|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Ja det må helt klart, når det er Garanti/reklamation, være sælger der skal formidle den slags.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Kontakten til værkstedet gik igennem sælgeren, da mit TV var til rep. Tror det andet er for vildt. Værkstedet har formodentlig en hj. side, hvor der kan kommunikeres efterfølgende. Men start i Fona!!!
![]() |
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
![]() |
|
Mener du at alle jeres kunder selv skal rette henvendelse til værkstedet for at få reppet deres app. under reklamation/garanti!??
|
||
![]() |
||
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
![]() |
|
Han siger jo ikke de SKAL ringe til EC og tage sagen den vej. Men det er en mulighed hvis kunden gerne vil speede sagen lidt op. Det er jo bare god service at tilbyde det.
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
|
Enig, og det håber jeg da heller ikke at der er nogen som gør, navnligt når det er Fonas job at få et så stort TV afhentet. |
||
![]() |
||
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
|
Ja det er sælger der skal tage kontakten, men i guder hvor er det virkelig svært at tage telefonen og ringe til deres værksted, beskrive fejlen og aftale en dag de kan afhente tvet. som man alligevel også skulle gøre hvis man kontaktede fona i stedet, så giv mig en god grund til at ringe til fona og få dem til at klare det.
|
||
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50 SVS 5 satelite SVS SB2000 JVC HD750 Sony PS4 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Nu synes jeg det her er blevet gjort det en orkan i et fingerbøl med vand...
Det er blevet sagt utallige gange hvad som bør gøres og det kan virkeligt ikke være så svært. Opstår der en en pludselig fejl på tv'et og det er under garanti, så skal det til service. En pludselig fejl betegnes ikke som en enkelt pixel som ikke kan ses på 3 meters afstand. Har man derimod en helt skov af defekte pixels eller striber, så er det bare afsted med det. Ring til forhandleren og bed om at få det afhentet, spørg evt. om det er hurtigere at du selv ringer til service værksted, hvis du har mod på det. Herefter skal butikken hente og reparere dit tv under garanti, hvis de ikke kan fixe fejlen efter 3 forsøg, så har du krav på pengene igen. Nogle butikker lader dig også vælge om du vil have pengene igen eller et tilsvarende og måske bedre produkt, men de må aldrig nægte dig pengene tilbage. Sørg for at holde en sober og god tone, det hjælper altid. Der er ingen butikker som ønsker en kunde fra helvede og pludselig kan det hele blive meget langhåret og ende i retten selvom det ikke var nødvendigt. Du skal også være tålmodig og lade forhandleren gøre sine forsøg ordentligt, dog skal du ikke acceptere længere reparationer end 3 uger eller i det mindste kræve status under forløbet. Hvis du bliver tilbudt låne fjernsyn kan man stå svagere i en retsag om at få pengene igen pga. lang reparationstid, da man er blevet kompenseret i perioden. Men forhandlerne lever af at hjælpe dig og en glad kunde kommer ofte igen. Jeg fik eksempelvis alle 24.000 kr igen for et defekt Philips tv og valgte at købe næste tv hos samme forhandler dagen efter. Jeg ved at andre endte i retten med samme tv hos samme forhandler, fordi diskussionen gik op i en spids. |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
|
Ikke korrekt, sælger skal udbedre fejlen indenfor "rimelig tid" - det kan være et forsøg eller flere, så længe det kan begrundes fra sælgers side at der er en rimelig grund til flere forsøg, kan det være OK - Men det er altså en individuel vurdering, og kan absolut ikke bare oversættes til "3 forsøg". |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Diverse domme afsagt af forbrugerrådet har mere eller mindre skabt præcedens for 3 forsøg. Eksempel vis kan læses her: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser?tc=2F263CD4584F4162825E9C834FBBFD5B "Sælgeren kan ikke afvise dit krav om ombytning:
Så du har efter 2. forsøg som minimum krav på en ombytning! |
||
![]() |
||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
|
Nej det er der ikke præcedens for (ved dom) ,det er forbruger rådet/styrelsen retningslinie ,en "tommelfinger regel" der siger rimelig tid for udbedring er 3. Det er ikke et lovmæssigt krav.
|
||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |