recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel fejl og fona' extra forsikring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixel fejl og fona' extra forsikring

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 19:01
 
 Ja det må helt klart, når det er Garanti/reklamation, være sælger der skal formidle den slags.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 19:17
Kontakten til værkstedet gik igennem sælgeren, da mit TV var til rep. Tror det andet er for vildt. Værkstedet har formodentlig en hj. side, hvor der kan kommunikeres efterfølgende. Men start i Fona!!!Thumbs Up
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af GP GP skrev:

Nu er det jo sådan at elektronik centret er en del af FONA koncernen så det er ret faktisk "sælger" kunden kontakter og EC håndterer større rep. tilfælde for butikkerne, der er jo ingen grund til at gud og hver man selv skal slæbe deres 42" ned i butikken og sne & regn. Vælger man at gøre dette alligevel, blir apparatet bare sendt direkte med fragt til EC og så skal man bare undvære det i længere tid pga transport så det helt forkert det du råder ham til.
Det er ikke køber der skal sørge for det bliver afhentet til rep. Det skal sælger som er Fona.
Mener du at alle jeres kunder selv skal rette henvendelse til værkstedet for at få reppet deres app. under reklamation/garanti!??  
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af GP GP skrev:

Nu er det jo sådan at elektronik centret er en del af FONA koncernen så det er ret faktisk "sælger" kunden kontakter og EC håndterer større rep. tilfælde for butikkerne, der er jo ingen grund til at gud og hver man selv skal slæbe deres 42" ned i butikken og sne & regn. Vælger man at gøre dette alligevel, blir apparatet bare sendt direkte med fragt til EC og så skal man bare undvære det i længere tid pga transport så det helt forkert det du råder ham til.
Det er ikke køber der skal sørge for det bliver afhentet til rep. Det skal sælger som er Fona.
Mener du at alle jeres kunder selv skal rette henvendelse til værkstedet for at få reppet deres app. under reklamation/garanti!??  
Han siger jo ikke de SKAL ringe til EC og tage sagen den vej. Men det er en mulighed hvis kunden gerne vil speede sagen lidt op. Det er jo bare god service at tilbyde det.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af GP GP skrev:

der er jo ingen grund til at gud og hver man selv skal slæbe deres 42" ned i butikken og sne & regn.


Enig, og det håber jeg da heller ikke at der er nogen som gør, navnligt når det er Fonas job at få et så stort TV afhentet.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 12:58
Ja det er sælger der skal tage kontakten, men i guder hvor er det virkelig svært at tage telefonen og ringe til deres værksted, beskrive fejlen og aftale en dag de kan afhente tvet. som man alligevel også skulle gøre hvis man kontaktede fona i stedet, så giv mig en god grund til at ringe til fona og få dem til at klare det.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 13:01
Nu synes jeg det her er blevet gjort det en orkan i et fingerbøl med vand...

Det er blevet sagt utallige gange hvad som bør gøres og det kan virkeligt ikke være så svært.

Opstår der en en pludselig fejl på tv'et og det er under garanti, så skal det til service.
En pludselig fejl betegnes ikke som en enkelt pixel som ikke kan ses på 3 meters afstand.
Har man derimod en helt skov af defekte pixels eller striber, så er det bare afsted med det.
Ring til forhandleren og bed om at få det afhentet, spørg evt. om det er hurtigere at du selv ringer til service værksted, hvis du har mod på det.
Herefter skal butikken hente og reparere dit tv under garanti, hvis de ikke kan fixe fejlen efter 3 forsøg, så har du krav på pengene igen. Nogle butikker lader dig også vælge om du vil have pengene igen eller et tilsvarende og måske bedre produkt, men de må aldrig nægte dig pengene tilbage.

Sørg for at holde en sober og god tone, det hjælper altid. Der er ingen butikker som ønsker en kunde fra helvede og pludselig kan det hele blive meget langhåret og ende i retten selvom det ikke var nødvendigt. Du skal også være tålmodig og lade forhandleren gøre sine forsøg ordentligt, dog skal du ikke acceptere længere reparationer end 3 uger eller i det mindste kræve status under forløbet. Hvis du bliver tilbudt låne fjernsyn kan man stå svagere i en retsag om at få pengene igen pga. lang reparationstid, da man er blevet kompenseret i perioden.

Men forhandlerne lever af at hjælpe dig og en glad kunde kommer ofte igen. Jeg fik eksempelvis alle 24.000 kr igen for et defekt Philips tv og valgte at købe næste tv hos samme forhandler dagen efter. Jeg ved at andre endte i retten med samme tv hos samme forhandler, fordi diskussionen gik op i en spids.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

hvis de ikke kan fixe fejlen efter 3 forsøg, så har du krav på pengene igen


Ikke korrekt, sælger skal udbedre fejlen indenfor "rimelig tid" - det kan være et forsøg eller flere, så længe det kan begrundes fra sælgers side at der er en rimelig grund til flere forsøg, kan det være OK - Men det er altså en individuel vurdering, og kan absolut ikke bare oversættes til "3 forsøg".
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

hvis de ikke kan fixe fejlen efter 3 forsøg, så har du krav på pengene igen


Ikke korrekt, sælger skal udbedre fejlen indenfor "rimelig tid" - det kan være et forsøg eller flere, så længe det kan begrundes fra sælgers side at der er en rimelig grund til flere forsøg, kan det være OK - Men det er altså en individuel vurdering, og kan absolut ikke bare oversættes til "3 forsøg".


Diverse domme afsagt af forbrugerrådet har mere eller mindre skabt præcedens for 3 forsøg.

Eksempel vis kan læses her:
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser?tc=2F263CD4584F4162825E9C834FBBFD5B

"Sælgeren kan ikke afvise dit krav om ombytning:
  • Hvis det tager meget lang tid at reparere
  • Hvis sælgeren har prøvet at reparere den samme fejl flere gange før
  • Hvis der er mange forskellige fejl ved varen"

Så du har efter 2. forsøg som minimum krav på en ombytning!
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 20:54
Nej det er der ikke præcedens for (ved dom) ,det er forbruger rådet/styrelsen retningslinie ,en "tommelfinger regel" der siger rimelig tid for udbedring er 3. Det er ikke et lovmæssigt krav.  
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu