recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer VSX-933. Er den noget værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer VSX-933. Er den noget værd?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

@flemming, hvordan er dit atmos/ DTS X setup?
Bruger du upfiring højtalere eller er de monteret i loftet?
Puha, så langt er jeg ikke kommet endnu. De sidder kun ude i siderne. Jeg vil gerne have nogle højtalere, som kan sættes ind i vores træloft på et tidspunkt. Men pengene er sgu ikke alt for store.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 00:28
Jeg har haft en 933 og var temmelig skuffet over lyden  Kom fra en 922 der havde langt bedre kalibreringsmuligheder, så min røg ud af hytten som brugt  desværre med mega tab Smile
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Jeg har haft en 933 og var temmelig skuffet over lyden  Kom fra en 922 der havde langt bedre kalibreringsmuligheder, så min røg ud af hytten som brugt  desværre med mega tab Smile
Det lyder da ikke for godt. Er der egentlig ikke en kalibrerings mikrofon med? Hvis den er helt gal, så må den bare tilbage.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 11:30
Jo men MCACC kalibrering var virkelig skrabet i forhold til den ældre model, og ikke med nær så mange muligheder. Jeg brugte en guide til 922 fra Avsforum, og der fik jeg lyden til at sidde lige i skabet. 

Da jeg så skulle i gang med at kalibrere den nye, havde den en light edition  og jeg fik den aldrig op på samme niveau, desværre. Var selv slemt bitter over jeg ikke havde undersøgt den del ordentligt inden, men gik ud fra at der var samme muligheder  nu det var i samme model serie 😊  Jeg er på ingen måde en ørn til kalibrering, så kan sagtens være jeg ikke kunne få noget ordentligt ud af den. Men anvendte diverse guides (til den skrabede MCACC versionlo)  og brugte en del timer på det  og det var bare "fladt" med både musik og film 
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 11:32
Vil ihvertfald anbefale dig at lege med den i de første 14 dage så du kan udnytte evt returret. Jeg ventede nogle uger grundet meget arbejde, og så tabte jeg jo på det 🙄
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 11:35

Vil ihvertfald anbefale dig at lege med den i de første 14 dage så du kan udnytte evt returret. Jeg ventede nogle uger grundet meget arbejde, og så tabte jeg jo på det 🙄
Jamen, så vil jeg da sørge for at lege noget mere. Tak for advarslen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4864
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 12:48
Jeg ville ikke købe Pioneer og Onkyo, men hellere give lidt mere og få en robust AVR der bare spiller rent og flot out of Box på Direct. Ydermere er der nyeste DV og HLG på den. Så hvis du kan leve med en sølv udgave, ligger der et tilbud
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Ingen problemer og håber ikke du tager mine kommentarer som "jeg peger fingre" eller lignende. Det er venligt ment 😊
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg ville ikke købe Pioneer og Onkyo, men hellere give lidt mere og få en robust AVR der bare spiller rent og flot out of Box på Direct. Ydermere er der nyeste DV og HLG på den. Så hvis du kan leve med en sølv udgave, ligger der et tilbud
Jeg endte med en Matantz 6011, men den har jeg godt nok også brugt lang tid på at få til at spille som jeg vil have. Den var helt off Out og the Box 😁 men nu kører den bare som den skal. Er meget tilfreds efter kalibrering 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nu har jeg haft Onkyo de sidste 4 gange, så er egentligt ikke bange for det. Der skulle jo også være DV og HLG på denne Pioneer. Sølv ville ikke få lov, til at komme ind, så skal jeg da skilles først. Nu er den jo bestilt, og så må jeg se, hvad jeg får ud af den. Det er jo en rigtig god pris, så kan jeg spare mere op til næste gang.Wink
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 14:14

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Ingen problemer og håber ikke du tager mine kommentarer som "jeg peger fingre" eller lignende. Det er venligt ment 😊
Tager det bestemt ikke, på nogen dårlig måde. Jeg spurgte selv.Wink Kan man ikke tåle svaret, så lad være med at spørge.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 12:44
Har lige købt den på tilbud i Elgiganten.
Det er kun til brug i stereo med spotify.
Skal man også kalibrere når det kun er 2 fronthøjtalere eller er det kun til surround?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu