recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneers nye modeller (SC-LX72 og 82)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneers nye modeller (SC-LX72 og 82)

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneers nye modeller (SC-LX72 og 82)
    Sendt: 07-Juli-2009 kl. 10:07

Pioneers amerikanske website viser nu de nye 2009/2010 topmodel surround A/V receivere, dvs. afløserne for SC-LX71 og SC-LX81, som efter alt at dømme kommer til at hedde SC-LX72 og SC-LX82 i Europa og Japan. I USA hedder de blot SC-25 og SC-27 og ser en smule anderledes ud (gul tekst i displayet, sorte fødder) og går under tillægsnavnet "Elite". Der ser ikke ud til at komme en afløser til top of the line modellen SC-LX90 SUSANO.

Umiddelbart er det ikke de store ting der adskiller de nye modeller fra de gamle. Dog har begge receivere nu 7x140 Watt 8 ohm RMS ICEpower, så det kan undre lidt at SC-27 får THX Ultra2 Plus stemplet mens SC-25 "kun" kan bryste sig af THX Select2 Plus. Men der er sikkert en god forklaring. En anden for mig at se positiv ting er, at de nu begge har en HDMI port på fronten. Til gengæld er det irriterende at de hemmeligholder hvilken video scaler de benytter. Tidligere var det Faroudja DCDi som som mange anser for kun at være "gennemsnitlig". Det ville være meget ønskværdigt hvis Pioneer valgte Anchor Bays Technology's VRS scaler, ligesom fx Yamaha og senest Denon er begyndt at bruge.

Pioneer SC-27 (SC-LX82):

 

Pioneer SC-25 (SC-LX72):

Her er specs på SC-27 og specs på SC-25.

Mht. priser ser det ud til at de nye receivere er faldet i pris i forhold til de tidligere (knap 10% i USA). Det er dog for tidligt at spå om priserne herhjemme. Receiverne lander formentlig i DK omkring september.

Pioneers japanske website melder p.t. endnu intet om de nye receivere.



Redigeret af Tarkin - 07-Juli-2009 kl. 10:09
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 10:18

Bliver der skrevet noget om, hvornår de kommer på markedet?

Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Bliver der skrevet noget om, hvornår de kommer på markedet?

Det er noget småt med informationer om det, men i og med at de viser dem nu på det amerikanske website, må de formodes snart at dukker op i butikkerne over there. Her i Europa er de lidt langsommere - der skal vi nok hen til i hvert fald september før de dukker op (også baseret på de forrige modellers lanceringsdato).

Rettelse:

"Pioneer’s Elite SC-25TXH and SC-27 are shipping in August 2009 with the suggested retail prices of $1700 and $2000, respectively."



Redigeret af Tarkin - 07-Juli-2009 kl. 10:28
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 10:54

En anden ikke helt uvæsentlig ting er jo, at de nye receivere formentlig vil være forsynet med flerkanals PQSL, som harmonere ganske godt med f.eks. deres nye BD afspillere BDP-320/LX52.

Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke at Pioneer prioritere scalere særligt højt. Det skyldes jo at billedbehandlingen i deres plasmapaneler er af så høj kvalitet, at man forventer deres kunder kører "HDMI Through" fra receiveren til panelet. Just a guess 

Nå men alfa/omega, men SC-LX71 står så ikke til udskiftning



Redigeret af Hother - 07-Juli-2009 kl. 10:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke at Pioneer prioritere scalere særligt højt. Det skyldes jo at billedbehandlingen i deres plasmapaneler er af så høj kvalitet, at man forventer deres kunder kører "HDMI Through" fra receiveren til panelet. Just a guess 

Scalerne i Pioneers plasma-tv er gode, kan ikke hamle helt op med den ægte vare fra Anchor Bay, Silicon Optix m.fl. Og det er jo heller ikke ved 1080p HD signaler der er specielt brug for scaleren, men snarere ved 480i/576i SD signaler og andre analoge kilder (LD, VHS m.v.) for dem af os som stadig har sådanne low-res medier!

VRS ABT2010 chippen skulle være noget af det bedste man kan putte i A/V receivere lige p.t. Når Pioneer har THX og Air Studio folkene med ind over, når de udvikler lyddelene i deres bedste surroundreceivere, hvorfor kan de så ikke også benytte de bedste inden for videoprocessor teknologi. De kalder det jo en Audio/Video receiver!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 11:27

Jo, men som det er nu kan du  - mig bekendt - end ikke ændre på videooutputtet via HDMI fra receiveren. Det står default til "HDMI Through".

Men lad os nu se hvad de dukker op med. Men med uforandrede/lavere priser tror jeg bare ikke på implementeringen af en high end scaler 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 20:38

Det ser ud til Pioneer Europa præsenterer deres nye SC-LX82 og 72 modeller tirsdag d. 14. juli:

http://whathifi.com/News/Pioneer-prepares-to-unveil-new-Blu- ray-player-AV-amp-and-speakers/

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 20:59
[QUOTE=Tarkin]

Det ser ud til Pioneer Europa præsenterer deres nye SC-LX82 og 72 modeller tirsdag d. 14. juli:

http://whathifi.com/News/Pioneer-prepares-to-unveil-new-Blu- ray-player-AV-amp-and-speakers/

 

[/QUOTE

Det ser sgu godt ud, kunne bare ikke lige finde en SC-LX72.

MEN....MEN.......bemærk lige at man præsentere også BDP-LX52 - og den har vi allerede anmeldt her på siden - og som de første overhovedet!!!!



Redigeret af Hother - 09-Juli-2009 kl. 21:02
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 21:10

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det ser sgu godt ud, kunne bare ikke lige finde en SC-LX72.

SC-LX82 og 72 hænger lige som sammen... Når de nu har offentliggjort dem i USA kommer de forhåbentlig også begge til Europa! 

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

MEN....MEN.......bemærk lige at man præsentere også BDP-LX52 - og den har vi allerede anmeldt her på siden - og som de første overhovedet!!!!

Ja, linket stammer fra 23. juni og BDP-LX52 er jo efterhånden en gammel nyhed som et eller andet heldigt asen her på recordere fik lov til at anmelde

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det ser sgu godt ud, kunne bare ikke lige finde en SC-LX72.

SC-LX82 og 72 hænger lige som sammen... Når de nu har offentliggjort dem i USA kommer de forhåbentlig også begge til Europa! 

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

MEN....MEN.......bemærk lige at man præsentere også BDP-LX52 - og den har vi allerede anmeldt her på siden - og som de første overhovedet!!!!

Ja, linket stammer fra 23. juni og BDP-LX52 er jo efterhånden en gammel nyhed som et eller andet heldigt asen her på recordere fik lov til at anmelde

Ja, så vidt jeg ved lanceres BDP-LX52 først officielt den 15. ds., så jo jeg føler mig en del heldig, at Pioneer.dk ville låne den til os  

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 10:00

Som Hother også var inde på i en anden tråd, holdt Pioneer i tirsdags fernisering i Air Studios, hvor de bl.a. fremviste SC-LX82 og 72.

Redaktører fra både What Hi-Fi? og Home Cinema Choice fik mulighed for at se lidt nærmere på apparaterne. Det bliver spændende at se mere dybdegående anmeldelser af vidunderne.

Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 10:58
Er der noget nyt omkring hvornår de lander herhjemme? Jeg havde egentlig besluttet mig at købe lx-71, men vil hellere vente til den nye kommer. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu