|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 20:22 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Mine forældre har her til aften købt en Sony KDL-W5500 tv. Vi slutter det til deres YouSee kabel. De har den fulde pakke. Jeg søger efter kanaler (00150). Den finder 202. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det du skriver kan på ingen måde genkendes, billedet er så absolut i top kvalitet. Det må være det Analoge signal der modtages. |
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![]() |
mictand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
Jeg kan nu heller ikke helt genkende din oplevelse.
Jeg tror mere det er skiftet fra et B&O CRT TV til et LCD TV der gør forskellen. Der er altså også mange ting der kan indstilles i det nye TV for at forbedre billedet. Det gør ingen forskel overhovedet om man har YouSee plus eller ej, og signalet bliver heller ikke bedre efter 1. november. |
![]() |
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Prøv Options knappen og vælg Systemoplysninger; hvis "Pre RS", "5s" og "UEC" alle står på nul, så har de et fejlfrit signal. Hvis ikke, så er det forklaringen på dårligt billede. Hvis signalet er fejlfrit og I synes billedet er dårligt, så kan det være at det er billed indstillingerne som er sat uhensigtsmæssigt. Jeg synes normalt DR1 har et rigtigt godt billede på mit W5500. |
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
![]() |
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Mine svigerforældre oplevede nøjagtigt det samme, og jeg tror der er en kæmpe forskel på en super B&O billederørs tv til et middelmådigt LCD. Ikke for at kritisere LCD, men om jeg sagde til svigermekanikken, så skulle de huske på at de kom fra et super-tv til 12-15000 kr. for 15-20 år siden, til et (i deres tilfælde) 32" Phillips til 7000 kr. og spørgsmålet er jo om ikke det er en unfair sammenligning, digitalt eller ej ? |
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
![]() |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Ja, og så LCD, som ikke er så meget Plug and Play som Plasma er, der skal bruges lidt tid på indstillinger. |
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![]() |
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Ja, jeg tror også det ville have været bedre med et Plasma,men det findes jo ikke i 32" og de vile ikke op i et 37 " |
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
![]() |
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
![]() |
prøv de her indstillinger
Taget her fra http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1239889891 |
![]() |
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() |
Jeg er enige i jeres kommentar om at de kommer fra et godt CRT TV. Men når jeg vælger analogt på Sony'en er det ikke for godt (grynet, uklart). Når vi så vælger digitalt er billedet kun maginalt bedre. Jeg har selv et plasma og om det så er fordi jeg kører parabol, men billedet er længder bedre end det jeg så her til aften.
Hvis LCD ikke kan gøre det bedre skal jeg godt nok have plasma fremover. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Har du prøvet at gå så langt væk, at billedet fylder lige så lidt i synsfeltet som billedet fra det gamle CRT gjorde? Dårlig kvalitet bliver tydeligere på en stor skærm. Vi havde i sin tid samme oplevelse, men vi fandt ret hurtigt ud af, at det alene var størrelsen på skærmen, der gjorde forskellen på analogt signal. Vedr. digitalt, så sender mange stationer med så lav bitrate, at MPEG-kompressionsfejlene bliver meget voldsomme, når der er meget bevægelse og detaljering i billedet. Glimmer-konfetti i diverse shows er en total MPEG-dræber. Disse fejl er for det første meget tydelige på en stor skærm, og for det andet er det en ny type fejl, som ikke fandtes i det gamle analoge signal, og derfor bliver man selvfølgelig opmærksom på det. Sonys standardindstillinger er i øvrigt en sjov blanding af støjreduktion og kunstig skarphed. Efter min mening udligner de to indstillinger nogenlunde hinanden, men slutresultatet er kvalitetsmæssigt værre end udgangspunktet. Så prøv at slå både støjreduktion og kunstig skarphed fra. |
![]() |
![]() |
Hvilken retur politik har Elgiganten når man har købt i butikken? Er der også 14 dages returret som på deres hjemmeside?
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |