recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel 5 i DK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixel 5 i DK

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pixel 5 i DK
    Sendt: 26-Maj-2021 kl. 09:58
Hej alle,

Jeg overvejer at skifte min OP 7 PRO ud med en Pixel 5. 
Men, da jeg har behov for dual sim support, og Pixel 5 kun understøtter dette såfremt det ene er et esim, og Callme åbenbart ikke understøtter Esim på en google tlf. ved jeg ikke helt hvad mulighederne er.

Er der nogen af jer, som har erfaringer med tlf. og 2 simkort?
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 10:35
Jeg har en iPhone XR, som også kun understøtter ét fysisk SIM og ét eSIM. Via arbejde har jeg et fysisk SIM fra TDC Erhverv. Privat bruger jeg Telia på eSIM. Duel-SIM fungerer rigtigt fint for mig. I forbindelse med opsætning vælger man om udgående kald til ens kontakter skal ske fra det fysiske SIM eller eSIM. Det vil i mit tilfælde sige erhvervskald fra det ene nummer og privatkald fra det andet nummer.

Skal man ringe til et nyt nummer, vælger telefonen som udgangspunkt at ringe fra det nummer, man har sat som default. I mit tilfælde er det erhvervsnummeret. Det sker derfor, at jeg glemmer at ændre til mit privatnummer, når jeg skal ringe til et nyt nummer i privat sammenhæng.

Mine erfaringer er selvfølgelig ift. en iPhone, men vil ikke tro, at det er så meget anderledes på en Pixel.
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 10:37
Jeg bruger i dag en OP 7 PRO med dual sim. Uden problemer. Men de begge er fysiske simkort. Har fundet et mobil firma der hedder Greentel som har okay priser, og på deres hjememside skriver at de understøtter Pixel 5. 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 10:45
Havde en Huavei med Dual SIM, nu er der en Nokia, den har det ligeledes, så de er derude.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 10:46
Ok, men efterspørger du ”erfaringer med tlf. og 2 simkort” eller afdækning af danske udbydere af eSIM?
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 11:15
Egentlig begge dele. Men nu har jeg fundet nogle firmaer der understøtter pixel 5 tlf. med Esim.

Mvh.

Anders Nielsen
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 10:03
Kan du afsløre hvilke ?

Er der i øvrigt nogen der ved om Pixel 5 eller 4a 5G virker med 5G på Yousee/TDC's net ?
Til top
poul_madsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poul_madsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:

Kan du afsløre hvilke ?

Er der i øvrigt nogen der ved om Pixel 5 eller 4a 5G virker med 5G på Yousee/TDC's net ?

Pixel 5 5G virker ikke på TDC's net. Jeg brugte 1 måned med deres tekniske support som mente alt muligt men jeg kunne ikke få 5G signal, men da jeg kom til 2nd level sagde det med det samme at det ikke virker (og nok ikke kommer til det). 

Pixel 5 5G med Yousee simkort, 5G dækning (kørte sjælland rundt for at sikre at jeg havde en 5G mast), abonnement med 5G understøttelse. 

Desværre. De skal godkende de forskellige modeller på deres 5G net, og der er bare for få Pixel brugere i DK til at det.  
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 22:19
Det er desværre konsekvensen ved, at Google negligerer Danmark på hardware-fronten. Google markedsfører ikke Pixel-telefonerne i Danmark, hvorfor telefonerne heller ikke bliver certificeret til de tre danske 5G-net fra TDC Net, TT-Netværket og 3.
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2021 kl. 08:15
På et eller andet tidspunkt må TDC vel fjerne begrænsningen på 5G nettet så de accepterer alle devices. 

Hvis du bor i Københavnsområdet behøver du ikke kører rundt på Sjælland for at finde TDC 5G :-) Min OnePlus Nord har stort set 5G i hele storkøbenhavn.  Jeg er kun lagt mærke til små huller.

De certificerer vel ikke alle 4G devices til deres net længere.  Så ville de i hvert fald få travlt når selv min el-bil lader har 4G forbindelse.
Til top
larxxor73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2018
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larxxor73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2021 kl. 08:56
Hvad med VoLTE og Wifi calling på Pixel 5?
Til top
poul_madsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poul_madsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2021 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:

På et eller andet tidspunkt må TDC vel fjerne begrænsningen på 5G nettet så de accepterer alle devices. 

Hvis du bor i Københavnsområdet behøver du ikke kører rundt på Sjælland for at finde TDC 5G :-) Min OnePlus Nord har stort set 5G i hele storkøbenhavn.  Jeg er kun lagt mærke til små huller.

De certificerer vel ikke alle 4G devices til deres net længere.  Så ville de i hvert fald få travlt når selv min el-bil lader har 4G forbindelse.


Tror du? Jeg mistænker dem desværre for at bruge deres "5G certificeret" telefoner som et middel for at sælge flere telefoner. 

Jeg bor i Slagelse og der er fint 5G dækning, men supporten skulle ikke ha en undskylding for manglende dækning på hvorfor jeg ikke kunne få 5G på min Pixel 5 5G. 

5G er jo et andet beast end 4G og 3G, så mon ikke de har brugt det her som en mulighed for at gentænke hvilke enheder der skal kunne komme på. Det tror jeg. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu