|
Pioneer VSX-930 WIFI - ELENDIGT. SJUSK. |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Forfatter | |
nifo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2004 Status: Offline Point: 392 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-December-2015 kl. 18:01 |
Hej forum
Jeg har købt mig en Pioneer VSX-930 - som dog desværre lider af pakketab på sit wifi hvilket airplay ikke er helt tilfreds med ;) Dækningen i mit hus er fremragende og ingen andre enheder har samme problem - er ikke i tvivl om at antennerne bagpå receiveren (der heller ikke kan sidde vertikalt) er hårdt ramt af støj fra alle kablerne. Derfor er planen er afmontere antennerne og få dem (bare lidt) væk fra kablerne samt få dem vertikalt monteret... Kender nogen til et forlængerkabel til de 2 antenner? Gerne med fod :) Pft. Redigeret af nifo - 12-December-2015 kl. 11:33 |
|
![]() |
|
nifo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2004 Status: Offline Point: 392 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så nærmer jeg mig konklusionen...
Pioneer wifi / airplay er ELENDIGT. PIVRINGE. SJUSK. 1 – Antennerne er elendige. 2 – De kan ikke udskiftes med nogle bedre. 3 – De kan af samme grund heller ikke flyttet væk fra det kabelstøj som Pioneer jo godt ved er bag en receiver 4 – Der er NUL buffer på deres airplay, så 1 pakketab = udfald. Hvad gang jeg bruger airplay, så disconnecter den ved første pakketab: Ping statistics for 10.10.10.71: Packets: Sent = 691, Received = 690, Lost = 1 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 1ms, Maximum = 240ms, Average = 3ms SUK Siger jeg bare... En MEGET skuffet pioneer-køber. |
|
![]() |
|
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
Har du checket pioneer for firmware opdatering ?
http://www.pioneer.eu/dk/support/software/VSX-930-K/page.html
Ellers tilslut fast netkabel - det vil med stor sikkerhed afhjælpe problemet.. Redigeret af Just Curious - 12-December-2015 kl. 12:55 |
|
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
|
![]() |
|
Det har jeg - den kører seneste firmware. Og ja, fast netkabel løser sikkert problemet. Men så er der ikke meget ved at købe en receiver med wifi ;) (Det er heller ikke muligt for mig med fast netkabel) Jeg har endda kørt site survey i mit hjem, og analyserer kronisk med chanalyzer på mine 2 cisco cleanair-enablede AP'er - der er NUL støj på de brugte frekvenser. Seriøst, jeg synes de punkter jeg har skrevet er SJUSK, for hver og en kunne være løst for håndører hvis Pioneer havde taget det seriøst. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Du kunne jo starte med at få Pioneer'en frem i lyset så antennerne kan stå lodret. Forestil dig en router fungere under de samme dårlige betingelser.
|
|
![]() |
|
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
hvis du har noget Sonos stående i huset så prøv at slukke for det - måske kan fejlen ligge der.
|
|
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
|
![]() |
|
Den står perfekt :) - problemet er kabelhelvedet bagved - den støj er jo svær at gøre meget ved hvorfor jeg ikke forstår Pioneer I DET MINDSTE har lavet så man kan tage antennerne af og flytte dem til et bedre sted...
|
|
![]() |
|
Intet. Og som sagt har jeg nul støj på frekvenserne der er i brug hvorfor jeg er overbevist om det er støjen i kabelhelvedet bag receiveren der er synderen. Derfor begriber jeg ikke Pioneer ikke har lavet så antennerne kan tages af (flyttes og/eller udskiftes) |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19568 |
Hvad kabler har du bagved der støjer?
Klaus |
|
![]() |
|
5.1 surround og et par hdmi kabler + strøm til receiver og TV + LFE kablet til min sub. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Bedre kabler kan vel begrænse støjhelvedet. Og en oprydning og adskillelse af kabler er også en god ting.
Hvis antennerne kan tages af, er det da muligt at forbinde med noget coax kabel, så de kommer på afstand. |
|
![]() |
|
Jeg kan ikke se de skal kunne tages af hvilket jo ville løse det for så kunne de tages væk og hvis det ikke var nok så udskiftes med nogle bedre. Men som sagt er der 5-6 meter fra AP til receiver, og det trådløse er iøvrigt et prof fra Cisco (WLC + 2x 2702i AP) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |