke altid kan finde ud af at sende signalerne rigtigt ud. Det gøre du åbenbart ikke.
|
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 18:07 |
Hmmmmmm - så siger vi det 
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
tosa
Guld medlem
Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
|
Sendt: 22-August-2007 kl. 19:01 |
Jeg har ikke rigtigt aspect problemer med min PV70 - jeg har som nævnt i en anden tråd ikke noget mod, at personer mv. bliver lidt bredere (jeg holder mig fra film med Jennifer Lopez, da hendes...you get the drift ). Jeg vil som nævnt hellere se et lidt bredere (trukket 4:3) billede end have side-bjælker.
Men hvis billedet ikke automatisk står på det jeg vil have den til kan jeg jo bare gøre det selv manuelt (nu kan jeg jo godt forstå, at nogle gerne vil have TV'et til at gøre det automatisk, da prisen jo lægger op til at TV'et bør kunne pynte op til jul, og skovle sne om vinteren - men lige præcis det med automatikken der er op til det signal vi får ud).
Men manuelt kan jeg jo få det præcis som jeg vil have det (ja lige bortset fra "high-screen" når Norge og nu også BIF spiller bold (med høje bolde) ). Dog kan jeg blive irriteret over, at nogle kanaler vælger at sende undertekster i den sorte bjælke i bunden - det er da for tåbeligt.
Redigeret af tosa - 22-August-2007 kl. 19:03
|
 |