recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel fejl og fona' extra forsikring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixel fejl og fona' extra forsikring

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

låner lige lidt plads.... Hvad hvis man har sådan en forsikring og et tv der er 3-4 år gammel med pixel fejl?
Så er man dækket. 
 
Det skal bare være snarligst efter man har opdaget en defekt, at den bliver rapporteret, og så står der formodentlig i policen ,hvad E-xtra police dækker (med småt Evt. bagside).
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Anderslund Anderslund skrev:

Personligt synes jeg det er helt hen i vejret af fona!
 
  De er så flinke hos FONA, men tro ikke på hvad de siger. Det er der sgu godt nok mange tilfælde af. De mistede jo også forhandling af B&O, fordi de ikke gjorde tingene godt nok.

Ovenstående postulat kan jeg fortælle er helt forkert. Fona opsagde selv samarbejdet med B&O.
Til top
GP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 13:45
Philips dækker under reklamationsretten og service forsikringen dækker efterfølgende periode iflg de retningslinier som Philips har for pixelfejl. Bare ring til elektronik centret som anført på faktura så blir tv´et hentet.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 13:49
Fona mente at B&O optog for mange KVM (med kræv om seperate B&O udstillinger og så videre) i forhold til hvad de bragte til butikken af fortjeneste..

mener det var derfor Fona opsagde den kontrakt, nogle butikker brugte dog B&O til at hive folk ind i butikken så sælge Samsung / sony / pioneer and so on
Til top
Anderslund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 13:58
Ok har fundet telefon nummeret til elektronik centret..
Skal jeg blot fortælle dem at mit fjernsyn som er 1 år gammelt er gået i stykker og vil gerne have det til reparation ved at bruge reklamationsretten ? ..

Ønsker bestemt ikke at de kommer og henter mit fjernsyn hvor efter de sender mig en regning på spidsen af en jetjager :S .. Men det er vel her at min reklamation dækker?
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 15:12
Du skal ringe til Philips (eller Fona)! Ikke deres værksted.... 
Ring nu bare.... :)  Eller slæb det ned i Fona og få det sendt på værksted. (dækker deres forsikring ikke kørsel!?!? )
Sig INTET om pixelfejl! Bare sig det har en stribe på midten af billedet. Det er IKKE en pixelfejl...
Og har du nu lært ikke at handle i Fona mere!?? ;)


Redigeret af Mr. Claude - 20-November-2010 kl. 15:19
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

(dækker deres forsikring ikke kørsel!?!? )


Det gør købeloven ihvertfald, en svært transportabel varer som et TV af den størrelse må betegnes som, skal afhentes af forhandleren i tilfælde af reklamation.
Til top
GP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 17:59
Du skal bare ringe til elektronik centret, de henter det og du får ikke nogen regning, det er imod lov givning og det sker ikke. Den medarbejder du har snakket med har tilsydenladende ikke forklaret sig ordentlig eller misforstået sagen. Philips har dog ikke nul-pixel garanti, men er fejlen som du beskriver, pixelfejl eller ej, så blir det lavet. Enten krediterer Philips eller FONA betaler omkostningerne for reparationen. Arbejder selv i FONA så det ved jeg. Pas på ikke at dømme en virksomhed på enkelte tilfælde.
Til top
Anderslund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 18:01
Modtaget, jeg vil ringe til elektronik centret ! :)

Takker for alle der har hjulpet mig i sagen, da jeg synes det er lidt en jungle :)

God weekend!
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 18:09
Du skal ikke kontakte elektronik center ,før du har en aftale med fona! Det er fona der skal rette henvendelse ,til Philips eller reparatør (opretter rma). Hvis du kontakter elektronik center direkte kan ,du komme i klemme. Du skal kontakte sælger (fona) direkte (Evt. med skærm under arm) med regning/reklamationsret i hånden.!!
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
GP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 18:28
Nu er det jo sådan at elektronik centret er en del af FONA koncernen så det er ret faktisk "sælger" kunden kontakter og EC håndterer større rep. tilfælde for butikkerne, der er jo ingen grund til at gud og hver man selv skal slæbe deres 42" ned i butikken og sne & regn. Vælger man at gøre dette alligevel, blir apparatet bare sendt direkte med fragt til EC og så skal man bare undvære det i længere tid pga transport så det helt forkert det du råder ham til.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 18:56
Du må selv om det... men JEG ville IKKE kontakte værkstedet selv! Jeg vil sørge for sælger gør den slags!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu