recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer vsx-s500?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer vsx-s500?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rastapopoulos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rastapopoulos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer vsx-s500?
    Sendt: 15-December-2011 kl. 16:48

Hej Alle

Jeg er på jagt efter en ny surround receiver og er faldet over Pioneers vsx-s500.
Er der nogen der har et kendskab til denne og hvordan den klare sig i forhold til f.eks. vsx-921?
Det skal siges at jeg har en mindre stue og at jeg ikke skal bruge mere end 3 HDMI tilslutninger.

Jeg er i tvivl om s500 kan levere et overbevisende resultat på trods af den begrænset størrelse.
Skal man stadig ud og købe en kæmpe klods eller kan man nøjes med denne?

Jeg har MKsound M7 som front og center og M4T som baghøjtaler og en SB12 som sub.

Glæder mig til at høre om jeres erfaringer/meninger med ovenstående.

Mvh. Tintins værste fjende

Til top
Hifi_andy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2011
Sted: København
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifi_andy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 15:15
Jeg købte denne for ca. 1 mdr siden netop på grund af størrelsen. Da jeg arbejder med en del constraints i form af kæreste, naboer, pris og plads er s500eren sat op i et 2.1 setup med Dali Sensor1 som fronter og scansonic S8 til bas. Ikke det vildeste setup men synes det spiller godt til film og konsol hvor billedet leveres af en Epson Tw3200.

Da jeg ikke har rodet med surround og hifi i så lang tid giver det ikke så meget mening for mig at kommenterer på lyd kvaliteten i forhold til andre produkter. Jeg vil dog med glæde kommenter på mit indtryk af s500 i forhold til opsætning og kvalitet. Jeg synes menuen er funktionel omend ret minimalistisk. I mit setup er det godt et plus at man faktisk kan ændre indstillingerne uden at skulle kaste menuen op på tv'et da det kan klares dirkete i enhedens display. Kabinettet virker solidt og fremstår, synes jeg, ret flot i forhold til andre dobbelt så høje konkurrenter på markedet.

Er der mere specifikke spørgsmål forsøger jeg gerne at svare på dem.
/Hifi-Andy
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rastapopoulos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 12:56
Hej Andy

Tak for svaret.
Da jeg skal bruge den til 5.1 surround kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen som har sat den op til dette og hvilket indtryk de har fået?
Til Andy: Bliver den varm efter at du har brugt den i længere tid eller holder den sig rimelig kølig?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rastapopoulos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 13:14
Et alternativ til Pioneer s500 kunne være Marantz NR1602.
Er der nogen herinde som har stiftet bekendskab med denne og evt. har hørt de 2 i forhold til hinanden?
Til top
Hifi_andy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2011
Sted: København
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifi_andy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 13:37
Den bliver ikke særligt varm. Mener manualen angiver 5-10 cm frihøjde over kabinettet til at sikre korrekt afkøling, som jeg overholder.

Er hjemme i dag pga sygdom og den har nu kørt i ca 5 timer er den er ikke mere varm end andre apparater.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu