recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel fejl og fona' extra forsikring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixel fejl og fona' extra forsikring

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:47
Selvfølgelig skal Fona reparere dit TV. Det kan der slet ikke herske tvivl om.
 
Fona må sq snart vise noget velvilje.Tongue
Til top
Anderslund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:59
Okay mange tak, vil helt sikkert sige at det er panelet og IKKE en pixel fejl. da stregen faktisk er 1x1 i brede, men strækker sig ned som en lang linje igennem fjernsynet.

Omvendt synes jeg det er helt hen i vejret af Fona ikke sætter spørgsmål tegn ved om det nu osse er en pixelfejl der er på mit fjernsyn ...
Men selvf. hvorfor skal de betale for en reparation hvis de kan fyrre bullshit af og få kunden til at forsvinde...
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 20:43

Som andre skriver, så skal du nok ikke bruge ordet pixelfejl, men mere forklare dem fejlen eller tage et billede af det.

Om Philips dækker eller ej, er lidt lige meget, da du har 2 års reklamationsret på TV og det er Fona, der skal dække.
 
Husk også at Fona skal sørge for at dit TV bliver hentet, du er ikke forpligtet til at transporterer TV'et op til Fona.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 20:49
Det er jo helt klart en fejl på panelet en pixel er Ca. ½ x ½ mm. og du snakker om cm. så den klarer reklamations retten uden tvivl.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Anderslund Anderslund skrev:


Men selvf. hvorfor skal de betale for en reparation hvis de kan fyrre bullshit af og få kunden til at forsvinde...
Hold nu op med de dumme kommentar der.

Synes trådstarter skal tage et kald til Fonas kundeservice og klage sin nød. Tror bare den fona medarbejder han snakkede med total har misforstået hvad det gik du på.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 21:23
Det er da muligt at vedkommende har misforstået - men det er ikke kundens skyld... Det er altså ikke alle mennesker i denne her verden der aner at der er noget der hedder panelfejl mv. Pixelfejl er derimod noget den almene befolkning har hørt om og der er sikkert mange der klager over pixelfejl hvor det kan være noget helt andet der er tale om.
I dette tilfælde mener jeg man som medarbejder burde kunne spørge ind til mere konkret hvad tingene drejer sig om og så ville man nok få at vide at der snakkes om Centimeter (!) hvorfor det nok ikke er plausibelt at der er tale om en pixelfejl.



Redigeret af Strange - 20-November-2010 kl. 00:09
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 22:35
Du må ned i fona igen og tage evt et billede af skærmen med på din mobil, så er du sikker på at i snakker om det samme.
 
så skal de nok hjælpe! Jeg er sikker på at du ikke har formådet at give personalet i Fona det rigtige indtryk af fejlen.
Om det så er fona der har haft svært ved at forstå dig ved jeg ikke.
.....
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 23:44
Garantien dækker! Ikke forsikringen...  Hvis Philips har en kundeservice så brug dem og gå uden om Fona. Så er du sikkert meget bedre hjulpet :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 00:39
Fona er helt korrekt på den, når de siger at forsikringen ikke dækker! En tillægsforsikring vil aldrig dække skader, som er omfattet af garanti eller reklamationsret! Det står også i tillægsforsikringens betingelser. Havde TV'et nu været ud over de to år, så havde tillægsforsikringen dækket.
 
Omvendt, så dækker Philips selvfølgelig en sådan fejl. Det skyldes enten en defekt komponent eller end dårlig forbindelse. Det er i øvrigt slet ikke op til Fona at afgøre om Philips dækker eller ej - det afgøre Philips' serviceværksted. Fona skal bare klappe hælene sammen, sige "Jawohl!", og så se at få afhentet dit TV til rep.
 
Et godt råd: Fortografer TV'et på kryds og tværs, inden det afhentes - evt. mens Fona's mand ser på det, og kan bekræfte at TV'et i øvrigt er uden ridser og skrammer. Så er du sikret, hvis det skulle få knubs under transport eller på værkstedet - det hører man desværre for ofte om.  Confused
 
M.v.h.
Til top
Gatnuk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2008
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 01:04

Med mindre de har lavet om på det Philips, så er alle deres skærme fra 32" og op efter med 1080P panel, dækket af en 100% pixel garanti, fra deres eget service værksted.

Men det lyder, som andre pointere, altså umiddelbart ikke som en pixelfejl, men mere en panel fejl. Ring til philips og få service centeret til at hente dit TV. Dette kun hvis fona stadig ikke vil hjælpe dig. Men kan nu sagtens være at ekspedienten har haft en meget alvorlig "off-dag" og ikke lige har tænkt sig helt om i situationen og derfor handler det nok om en misforståelse.
 
Held og lykke med det!
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 10:24
låner lige lidt plads.... Hvad hvis man har sådan en forsikring og et tv der er 3-4 år gammel med pixel fejl?
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

låner lige lidt plads.... Hvad hvis man har sådan en forsikring og et tv der er 3-4 år gammel med pixel fejl?
Så er man dækket. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu