|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
En test af z1
http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P54Z1B-Plasma-H DTV-Review.html en test 500A http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html og pris forskellen på 15000 kr og 6 tommer mindre på en z1 tak for kaffe og god weekend til alle |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
||
Nu er der ikke en eneste Pioneer ingeniør der har haft fingrene med i designet af en Pioneer projektor, men det er så en anden snak... Iøvrigt synes jeg ikke at dét at Pioneer leverer/leverede de bedste skærme var udtryk for overlegne ingeniører fra deres side - jo, på panel-siden, men mht. selve grundkonstruktionen er/var de primært overlegne fordi de andre nosser rundt i det, ikke fordi Pioneer's tv som sådan er specielt fantastiske konstruktioner. Jeg ved godt det er en lidt negativ indgangsvinkel til det, men ingen tv-producent har til dato puttet tilnærmelsesvist dét arbejde i at levere en så god billedgengivelse som muligt, som en lang række projektor-producenter har. |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Lige som sidste bemærkning i dag det giver jeg dig 100% ret i og pioneer tv er faktisk ikke noget særligt. det glemmer man nok og tage med Men de har ramt plet på mange områder i forhold til andre producenter. |
|||
![]() |
|||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
||
Den ene review er fra 2008, den anden fra 2009. "Excelent" i 2008 svarer ikke til "excelent" i 2009 - excelent i 1998 svarer ikke til excelent i 2009. Der er også andre reviews på nettet - husker en der konkluderer at Z1 er superior på alle punkter ift til KRP-500. Tak for kaffe og god weekend, PS: Så godt denne Z1 review i sommer, den originale startede med en lang smørre om Pioneer, testen var fuld af bemærkninger der nedgjorde Z1 ift den fantastiske Pioneer - det er nu redigeret ud ser jeg - der var lagt for tykt på. Redigeret af JA - 26-September-2009 kl. 17:13 |
|||
![]() |
|||
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
![]() |
||
Jamen det ville da være super godt hvis Panasonic kunne overtage tronen fra Pioneer, også i de lavere prislejer for jeg tror også at der er utopi at tro at Z1 bliver en stor sælger blandt alm brugere, men nu har de da vist at de er godt på vej
![]() Redigeret af jugglerq - 26-September-2009 kl. 17:14 |
|||
![]() |
|||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
||
Denne test af Z1 er iøvrigt forbavsende afdæmpet og neutral, en underliggende negativ tone, på trods den lange række af teknologiske nytænkninger. Men så skulle I som omtalt have læst den originale test.
Havde Z1 være Pioneer og 500A Panasonic, havde en typisk test kommenteret hvorledes 500A var håbløst forældet, niveau lavere på billedekvalitet, klodset, for tykt, gammeldags design, uden features, et stort minus for stort set alt mangler etc Redigeret af JA - 26-September-2009 kl. 17:23 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja Redigeret af xcardman - 26-September-2009 kl. 17:25 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
dem som køber og har købt et pioneer hedder billedekvalitet og ikke andet som i en tænk dig om test. 1 billedekvalitet 2 resten du kan endnu ikke få et tv med det hele. Husk et led med local dimming er tykkere end mit Jeg har netop valgt en monitor model uden gejl og det mit valg Om nogle år skal mange ud og have en ny tuner fordi yousee skifter ellers skal man have en boks til den nye standard og købe et gråt tv til 50.000 nej tak jeg optager stort set alt. så alt gejl skal jeg overhovdet ikke bruge. Har en popcorn hour som klare mine filer noget bedre end de indbyggede og den kan jeg altid bare skifte. hvorfor skulle man så betale ekstra for det. du glemmer vist alt om behov. 1 billedekvalitet 2 behov. hvis man ikke køber efter det, så kan man jo købe alle tv. Redigeret af xcardman - 26-September-2009 kl. 17:54 |
|||
![]() |
|||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
||
Jeg er egentlig fuldstændig ligeglad om det er Pioneer eller Panasonic der er bedst . For mig drejer det sig om , at selvom Pioneer ikke producerer tv mere , ja så holder udviklingen ikke op , og at så fex Panasonic prøver at lave tv til os som har god billed kvalitet . Generalt har Pioneer stået som den absolut bedste producent af tv til alm brug , og tænk hvis de andre bare åndede lettet op nu , og lænede sig tilbage i stolen for at spare en masse penge på udviklingen , nu da Pioneer har trukket stikket ud af produktionen.... MVH |
|||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
du har helt ret jeg er også ligeglad. Desværre er det bare sådan at i forhold til det billede jeg ønsker sover de fleste stadig også mens pio lavede tv. der jo kun Pansonic og samsung tilbage. LG halter efter. lcd kommer så aldrig til at står i min stue. Jeg er tilhænger af lcd og local dimming. Men det kan stadig ikke give mig det billede jeg ønsker. vi må se hvad der sker i 2010. jeg bliver da bare glad den dag man kan få noget bedre. Det kommer jo alle til gode. Redigeret af xcardman - 26-September-2009 kl. 18:26 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
WHAT! Du har nu skamrost Pioneer i månedsvis. Og så er det lige pludselig ikke noget særligt....... |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Kampus
Det skal jo forstås på den måde at andre og langt større producenter burde jo for længe siden have slået pioneer tv. Det synes jeg er rigtig sørgeligt ![]() Den eneste grund til alt den snak om pioneer faktisk det Otto siger, nemlig en så god billedgengivelse som muligt. Det er det vi ønsker. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |