recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer vsx-921-k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer vsx-921-k

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sherman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sherman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer vsx-921-k
    Sendt: 22-Januar-2012 kl. 00:25
Hejsa

Jeg skal ha` mig et anlæg - en receiver og et par gode højtalere. Expert har tilbud på Pioneer vsx-921-k på mandag.
Den er mere til surround (7.1), men er den ikke også velegnet som almindelig stereoanlæg?

Højtalere har jeg ikke bestemt endnu :-)

Hilsen Bo
Til top
pcfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 00:30
Du kan godt sætte den op til 2.0 ja.
Men husk lige de ikke har ret mange af dem :)
Til top
Sherman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sherman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 13:25
Tak - gad vide om det giver køer før åbningstid?
Må hellere være der i god tid og håbe at forretningen een til mig :-)

Og så er der speaker spørgsmålet - der må jeg grave lidt videre.....

/Bo

Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amarone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 16:33
- Jeg fandt den på deres hjemmeside her til morgen til den rigtige pris. Købte et eksemplar her for en time siden og sprang butiks-køen over på den måde (og jeg skal end da i første omgang ikke bruge den til sourround - regner med at den skralder an alligevel. Det synes jeg nu for øvrigt at noget tyder på, når man læser diverse anmeldelser i dybden). 
Nu melder de dog udsolgt, så jeg håber, og satser hele butikken på at min bekræftelse står til trone :-)
Til top
Sherman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sherman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

- Jeg fandt den på deres hjemmeside her til morgen til den rigtige pris. Købte et eksemplar her for en time siden og sprang butiks-køen over på den måde (og jeg skal end da i første omgang ikke bruge den til sourround - regner med at den skralder an alligevel. Det synes jeg nu for øvrigt at noget tyder på, når man læser diverse anmeldelser i dybden). 
Nu melder de dog udsolgt, så jeg håber, og satser hele butikken på at min bekræftelse står til trone :-)


Tillykke med den :-) jeg stod med et eksemplar i forretningen i morges men blev pludselig i tvivl om det var det var det rigtige køb.
Ekspedienten påstod at Airplay kun virkede hvis man købte en WiFi dongle og hans mangel på informationer, gjorde at jeg blev i tvivl - så jeg købte ikke. Lidt ærgerligt, for det var uden tvivl et godt tilbud.

Mvh. Bo

Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 18:19
damn kunne godt have brugt en..
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amarone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 18:47
Til top
Sherman (og Forzajuve):
Så vidt jeg har forstået følger der en Airplay-adapter med (jf. test 2/3 nede på siden):
http://m.gear-online.dk/nyheder/stortest-af-receivere-biograf-i-dagligstuen-1.492964.html 
Men til andre typer trådløse overførsel (f. eks mine NAS-lydfiler) kræver den sådan en dongle/adapter, som ekspedienten omtaler.
Sådan en dongle kan man få et pænt stykke under 500 kr. inkl. forsendelse.
- Men sådan forstår jeg det i hvert fald. Men jeg har da ikke tænkt mig at lægge mig ud med en ekspedient :-)

Jeg snakkede kort med en af ekspedienterne i telefonen tidligere i dag (Expert, Bruuns Galleri, Århus). Jeg fik den "fornemmelse af", at de godt kunne skaffe flere til den pris. Men jeg er altså IKKE sikker. 
Du/I kunne jo prøve at give dem et kald, HVIS det stadig har interesse.
Til top
Sherman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sherman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Til top
.... Jeg snakkede kort med en af ekspedienterne i telefonen tidligere i dag (Expert, Bruuns Galleri, Århus). Jeg fik den "fornemmelse af", at de godt kunne skaffe flere til den pris. Men jeg er altså IKKE sikker. 
Du/I kunne jo prøve at give dem et kald, HVIS det stadig har interesse.


Efter en dags spekulation, ringede jeg til forretningen (Silkeborg) og de havde stadig flere stående. Og nu har jeg så købt - forhåbentlig et godt køb :-)

Nu mangler jeg så enheden til WiFi (+Airplay) - AS-WL300 samt nogle FEDE højtalere. Gode ideer er altid velkommen :-)

/Bo
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amarone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 17:00
Ja, men så tillykke med den Sherman. Du kom før mig. Jeg får nemlig først min i morgen (hvis jeg kan nå at afhente den i morgen, ellers så først torsdag).

- Så du mener ikke at adapteren til lige netop Airplay følger med (eller er indbygget)?
Ja, sådan har jeg i hvert fald forstået det.
Tjek det lige en ekstra gang, hvis du KUN har brug for Airplay.
Til top
Sherman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sherman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Ja, men så tillykke med den Sherman. Du kom før mig. Jeg får nemlig først min i morgen (hvis jeg kan nå at afhente den i morgen, ellers så først torsdag).

- Så du mener ikke at adapteren til lige netop Airplay følger med (eller er indbygget)?
Ja, sådan har jeg i hvert fald forstået det.
Tjek det lige en ekstra gang, hvis du KUN har brug for Airplay.


Amarone:
Tjekker senere :-) er stadig i tvivl om det er det rigtige køb. Pakker ud en af dagene. Vil lige lytte til noget Sonos udstyr i morgen Angry
Hvilke højtalere sætter du til 921`eren?

/Bo


Redigeret af Sherman - 24-Januar-2012 kl. 19:10
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amarone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 19:46
Ja, nu er der jo forskel på hvor kritisk man er (jeg er selv musiker gennem mange år og vil ikke betegne mig som helt ukritisk :-)), men ind til videre er jeg i hvert fald fuld af fortrøstning, og jeg skal som tidligere nævnt heller ikke bruge den til sourround.
Mine højtalere er nogle 17-18 år gamle Dali gulvhøjtalere. Ka` ikke lige huske, hvad de mere hedder, men de kostede vist omkring 2.200 stykket den gang. De spiller aldeles glimrende til mit brug.

Nogle mener at Pioneeren er lidt lys i klangen, men som anmelderen siger i slutningen af en T3-anmeldelse, kunne det se ud som om, at der råd for det:
"Hvis jeg skal mene noget om receiverens klang, kommer det til at køre på, at den hælder mod det lyse. Det gør KEF’erne også, og det kan gøre lyden lidt skarp. Heldigvis er der en kur mod dette, for godt gemt i receiverens manuelle opsætningsmenu er der en X-Curve-funktion, som kan dæmpe de høje frekvenser ganske blidt. Med en afskæring på 1 dB/oktav over 2 kHz er der intet til at irritere mine øregange.
Lydtryksmæssigt er der også rigeligt til de fleste".

Men fortæl gerne hvis du finder ud af mere ang. det med Airplay/adapter.
Til top
Sherman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sherman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 10:14
http://www.avforums.com/forums/av-amplifiers-receivers/1498832-pioneer-vsx921-owners-thread.html
Mange spørgsmål og svar vedr. VSX921

/Bo
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu