recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneers trone vakler. . !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneers trone vakler. . !

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 16:18
En test af z1

http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P54Z1B-Plasma-H DTV-Review.html

en test 500A

http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html

og pris forskellen på 15000 kr og 6 tommer mindre på en z1

tak for kaffe og god weekend til alle

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at Panasonic netop har brug for Pioneers udviklere for at kunne slå Pioneer...

kunne være jeg skulle købe en pioneer projektor er nemlig i syv sind hvilken jeg skal vælge.

Nu er der ikke en eneste Pioneer ingeniør der har haft fingrene med i designet af en Pioneer projektor, men det er så en anden snak...

Iøvrigt synes jeg ikke at dét at Pioneer leverer/leverede de bedste skærme var udtryk for overlegne ingeniører fra deres side - jo, på panel-siden, men mht. selve grundkonstruktionen er/var de primært overlegne fordi de andre nosser rundt i det, ikke fordi Pioneer's tv som sådan er specielt fantastiske konstruktioner. Jeg ved godt det er en lidt negativ indgangsvinkel til det, men ingen tv-producent har til dato puttet tilnærmelsesvist dét arbejde i at levere en så god billedgengivelse som muligt, som en lang række projektor-producenter har.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at Panasonic netop har brug for Pioneers udviklere for at kunne slå Pioneer...

kunne være jeg skulle købe en pioneer projektor er nemlig i syv sind hvilken jeg skal vælge.

Nu er der ikke en eneste Pioneer ingeniør der har haft fingrene med i designet af en Pioneer projektor, men det er så en anden snak...

Iøvrigt synes jeg ikke at dét at Pioneer leverer/leverede de bedste skærme var udtryk for overlegne ingeniører fra deres side - jo, på panel-siden, men mht. selve grundkonstruktionen er/var de primært overlegne fordi de andre nosser rundt i det, ikke fordi Pioneer's tv som sådan er specielt fantastiske konstruktioner. Jeg ved godt det er en lidt negativ indgangsvinkel til det, men ingen tv-producent har til dato puttet tilnærmelsesvist dét arbejde i at levere en så god billedgengivelse som muligt, som en lang række projektor-producenter har.

Lige som sidste bemærkning i dag

det giver jeg dig 100% ret i og pioneer tv er faktisk ikke noget særligt. 
det glemmer man nok og tage med

Men de har ramt plet på mange områder i forhold til andre producenter.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 17:06

En test af z1

http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P54Z1B-Plasma-H DTV-Review.html

en test 500A

http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html

og pris forskellen på 15000 kr og 6 tommer mindre på en z1

tak for kaffe og god weekend til alle.

Den ene review er fra 2008, den anden fra 2009.

"Excelent" i 2008 svarer ikke til "excelent" i 2009 - excelent i 1998 svarer ikke til excelent i 2009.

Der er også andre reviews på nettet - husker en der konkluderer at Z1 er superior på alle punkter ift til KRP-500. Tak for kaffe og god weekend,

PS: Så godt denne Z1 review i sommer, den originale startede med en lang smørre om Pioneer, testen var fuld af bemærkninger der nedgjorde Z1 ift den fantastiske Pioneer - det er nu redigeret ud ser jeg - der var lagt for tykt på. 

Redigeret af JA - 26-September-2009 kl. 17:13
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 17:12
Jamen det ville da være super godt hvis Panasonic kunne overtage tronen fra Pioneer, også i de lavere prislejer for jeg tror også at der er utopi at tro at Z1 bliver en stor sælger blandt alm brugere, men nu har de da vist at de er godt på vej

Redigeret af jugglerq - 26-September-2009 kl. 17:14
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 17:20

Denne test af Z1 er iøvrigt forbavsende afdæmpet og neutral, en underliggende negativ tone, på trods den lange række af teknologiske nytænkninger. Men så skulle I som omtalt have læst den originale test.

Havde Z1 være Pioneer og 500A Panasonic, havde en typisk test kommenteret hvorledes 500A var håbløst forældet, niveau lavere på billedekvalitet, klodset, for tykt, gammeldags design, uden features, et stort minus for stort set alt mangler etc

Redigeret af JA - 26-September-2009 kl. 17:23
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 17:24

Ja

Der er også andre reviews på nettet - husker en der konkluderer at Z1 er superior på alle punkter ift til KRP-500. Tak for kaffe og god weekend,

men den test eller udtales kan du vel heller ikke lige finde.

En z1 er helt sikkert en rigtig god skærm som en v10. Men slå en pioneer på eller områder holder vist ikke.
det kan jo både ses og måles.

Men panasonic er helt sikkert på rette vej og heldigvis for det . Ellers så det sort ud.

Redigeret af xcardman - 26-September-2009 kl. 17:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Denne test af Z1 er iøvrigt forbavsende afdæmpet og neutral, en underliggende negativ tone, på trods den lange række af teknologiske nytænkninger. Men så skulle I som omtalt have læst den originale test.

Havde Z1 være Pioneer og 500A Panasonic, havde en typisk test kommenteret hvorledes 500A var håbløst forældet, niveau lavere på billedekvalitet, klodset, for tykt, gammeldags design, uden features, et stort minus for stort set alt mangler etc

dem som køber og har købt et pioneer hedder billedekvalitet og ikke andet som i en tænk dig om test.

1 billedekvalitet
2 resten

du kan endnu ikke få et tv med det hele. Husk et led med local dimming er tykkere end mit

Jeg har netop valgt en monitor model uden gejl og det mit valg

Om nogle år skal mange ud og have en ny tuner fordi yousee skifter
ellers skal man have en boks til den nye standard og købe et gråt tv til 50.000 nej tak
jeg optager stort set alt.

så alt gejl skal jeg overhovdet ikke bruge. Har en popcorn hour som klare mine filer noget bedre end de indbyggede og den kan jeg altid bare skifte.

hvorfor skulle man så betale ekstra for det.

du glemmer vist alt om behov.

1 billedekvalitet
2 behov. 

hvis man ikke køber efter det, så kan man jo købe alle tv. 

Redigeret af xcardman - 26-September-2009 kl. 17:54
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 18:03

Jeg er egentlig fuldstændig ligeglad om det er Pioneer eller Panasonic der er bedst . For mig drejer det sig om , at selvom Pioneer ikke producerer tv mere , ja så holder udviklingen ikke op , og at så fex Panasonic prøver at lave tv til os som har god billed kvalitet . Generalt har Pioneer stået som den absolut bedste producent af tv til alm brug , og tænk hvis de andre bare åndede lettet op nu , og lænede sig tilbage i stolen  for at spare en masse penge på udviklingen , nu da Pioneer har trukket stikket ud af produktionen....

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Jeg er egentlig fuldstændig ligeglad om det er Pioneer eller Panasonic der er bedst . For mig drejer det sig om , at selvom Pioneer ikke producerer tv mere , ja så holder udviklingen ikke op , og at så fex Panasonic prøver at lave tv til os som har god billed kvalitet . Generalt har Pioneer stået som den absolut bedste producent af tv til alm brug , og tænk hvis de andre bare åndede lettet op nu , og lænede sig tilbage i stolen  for at spare en masse penge på udviklingen , nu da Pioneer har trukket stikket ud af produktionen....

MVH

du har helt ret jeg er også ligeglad. Desværre er det bare sådan at i forhold til det billede jeg ønsker sover de fleste stadig også mens pio lavede tv.
der jo kun Pansonic og samsung tilbage. LG halter efter.
lcd kommer så aldrig til at står i min stue. Jeg er tilhænger af lcd og local dimming. Men det kan stadig ikke give mig det billede jeg ønsker.

vi må se hvad der sker i 2010.
jeg bliver da bare glad den dag man kan få noget bedre. Det kommer jo alle til gode.

Redigeret af xcardman - 26-September-2009 kl. 18:26
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 19:18

Lige som sidste bemærkning i dag

det giver jeg dig 100% ret i og pioneer tv er faktisk ikke noget særligt. 
det glemmer man nok og tage med

Men de har ramt plet på mange områder i forhold til andre producenter.

WHAT! Du har nu skamrost Pioneer i månedsvis. Og så er det lige pludselig ikke noget særligt.......

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 19:27
Kampus

Det skal jo forstås på den måde at andre og langt større producenter burde jo for længe siden have slået pioneer tv.

Det synes jeg er rigtig sørgeligt, men de fleste tænker jo på netværk og tyndskærm før billedekvalitet. 
Den eneste grund til alt den snak om pioneer

faktisk det Otto siger, nemlig en så god billedgengivelse som muligt. Det er det vi ønsker.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu