|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg giver det et forsøg |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
T-Ras ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
![]() |
Jeg tror de har 30 dages returret ved køb i butikken.
|
![]() |
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() |
Er du sikker på at DVB-C tuneren er aktiv? Der har været en del tråde, hvor folk kun kunne se de analoge signaler, indtil de fik tændt for DVB-C.
|
![]() |
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Jeg sidder selv med en Sony E-model, og billedet er mere end godt på de digitale kanaler. Som trådstarter er inde på, så er billedet forfærdeligt med standardindstillinger, men prøv at slå over til Biograf-mode, og her er billedet altså meget bedre. Evt. kan du benytte dig af Flatpanels indstillinger, omend billedet stadigvæk ved hjælp af en individuel kalibrering kan blive meget bedre. Min forældre havde også et B&O MX6000, som stod knivskarpt, men Sony-modellen er på digitale kanaler, f.eks. ved nyhedsudsendelser, faktisk bedre.
Som en anden er inde på, så kører mange digitale kanaler med en alt for lav bitrate, og det betyder, at billedet er ret så skidt i forhold til hvad et godt digitalt signal kan levere. LCD-skærme er specielt sårbare overfor dårlige udsendelser, her er min erfaring, at Plasma-skærmene generelt klarer sig bedre. Forresten Elgiganten har 14 dages returret. De 30 Dage er ophørt for længe siden efterhånden, vi snakker omkring halvandet år eller mere. Redigeret af vasif - 29-Oktober-2009 kl. 19:42 |
![]() |
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() |
Godt input. Hvordan checker jeg det? Jeg skulle taste netnøgle før den søgte, så mon ikke den er tændt? |
![]() |
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Når du skifter kanal, har du sandsynligvis et lille TV-ikon i hjørnet med enten et A eller et D indeni. Du kan også prøve at trykke på fjernbetjeningens info-knap. Når du er på digital, giver info-knappen langt flere oplysninger om f.eks. undertekster, så det er ret let at se.
Nåja, og så skal du selvfølgelig trykke på fjernbetjeningens digital-knap på et eller andet tidspunkt i TV'ets levetid, hvis du vil over på de digitale kanaler. |
![]() |
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() |
Folk har vist været nødt til at vælge Sverige som land/område under opstart. DVB-C virkede åbenbart ikke når de valgte Danmark. Måske findes der også et menupunkt, hvor man manuelt skal aktivere tuneren? |
![]() |
mictand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
Det har vist intet på sig når vi snakker SONY. Jeg har selv et SONY og jeg skal da hverken selv aktivere DVB-C eller vælge noget andet land. |
![]() |
![]() |
Så fik jeg tid til at kigget på tv'et og indstillingerne i dag. Jeg har brugt de indstillinger der bliver linket til her i tråden, og det gav et noget "pænere" billede. Billedet er stadig ringe, i hvert tilfælde sammenlignet med det jeg har via min parabol, og mit halvgamle Panasonic TH-PX70 tv. Det billede slår deres med fler længder. Specielt logo'et på en del af kanalerne står ret utydeligt. |
![]() |
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
skift det til et plasma. billedet er anderledes på et lcd. det kan du ikke sammenligne. billedet behøver ikke være dårligt, men et crt billede vil du aldrig få med den skærm. |
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |