|
Pioneer VSX-S510 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Januar-2014 kl. 23:34 |
||
Kender nogen denne receiver?
Hvordan fortæller man den en passiv subwoofer er koblet på? Den er ganske ny og grunden til jeg overvejer den er, at den har Spotify Connect. En ting jeg ikke rigtig kan greje er hvordan udgangen til Surround Back/Subwoofer fungerer. Den har 2 udgange til aktive subwooferer, men da den også har en udgang til en passiv subwoofer er jeg fristet til at skifte både min Yamaha Receiver og min NAD forstærker som driver mine to passive indbygnings subwoofere. Ingen steder i manualen kan jeg se beskrevet hvordan man fortæller at udgangen skal bruges til en passiv subwoofer??? - jeg tænker det er noget den skal vide for at kunne sende de rigtige frekvenser den vej. Manualen: http://docs.pioneer.eu/Manuals/VSX_S510_K_13_MAN_VSXS310_SDF_manual/ Ville være fedt hvis nogen kunne vejlede her, receiveren er så ny at der ikke er mange hits på Google Redigeret af ridderdk - 14-Januar-2014 kl. 23:36 |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Som skrevet i en anden tråd i en måske lettere spydig tone, så synes jeg det lyder som en virkeligt dårlig idé, medmindre du er helt ligeglad med lydkvaliteten, og/eller aldrig spiller bare tilnærmelsesvist højt. Især subberne vil dræne den for effekt MEGET nemt, og processor-delen er i en helt anden liga end dét du kommer fra. Bortset fra dét, så tænker jeg lidt at den bare konsekvent sender sub-signalet både til line-udgangen og til den forstærkede udgang, der behøver ikke være noget opsætning i dén del af det. Men jeg har ikke prøvet. Alle nyeste Yamaha modeller har Spotify Connect. Hvis der ikke er råd til at skifte din 3067 ud med noget tilsvarende (som så vil være RX-A3030), så synes jeg du skal overveje kraftigt om du ikke skal finde en anden løsning. F.eks. en Sonos Connect, koblet til det udstyr du har.
|
|||
![]() |
|||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
||
Tak for input, jeg spiller HØJT musik når jeg er alene hjemme og nyder bas effekten fra mine sub's også selvom det er almindelig tv jeg ser.
Det er jo også derfor jeg spørger før jeg kaster mig ud i det. Hvad hvis jeg beholder min NAD og bruger de 2 sub udgange på 510'eren, vil det ikke give den tilstrækkelig med overskud, når de 2 subwoofer drives fra NAD'en? Og den sidste del, processor delen, hvad laver "processor delen"?? - sørger for behandlingen af billede og signaler eller? Er det pris forskellen der indikerer der må være en kvalitets forskel? Jeg spørger kun for at blive klogere :-) I øvrigt overvejer jeg nu også at tilslutte min ATV2 (igenigen) og så forsøge mig med Air Audio (bare lidt ked at det kræver root) som foreslået, jeg er bare træt af alle de ledninger efterhånden. |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Kort og godt, nej. Det er jo ikke kun subberne der skal spille højt.
Den processerer ![]()
Også mine erfaringer med de tidligere modeller af tilsvarende Pioneer slimline recevere. Jeg ved godt at pris og kvalitet ikke ALTID hænger sammen, men træerne vokser altså ikke ind i himlen. Det er fair nok at du spørger, men svaret er et meget klart nej
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |