recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pirates of the Carribean i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPirates of the Carribean i Elgiganten

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 10:44

Undertekster er da ikke en brugsvejledning, og de regler gælder jo altså elektriske apparater, ikke film, musik, bøger

Skal der så også være en dansk udgave af sangteksterne på en cd, før det overholder loven?

Skal en fransk vin sælges med dansk tale?

Jeg kan gå med til, at det ville være fint at gøre opmærksom på det, men juridisk set synes jeg det er et meget tyndt argument. Vi har stadigvæk heller ikke fået at vide, om der slet ikke er info om undertekster bag på filmen. Hvis der står, at filmen indeholder engelske tekster og intet andet, så står der jo altså også, at der ingen danske er?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Undertekster er da ikke en brugsvejledning, og de regler gælder jo altså elektriske apparater, ikke film, musik, bøger

Skal der så også være en dansk udgave af sangteksterne på en cd, før det overholder loven?

Jeg kan gå med til, at det ville være fint at gøre opmærksom på det, men juridisk set synes jeg det er et meget tyndt argument. Vi har stadigvæk heller ikke fået at vide, om der slet ikke er info om undertekster bag på filmen. Hvis der står, at filmen indeholder engelske tekster og intet andet, så står der jo altså også, at der ingen danske er?

Underholdende ræsonnement. Men det ændrer ikke ved at det er SINDSYGT DÅRLIG SERVICE bare at smide film frem uden undertekster sammen med film med undertekster og så IKKE gøre opmærksom på det.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 17:06

Sikkert ikke. Om det så lige er den ene eller anden paragraf er mig underordnet. Andre er fremme med andre regler det kunne passe ind under.

Nææ.. For der er det ligesom forventet.

Nææ.. men dansk etiket med vare deklaration skal der være.

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 19:06

Sikke noget vrøvl. Selvfølgelig skal der stå på en region B film solgt i Danmark om der er dansk undertekst eller ej, det er hvad man kan forvente, ligesom der skal stå en dansk varedeklaration på fødevarer købt i Danmark.

Ingen forventer danske tekster på en CD.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 19:20
Alle jer der skriver "naturligvis", "selvfølgelig" o.l. I mangler altså STADIG at  d o k u m e n t e r e  det.

Det nytter altså ikke noget at slynge om sig med påstande.

Personligt kan jeg altså godt finde ud af at læse på bagsiden hvilke tekster der er. Og i Laserdisken får de godt nok travlt.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8680
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Alle jer der skriver "naturligvis", "selvfølgelig" o.l. I mangler altså STADIG at  d o k u m e n t e r e  det.Det nytter altså ikke noget at slynge om sig med påstande.Personligt kan jeg altså godt finde ud af at læse på bagsiden
hvilke tekster der er. Og i Laserdisken får de godt nok travlt.

Laserdisken har da ingen problemer med at skrive på hylderne at der er tale om importerede film.
Til top
Sanber Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 22:12
Hej - Jeg fik også købt en uden dk undertekst og opdagede det først da den var pakket ud - fik efter en uges ventetid byttet til en ny dog, også uden dk undertekster - fik derefter pengene tilbage uden problemer mvh Claus   
Til top
NobodyDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 09:16

Oprindeligt skrevet af argiex argiex skrev:

Hej.

I lørdags invisterede jeg i alle 3 Pirates of the Carribean film, på blu-ray, hos Elgiganten.
Men da jeg kom hjem og satte den første i kunne jeg ikke vælge danske undertekster, kun engelsk, tysk og spansk tror jeg det var.

For nu at besvare det spørgsmål med det samme, ja jeg er ansat i Elgiganten

Hvilket varehus har du købt filmen i ?

Der skulle nemlig gerne hænge et skilt i samtlige varehuse der oplyser om at det desværre ikke er alle film der leveres med Danske undertekster, og der henvises til at læse bag på boksen, hvor der ganske rigtigt ikke står noget som helst om danske undertekster.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 10:43

Er det et generelt skilt, eller er det specifikt for lige netop disse film som er omtalt her?

Jeg synes det er meget uheldigt, at Elgiganten har taget film hjem uden danske undertekster. Det er en forretning hvor forventningerne ligger noget anderledes, end hvis det er en nørdet forretningen, hvor man kunne forvente importprodukter.

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 11:04

Det er muligvis mig, der er meget langsom, men er vi ikke enige om, at der bag på den pågældende film rent faktisk står, at der er engelske tekster (eller spansk eller hvad nu?), men at der ikke står, at der ikke er danske tekster?

Og den dybe menneskerettighedskrænkelse består i, at det ikke står på forsiden eller burde det også stå med en bestemt farve bogstaver?

Jeg mener på ingen måde det er problematisk, at Elgiganten sælger film uden danske tekster, tværtimod er det jo netop det, der giver forbrugeren en valgmulighed. Det er vel netop det, der gør det muligt at sælge nogle film billigere (engelske tekster), mens andre er til almindelig høj pris (danske tekster)?

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 11:16

Jeg mener på ingen måde det er problematisk, at Elgiganten sælger film uden danske tekster, tværtimod er det jo netop det, der giver forbrugeren en valgmulighed. Det er vel netop det, der gør det muligt at sælge nogle film billigere (engelske tekster), mens andre er til almindelig høj pris (danske tekster)?

Jeg kan ikke forestille mig at nogen ser det som et problem sålænge der er en synlig skiltning.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 12:06
Det står på varen om der ER danske tekster på eller ej. I Elgiganten Køge så jeg der stod, at ikke alle film var med dk-tekst dog ikke på et 2x4 m skilt med noenrød skrift.

Er der noget problem i at få den byttet til en anden film eller pengene tilbage ?

Det er lidt ligesom tråden med manglende dk-tekster på tilbudet fra Toshiba.

Når det er på tilbud læser folk ikke en skid, det skal bare med hjem, det er jo billigt, bagefter kan man jo altid slå det op til et kæmpe problem.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu