recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer VSX-930 WIFI - ELENDIGT. SJUSK.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer VSX-930 WIFI - ELENDIGT. SJUSK.

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af nifo nifo skrev:

Derfor begriber jeg ikke Pioneer ikke har lavet så antennerne kan tages af (flyttes og/eller udskiftes)

det er vist næsten alle fabrikanter der ikke kan det, mener jeg

prøv som Kampus siger flyt den lidt ud i lyset så antennerne kan stå som tiltænkt.
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 13:19

[QUOTE=KlausDM]

5.1 surround og et par hdmi kabler + strøm til receiver og TV + LFE kablet til min sub.

Ingen af disse kabler støjer i wifi frekvenserne. Ingen af kablerne burde støje overhovedet på nogen frekvenser!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Point: 392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

[QUOTE=KlausDM]

5.1 surround og et par hdmi kabler + strøm til receiver og TV + LFE kablet til min sub.

Ingen af disse kabler støjer i wifi frekvenserne. Ingen af kablerne burde støje overhovedet på nogen frekvenser!

Klaus

Jeg prøve med chanalyzer nu fra en bærbar ved receieren - vender tilbage om få minutter :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 13:21
Det kan jo ikke nytte noget at købe noget med antenne på, og så stoppe det ned i et møbel hvor antennerne ikke er fri og lodrette.
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 13:36
Receiveren står i et åbent tv-møbel, 5-6 meter fra AP.

Chanalyzer viser ikke noget nævneværdig støj, men fortæller lidt om signalstyrker:

Signalstyrken til AP1 = -50dBm (som er den aktuelle forbundet)
Signalstyrken til AP2 = -59dBm

Der er ingen anden trafik på de aktuele frekvenser:
AP1 bruger 36,40,44,48
AP2 bruger 52,56,60,64

Generelt er der intet på mit 5Ghz bånd der generer - har en enkelt nabo som bruger 116,120,124 & 128

Det fåes ikke super meget bedre til daglig brug. Jeg arbejder lidt videre med chanalyzer og holder tråden opdateret.

Redigeret af nifo - 12-December-2015 kl. 13:37
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 13:40
Prøv at stille den ovenpå møblet, så antennerne er fri og lodrette!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 14:11
Det kan jo også være at den er defekt.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det kan jo også være at den er defekt.

Det er tydeligt med airplay er den afbryder ved første pakketab. Så hvis vi snakker defekt tænker jeg der er en buffer i der ikke virker.

Det tror jeg ikke er tilfældet, medmindre andre herinde der har pioneer med indbygget wifi kan fortælle en anden historie?
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Prøv at stille den ovenpå møblet, så antennerne er fri og lodrette!

Ping statistics for 10.10.10.71:
    Packets: Sent = 2500, Received = 2499, Lost = 1 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 1ms, Maximum = 697ms, Average = 3ms
Control-Break

Da den ENE pakke røg mistede airplay forbindelsen. Det lugter af manglene buffer / cache - og det er simpelthen så elendigt af pioneer i mine øjne.

Jeg kunne godt bruge en weekend på at flytte rundt på receiveren, men:

1 - Den skal jo ende med at stå hvor den gør uanset
2 - Som det fremgår af ovenstående så er der jo reelt ikke et trådløst problem - så lille et pakketab er mere end normalt. De SKAL den simpelthen kunne tackle.

Redigeret af nifo - 12-December-2015 kl. 14:34
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 14:40
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 14:43
Vrøvl han skulle hellere bruge 80 kr på en netværkskabel og en halv time med hammer og kabelsøm
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 14:54
Jeg hafr heller ikke de bedste erfaringer med Pioneer receiver og airplay.

Min søn har og her kunne vi ikke få Airplay til at virke. Iphone/Ipad ville ikke se den på netværket. Havde fat i Pioneer support og de kunne være routeren og alt muligt andet.

Men da de også ville streame film, blev der købt et Aplee TV og så kunne Iphone/Ipad se Apple TV'et.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu