Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 19-November-2010 kl. 19:47 |
Selvfølgelig skal Fona reparere dit TV. Det kan der slet ikke herske tvivl om.
Fona må sq snart vise noget velvilje. 
|
 |
Anderslund
Ny bruger
Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
|
Sendt: 19-November-2010 kl. 19:59 |
Okay mange tak, vil helt sikkert sige at det er panelet og IKKE en pixel fejl. da stregen faktisk er 1x1 i brede, men strækker sig ned som en lang linje igennem fjernsynet.
Omvendt synes jeg det er helt hen i vejret af Fona ikke sætter spørgsmål tegn ved om det nu osse er en pixelfejl der er på mit fjernsyn ... Men selvf. hvorfor skal de betale for en reparation hvis de kan fyrre bullshit af og få kunden til at forsvinde...
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4119
|
Sendt: 19-November-2010 kl. 20:43 |
Som andre skriver, så skal du nok ikke bruge ordet pixelfejl, men mere forklare dem fejlen eller tage et billede af det.
Om Philips dækker eller ej, er lidt lige meget, da du har 2 års reklamationsret på TV og det er Fona, der skal dække.
Husk også at Fona skal sørge for at dit TV bliver hentet, du er ikke forpligtet til at transporterer TV'et op til Fona.
|
 |
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
|
Sendt: 19-November-2010 kl. 20:49 |
Det er jo helt klart en fejl på panelet en pixel er Ca. ½ x ½ mm. og du snakker om cm. så den klarer reklamations retten uden tvivl.
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's
|
 |
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
|
Sendt: 19-November-2010 kl. 21:13 |
Anderslund skrev:
Men selvf. hvorfor skal de betale for en reparation hvis de kan fyrre bullshit af og få kunden til at forsvinde...
|
Hold nu op med de dumme kommentar der.
Synes trådstarter skal tage et kald til Fonas kundeservice og klage sin nød. Tror bare den fona medarbejder han snakkede med total har misforstået hvad det gik du på.
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
|
Sendt: 19-November-2010 kl. 21:23 |
Det er da muligt at vedkommende har misforstået - men det er ikke kundens skyld... Det er altså ikke alle mennesker i denne her verden der aner at der er noget der hedder panelfejl mv. Pixelfejl er derimod noget den almene befolkning har hørt om og der er sikkert mange der klager over pixelfejl hvor det kan være noget helt andet der er tale om.
I dette tilfælde mener jeg man som medarbejder burde kunne spørge ind til mere konkret hvad tingene drejer sig om og så ville man nok få at vide at der snakkes om Centimeter (!) hvorfor det nok ikke er plausibelt at der er tale om en pixelfejl.
Redigeret af Strange - 20-November-2010 kl. 00:09
|
 |
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2876
|
Sendt: 19-November-2010 kl. 22:35 |
Du må ned i fona igen og tage evt et billede af skærmen med på din mobil, så er du sikker på at i snakker om det samme.
så skal de nok hjælpe! Jeg er sikker på at du ikke har formådet at give personalet i Fona det rigtige indtryk af fejlen.
Om det så er fona der har haft svært ved at forstå dig ved jeg ikke.
|
.....
|
 |
Mr. Claude
Guld medlem
Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
|
Sendt: 19-November-2010 kl. 23:44 |
Garantien dækker! Ikke forsikringen... Hvis Philips har en kundeservice så brug dem og gå uden om Fona. Så er du sikkert meget bedre hjulpet :)
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 20-November-2010 kl. 00:39 |
Fona er helt korrekt på den, når de siger at forsikringen ikke dækker! En tillægsforsikring vil aldrig dække skader, som er omfattet af garanti eller reklamationsret! Det står også i tillægsforsikringens betingelser. Havde TV'et nu været ud over de to år, så havde tillægsforsikringen dækket.
Omvendt, så dækker Philips selvfølgelig en sådan fejl. Det skyldes enten en defekt komponent eller end dårlig forbindelse. Det er i øvrigt slet ikke op til Fona at afgøre om Philips dækker eller ej - det afgøre Philips' serviceværksted. Fona skal bare klappe hælene sammen, sige "Jawohl!", og så se at få afhentet dit TV til rep.
Et godt råd: Fortografer TV'et på kryds og tværs, inden det afhentes - evt. mens Fona's mand ser på det, og kan bekræfte at TV'et i øvrigt er uden ridser og skrammer. Så er du sikret, hvis det skulle få knubs under transport eller på værkstedet - det hører man desværre for ofte om. 
M.v.h.
|
 |
Gatnuk
Junior bruger
Oprettet: 17-April-2008
Status: Offline
Point: 45
|
Sendt: 20-November-2010 kl. 01:04 |
Med mindre de har lavet om på det Philips, så er alle deres skærme fra 32" og op efter med 1080P panel, dækket af en 100% pixel garanti, fra deres eget service værksted.
Men det lyder, som andre pointere, altså umiddelbart ikke som en pixelfejl, men mere en panel fejl. Ring til philips og få service centeret til at hente dit TV. Dette kun hvis fona stadig ikke vil hjælpe dig. Men kan nu sagtens være at ekspedienten har haft en meget alvorlig "off-dag" og ikke lige har tænkt sig helt om i situationen og derfor handler det nok om en misforståelse.
Held og lykke med det!
|
 |
McNiklas
Guld medlem
Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
|
Sendt: 20-November-2010 kl. 10:24 |
låner lige lidt plads.... Hvad hvis man har sådan en forsikring og et tv der er 3-4 år gammel med pixel fejl?
|
 |
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
|
Sendt: 20-November-2010 kl. 10:36 |
McNiklas skrev:
låner lige lidt plads.... Hvad hvis man har sådan en forsikring og et tv der er 3-4 år gammel med pixel fejl?
|
Så er man dækket.
|
 |