recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Piv ringe digitalt billede  YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPiv ringe digitalt billede YouSee

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af wizdk79 wizdk79 skrev:

prøv de her indstillinger

Efter kalibrering
Profil: Biograf
Baggrundslys 3
Kontrast 50
Lys: 55
Farvemætning: 50
Skarphed: 0
Farvetemperatur Varm2
Støjreduktion Fra
Mpeg-støjreduktion Fra
Motionflow Til/Fra
Film-tilstand Auto 1
Sort korrigering Fra
Gamma Standard
Auto Light Limiter Fra
Klar hvid Fra
Levende farver Fra

Taget her fra http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1239889891

Jeg giver det et forsøg

Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 15:02
Jeg tror de har 30 dages returret ved køb i butikken.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 19:20
Er du sikker på at DVB-C tuneren er aktiv? Der har været en del tråde, hvor folk kun kunne se de analoge signaler, indtil de fik tændt for DVB-C.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 19:41
Jeg sidder selv med en Sony E-model, og billedet er mere end godt på de digitale kanaler. Som trådstarter er inde på, så er billedet forfærdeligt med standardindstillinger, men prøv at slå over til Biograf-mode, og her er billedet altså meget bedre. Evt. kan du benytte dig af Flatpanels indstillinger, omend billedet stadigvæk ved hjælp af en individuel kalibrering kan blive meget bedre. Min forældre havde også et B&O MX6000, som stod knivskarpt, men Sony-modellen er på digitale kanaler, f.eks. ved nyhedsudsendelser, faktisk bedre.

Som en anden er inde på, så kører mange digitale kanaler med en alt for lav bitrate, og det betyder, at billedet er ret så skidt i forhold til hvad et godt digitalt signal kan levere.

LCD-skærme er specielt sårbare overfor dårlige udsendelser, her er min erfaring, at Plasma-skærmene generelt klarer sig bedre.

Forresten Elgiganten har 14 dages returret. De 30 Dage er ophørt for længe siden efterhånden, vi snakker omkring halvandet år eller mere.

Redigeret af vasif - 29-Oktober-2009 kl. 19:42
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 20:46

Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:

Er du sikker på at DVB-C tuneren er aktiv? Der har været en del tråde, hvor folk kun kunne se de analoge signaler, indtil de fik tændt for DVB-C.

Godt input. Hvordan checker jeg det? Jeg skulle taste netnøgle før den søgte, så mon ikke den er tændt?

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 23:49
Når du skifter kanal, har du sandsynligvis et lille TV-ikon i hjørnet med enten et A eller et D indeni. Du kan også prøve at trykke på fjernbetjeningens info-knap. Når du er på digital, giver info-knappen langt flere oplysninger om f.eks. undertekster, så det er ret let at se.

Nåja, og så skal du selvfølgelig trykke på fjernbetjeningens digital-knap på et eller andet tidspunkt i TV'ets levetid, hvis du vil over på de digitale kanaler.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Godt input. Hvordan checker jeg det? Jeg skulle taste netnøgle før den søgte, så mon ikke den er tændt?

Folk har vist været nødt til at vælge Sverige som land/område under opstart. DVB-C virkede åbenbart ikke når de valgte Danmark.
Måske findes der også et menupunkt, hvor man manuelt skal aktivere tuneren?

Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-August-2008
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 11:32

Folk har vist været nødt til at vælge Sverige som land/område under opstart. DVB-C virkede åbenbart ikke når de valgte Danmark.
Måske findes der også et menupunkt, hvor man manuelt skal aktivere tuneren?

Det har vist intet på sig når vi snakker SONY.
Jeg har selv et SONY og jeg skal da hverken selv aktivere DVB-C eller vælge noget andet land.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 21:41

Så fik jeg tid til at kigget på tv'et og indstillingerne i dag. Jeg har brugt de indstillinger der bliver linket til her i tråden, og det gav et noget "pænere" billede.
DVB-C var aktiveret, og det viser digitale kanaler.

Billedet er stadig ringe, i hvert tilfælde sammenlignet med det jeg har via min parabol, og mit halvgamle Panasonic TH-PX70 tv. Det billede slår deres med fler længder. Specielt logo'et på en del af kanalerne står ret utydeligt.
Min forældre kunne også fortælle at de havde oplevet udfald i signalet i de sidste par dage .  Kundeservice kunne fortælle at det ville noge ske en gang imellem.  Flot YouSee.

Jeg har fået fiber lagt ind, men med det knivskape signal vi har tvivler jeg på at jeg "tør" skifte til fiber. Ikke at YouSee og fiber umiddelbart kan sammenlignes.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2009 kl. 07:46

Så fik jeg tid til at kigget på tv'et og indstillingerne i dag. Jeg har brugt de indstillinger der bliver linket til her i tråden, og det gav et noget "pænere" billede.
DVB-C var aktiveret, og det viser digitale kanaler.

Billedet er stadig ringe, i hvert tilfælde sammenlignet med det jeg har via min parabol, og mit halvgamle Panasonic TH-PX70 tv. Det billede slår deres med fler længder. Specielt logo'et på en del af kanalerne står ret utydeligt.
Min forældre kunne også fortælle at de havde oplevet udfald i signalet i de sidste par dage .  Kundeservice kunne fortælle at det ville noge ske en gang imellem.  Flot YouSee.

Jeg har fået fiber lagt ind, men med det knivskape signal vi har tvivler jeg på at jeg "tør" skifte til fiber. Ikke at YouSee og fiber umiddelbart kan sammenlignes.

skift det til et plasma. billedet er anderledes på et lcd.
det kan du ikke sammenligne.
billedet behøver ikke være dårligt, men et crt billede vil du aldrig få med den skærm.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu