recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer VSX-322-K lydproblem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer VSX-322-K lydproblem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer VSX-322-K lydproblem
    Sendt: 22-April-2013 kl. 23:33
Hej.
Min søster har netop købt en Pioneer VSX-322-K surround receiver, og samtidig min gamle Philips BD5000 Blurayafspiller. Hun ville gerne have een afsiller til CD, DVD og Bluray, hvilket Philips'en jo godt kan. Men ... Jeg kan ikke få lyden med gennem Pioneer'en Cry

Sættes philips direkte til TV afspiller den en dvd med lyd gennem HDMI fint.
Pioneer'en afspiller radio (sin egen tuner) fint, så højttalere mv virker.

Så ville jeg bruge min opsætning hjemme fra mit eget anlæg, nemlig HDMI fra Philips bluray til Pioneer forstærker, og fra pioneer forstærker til TV. Jeg kan bare ikke få det til at virke. Billedet kommer fint igennem Pioneer'en, men ingen lyd over hovedet.

Jeg har fulgt manualen (online version er her: http://docs.pioneer.eu/Manuals/VSX_322_K_12_MAN_VSX322_SDF_manual/?ForceLanguage=da ). På side 17 i det danske afsnit beskrives "Almindelig afspilning", hvilket er gået igennem uden held. På side 23 er der et afsnit der hedder "Sådan indstilles lydfunktionerne", og der er så en hel del forskellige muligheder. I manualen er her beskrevet et punkt der hedder HDMI, som skal kunne sættes til AMP eller til THRU. Dette punkt fremkommer IKKE i selve Pioneeren.

Kan Philips og Pioneer ikke arbejde sammen via HDMI andet end på billedsiden?

Jeg har prøvet at tilslutte en ældgammel SONY CD-afspiller analogt, og den spiller fint gennem Pioneeren. Og når nu Philips'en sender lyd gennem HDMI, når den er koblet direkte til TV'et, så burde den vel også sende lyd til Pioneer'en gennem HDMI.

Philips'en er under "lydopsætning i HDMI" sat til AUTO.

Jeg har selv et surroundanlæg med en Onkyo receiver hvor selvsamme Philips afspiller har fungeret fint, indtil jeg købte en Panasonic afspiller. Der kørte den også HDMI fra afspiller til receiver til TV.

Nogen med en god ide?

Skal lige nævnes, at jeg ikke er hos min søster, så råd og vejledning kan ikke afprøves direkte, men hvis en af jer har en god ide, eller viden om dette, så vil jeg (og min søster) være taknemmeligeSmile
Venlig hilsen

Sven

Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 05:51
Find den indgang på pioneer som Phillips er sat til med hdmi. Tryk på Select input på fjernbetjening (på side 20 i manualen) tryk gentagne gange indtil det rigtige lydinput kommer frem. Jeg har den selvsamme receiver og skulle også lige nærlæse et par gange
Du må endelig skrive hvis der er flere spørgsmål.
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 15:56
Mange tak for svaret.

Mener du under afsnittet "Lave en lydoptagelse"? Det er det afsnit der står på side 20 i hendes manual. < ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">

Philips er tilsluttet til BD (Bluray Disk går jeg ud fra?) med HDMI-kabel. Når BD er valgt, kan jeg vælge mellem 3 lydindgange med Select Input, nemlig HDMI, C1 og O1 (HDMI, Coaxial eller Optisk). Uanset hvilken jeg vælger kommer der ikke lyd ud. 

Nu ser jeg så, at BD ikke er med i Select Input på side 20 til lydoptagelse. Vil det være anderledes, hvis jeg flytter HDMI-kablet over i en anden indgang, f.eks DVD?
Venlig hilsen

Sven

Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 23:37
Jeg har sat min lg blu-ray afspiller til BD og der er både billede og lyd. Så der må være noget galt et eller andet sted.

Skal lige sigere at jeg fik min i går så der er selvfølgelig også ting jeg ikke lige har tænkt på.

Jeg tester mit helt igennem i morgen aften så melder jeg lige ud hvad jeg har fundet ud af.
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 19:21
Glemte helt at spørge hvad det var for et tv? 

Har nu sat mit op efter bedste evne og det spiller bare.

Mit setup er som følgende 
Tv: Samsung Ue40es6100
Blu-ray: Lg BD360
Reciever: Pioneer Vsx-322-k
Medieafspiller MacMini
Game: Ps3

Jeg har sat det hele sammen sådan her:

Blu-ray til Reciever med Hdmi
MacMIni til Reciever med hdmi og optisk
Ps3 til Reciever med hdmi 

Indgangene på reciever er som følgende:
Blu-ray på BD
Ps3 på Dvd 
Mac mini på Dvr/Bdr sat tip med hdmi og optisk
Mit tv er forbundet med reciever med et hdmi kabel og fordi der ARCi både tv og reciever så kan jeg få lyd tilbage fra tv.
Håber at du blev lidt klogere :)
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 01:53
Som det er lige pt (hun er ikke hjemme de næste par dage, så kan ikke teste), så er TV'et ligegyldigt. Fejlen ligger mellem Philips Bluray afspiller og Pioneer receiver, og det skal forstås sådan:
Absolut ingen lyd bliver spillet, uanset om det er en CD, dvd eller bluray der smides i Philips.
Hun vil også bruge den som CD-afspiller, så Philips og Pioneer skal kunne sammen UDEN tv. Hun har selv prøvet samtlige HDMI indgang i pioneer, men har ikke kunnet få lyd frem overhovedet fra en CD.

Mit eget anlæg (dog med en noget større Onkyo receiver med OSD) er forbundet som du har gjort med dit, og mit virker også fint. Philips har tidligere været en del af mit anlæg, så jeg er ret sikker på, at den virker, og den sender jo også lyd med ud, hvis den tilsluttes direkte til TV uden om Pioneer'en.
Jeg tester videre, når hun er kommet hjem igen.
Venlig hilsen

Sven

Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 20:22
Har i dag prøvet igen. HDMI er stadig 100% tavs. Det er dog lykkedes at få lyd gennem med analoge kabler (dårlig løsning, da det kun giver stereo).
Med et Coaxial kabel er det lykkedes at få lyd igennem ved at tilslutte coax.kablet til "Coaxial ind" som beskrevet på side 14 i manualen. Dette kan give DD5.1 og dts, men ikke Master HD dts. 
Andre HDMI kabler har været prøvet, men uden held.

Kan det være denne nye Pioneer der er defekt? Den vil tilsyneladende ikke modtage lyd via HDMI-kablet, men vil gerne sende billedet igennem.

Nogen ideer til, hvordan vi kan teste dette?
< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">

Venlig hilsen

Sven

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 21:26
Er der en knap der hedder "audio parameter"? Hvis der er kan du med pilen ned, skifte til du når et punkt der hedder " AMP <-> THRU". Dette punkt SKAL stå på "AMP" for at lyden blir' sendt til højttalerne. "THRU", så sendes lyden til TV'et
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er der en knap der hedder "audio parameter"? Hvis der er kan du med pilen ned, skifte til du når et punkt der hedder " AMP <-> THRU". Dette punkt SKAL stå på "AMP" for at lyden blir' sendt til højttalerne. "THRU", så sendes lyden til TV'et

Men selv hvis den er sat til THRU burde der jo komme lyd til tv og det lyder ikke sådan på trådstarter.

Prøv at sætte den til en anden HDMI indgang på Recieveren. Det kunne jo være at det hjalp.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 22:32
Så er den nok nærmere defekt. Det er plug'n'play at sætte en BD afspiller til og trykke på BD indgangen og start på afspilleren - så kører det.

Men har du måske rodet med HDMI mens enhederne har været tændt? For så kan det være forklaringen. Så har du nemlig futtet HDMI boardet af!!!
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 01:09
Rigtigt, der er _ingen_ lyd fra Pioneer'en uanset om den står på AMP eller THRU. Samtlige HDMI indgange har været prøvet, og de giver alle samme dårlige resultat.

Ja, det burde være Plug&Play med HDMI, og det er det da også med mit eget system, men ikke med denne Pioneer. Måske den bør byttes?
Venlig hilsen

Sven

Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 01:26
Jeg ville bytte den. Den er ikke til nogen glæde hvis ikke der kommer lyd ud.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu