Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
|
Sendt: 26-September-2009 kl. 19:31 |
Nemlig "en så god billedgengivelse som muligt", og ikke alt det pjat man putte i Tv nu til dages, og det var her at Pioneer kunne lev. varen.
|
 |
johnjkj
Guld medlem
Oprettet: 07-April-2006
Point: 575
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 09:41 |
Nu læser jeg også af og til med på tyske fora, og hvis mht. areadvd, så tror jeg ikke de altid har den største respekt her. Jeg har flere gange set dem kritiseret for at være "evig altid positive" og have svært ved at kritisere de testede produkter. Så efter min mening skal man ikke lægge så meget i deres tests.
Bortset fra det så glæder jeg mig da til at Pioneers bliver slået. Det vil da være trist for os som interesserer os for TV, at et TV kan beholde "tronen" i flere år, i en branche der ellers burde være i en rivende udvikling.
|
 |
smokey
Bruger
Oprettet: 27-September-2009
Point: 102
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 09:42 |
Jeg erindrer, at før Pioneer definitivt stoppede deres tv produktion, at jeg læste, at Pioneer og Panasonic havde indgået aftale om en fælles panelproduktion - vel og mærke i Panasonic regi. Pioneer har unægtelig trukket sig ud af denne aftale, hvorfor man kan spekulere over hvor deres know how på panelområdet er 'havnet' hen !!. Mit gæt er, at Panasonic er blevet tilført/ købt denne viden, som så vil indgå i næste års modeller.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 09:49 |
smokey skrev:
Jeg erindrer, at før Pioneer definitivt stoppede deres tv produktion, at jeg læste, at Pioneer og Panasonic havde indgået aftale om en fælles panelproduktion - vel og mærke i Panasonic regi. Pioneer har unægtelig trukket sig ud af denne aftale, hvorfor man kan spekulere over hvor deres know how på panelområdet er 'havnet' hen !!. Mit gæt er, at Panasonic er blevet tilført/ købt denne viden, som så vil indgå i næste års modeller. |
Først et stort velkommen til recordere.dk.
I bund og grund tror jeg ikke, at Panasonic mangler den nødvendige viden. Panasonic kunne jo reelt bare købe et Pioneer TV og kigge på deres biledbehandlingssystem. Jeg tror mere at det er et spørgsmål om prioritering
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
smokey
Bruger
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 09:54 |
|
 |
smokey
Bruger
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 09:57 |
Tak for velkomsten !.
Jeg har nu fulgt med på sidelinjen en rum tid. . Jeg havde ellers det indtryk, at det unikke ved Pioneer var deres paneler - vil og mærke afskærmningen i den ?
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 10:05 |
johnjkj skrev:
Nu læser jeg også af og til med på tyske fora, og hvis mht. areadvd, så tror jeg ikke de altid har den største respekt her. Jeg har flere gange set dem kritiseret for at være "evig altid positive" og have svært ved at kritisere de testede produkter. Så efter min mening skal man ikke lægge så meget i deres tests.
|
Nu kan man altid diskutere de forskellige anmeldelser, og anmeldernes generelle holdninger. Og ikke mindst hvilke parametre der bliver lagt til grund for resultatet af en anmeldelse.
Omvendt så er det faktisk sådan i dag, at en anmelder ret sjældent får noget decideret bras på sin testbænk. Der hvor enheder typisk kan adskille sig er detaljer i performance, sammenholdt med øvrige produkter - og prisen for enhederne.
Jeg har ofte undret mig over hvorfor man med djævlens vold og magt altid skal finde noget negativt at skrive om et produkt - specielt hvis det faktisk fungere ganske fornemt - og som specificeret. Det må være oplevelsen med det enkelte produkt man beskriver i en anmeldelse. Og afviger produktet på testbænken så negativt i forhold til andre sammenlignelige produkter - og til nogenlunde samme pris - så er det her kritikken skal sættes ind. Man skal som læser så bare huske på, at den anmeldte enhed så alligevel på andre punkter kan overgå en konkurrent - og så selv drage sine konklusioner, med lidt hjælp fra en anmeldelse
Redigeret af Hother - 27-September-2009 kl. 10:48
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 10:06 |
smokey skrev:
Tak for velkomsten !.
Jeg har nu fulgt med på sidelinjen en rum tid. . Jeg havde ellers det indtryk, at det unikke ved Pioneer var deres paneler - vil og mærke afskærmningen i den ?
|
Jamen det har du skam ret i. Det var billedbehandlingen jeg nævnte som et eksempel
|
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 10:54 |
JA skrev:
Den ene review er fra 2008, den anden fra 2009.
"Excelent" i 2008 svarer ikke til "excelent" i 2009 - excelent i 1998 svarer ikke til excelent i 2009.
Der er også andre reviews på nettet - husker en der konkluderer at Z1 er superior på alle punkter ift til KRP-500. Tak for kaffe og god weekend,
PS: Så godt denne Z1 review i sommer, den originale startede med en lang smørre om Pioneer, testen var fuld af bemærkninger der nedgjorde Z1 ift den fantastiske Pioneer - det er nu redigeret ud ser jeg - der var lagt for tykt på. |
Når du skriver at der er andre reviews på nettet, så bliver du naturligvis nødt til at have noget kildereference med. Ellers er det jo lige så gyldigt som et selvopfundet postulat.
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 27-September-2009 kl. 22:02 |
Startrek skrev:
Firebird skrev:
Hmmm, hvad om jeg skiftede til en JVC HD-350 projektor? | Men hvis du skifter til en Sim2 CX3 med 3 DLP panaler, så kan vi snarket
 |
Pyyyh, dét kommer godt nok til at knibe, da jeg lige har købt nye møbler til 27 k. Der var 25% rabat på alle møbler der ikke var nedsat i IDÉ møbler, (mandag den 23 setember), så dér slog jeg til, da jeg har fundet en super lækker lejlighed i centrum af Esbjerg. Flytter 1 december, og så må jeg lige tjekke hvad min konto tillader, uden at jeg skal bruge min kassekredit. Hmmm, jeg har endnu ikke hævet min SP..., men, det bliver nok ikke til mere end en JVC HD-350, og hvis jeg venter et halv års tid kan jeg sikkert få den til en fin pris, og det er ikke ligefrem en dårlig projektor. 
Redigeret af Firebird - 28-September-2009 kl. 11:44
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |