recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel fejl på LG PQ6000 - LG gør intet!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixel fejl på LG PQ6000 - LG gør intet!

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
FallenAngel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Emne: Pixel fejl på LG PQ6000 - LG gør intet!
    Sendt: 26-Juni-2009 kl. 14:34

Hej,

Min søster har for 3 uger siden købt et LG 42PQ6000 der er nu opstået en pixel fejl i øvre højre hjørne, som er konstatnt rød   Vi har prøvet at kontakte butikken og LG men de henviser til at der må være 2 pixel fejl på denne model før de vil gøre noget ved, altså for at garanti vil dække. De vil gerne kigge på fejlen og reperere den, hvis vi selv betaler for det.

Det mener jeg sku er extrem dårlig service, skærmen er kørt ind med discene herfra for at ikke skulle skabe burn in så den er ikke misbrugt på nogen måde.

Kan det virkelig være rigtigt at man i 2009 skal forvente at leve med fejl på sit nye fjernsyn? Hvis nogen kender til måder man kan fremprovokere flere pixel fejl eller andre fejl så send venligt PM, så jeg kan torturere denne skærm og få den byttet til en uden fejl på, når de nu ikke vil gøre noget ved den nu

LORTE LG - første og sidste gang jeg køber et af deres produkter

Redigeret af FallenAngel - 26-Juni-2009 kl. 14:35
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 14:37
Det minder lidt om Pioneers pixel garanti. Surt show. Jeg føler med dig.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2008
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 14:41
Hej

Hvor finder findes de forskellige pixel garanti på nettet ?

Er det noget som kan læses om her eller er der et selvstændig sits hvor det står eller skal jeg finde det på producenten side ?

MVH JAN
Til top
mike dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2008
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 00:19

Det er ALTID er god ide at høre om en butiks politik mht. pixelfejl så man ikke "brænder fingrene" (husk at få det på skrift). Jeg vil aldrig selv købe at tv hvor der accepteres et x-antal pixelfejl uden at man får et nyt tv.
Hjælper selvfølgelig ikke jeres situation, men ovennævnte er blot et råd så andre ikke kommer i samme situation.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 02:00
Oprindeligt skrevet af FallenAngel FallenAngel skrev:

LG men de henviser til at der må være 2 pixel fejl på denne model før de vil gøre noget ved,

Kan du ikke få LG til at sende dig link til deres politik omkring dette, for har de ikke kommet med sådanne en udmelding officielt , kan enhver fabriks fejl på skærmen, ihvertfald ordnes i henhold til dansk lov om reperation af fejl på varer købt under garanti de første 6 måneder.

Og derfor bærer LG ansvaret og skal bevise at fejlen ikke var tilstede da de solgte tv't til dig... Som de normalt ikke vil bevæge sig ud i, og erstatter så hellere den skærm.

Så måske er det modsat i andre lande, tror bare ikke den går uden at LG præsenterer dokumentet for dig?

I anden forum tråd, har LG ihvertfald meldt ud at de har en 0 pixel tolerance på deres FullHD skærmen i april.
Så lad dem bare præsentere dokumentet som beskriver de ikke har den politik på HD skærme.

Du skal ihvertfald tage udgangs punkt i at du som kunde ikke har kunne lokalisere dokumentation for deres udmelding, og det så kun er en påstand, som de kan have taget inden for de sidste 24 timer, eller 5måneder, det er dog sagen uvedkommende.. en fejl er en fejl uden udmelding om hvor meget du skal acceptere som forbruger, når det nu er du skal acceptere 2 pixel, så kan være 5 når næste kunde klager jo...

Så hold fast og bed om dokumentation for deres krav..viser de dig et dokument fra 2005, så læg især mærke til at de beskriver hvilke modeller som dækkes af den aftale, som jo så ikke er din model. Aftalen fra 2005 dækker ældre lcd modeller..

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 08:51
Jeg vil lige kontakte dem igen. Blev bare henvist til en ISO std. som dette panel skulle overholde og det tillod 2 fejl, var endda et wikipedia link.
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 11:13
Hej FallenAngel

Kan du lige poste linket fra wikipedia.org som LG´s skærme er dækket ind over tilsyneladende?
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 11:22
Mon ikke det er ISO 13406-2 ?

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2/
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 11:36

Og gider man læse sin brugsforvirring - ved godt at det er et urimeligt krav! - så vil man kende producentens holdning/garanti m.h.t. pixelfejl.

M.v.h.

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og gider man læse sin brugsforvirring - ved godt at det er et urimeligt krav! - så vil man kende producentens holdning/garanti m.h.t. pixelfejl.

M.v.h.

SÅ vidt jeg lige kan søge mig frem til i manualen står der ikke noget om garantier eller noget om pixelfejl...
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 12:24

Pixelfejl er ikke omfattet af købeloven, og derfor har man ikke krav på noget som helst. Dog er der flere producenter som yder pixel-garanti, herunder naturligvis LG, og hvis antallet af døde pixels hører ind under deres betingelser, skal de selvfølgelig tage sig af det, men hvis ikke det gør, står kunden i klemme.

Det er ekstremt ærgeligt og uheldigt

Redigeret af vasif - 27-Juni-2009 kl. 12:26
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 12:28
ja korret link til ISO. Fremover skal jeg ha på skrift hvordan man er dækket hvis der skulle være død pixel. Ved godt komplett har skærmen til 4500 men hun gav trods alt 7000 for den for 3 uger siden og er studerende, så hun kan ikke bare lige købe et nyt. Håber nu at kunne torturere skærmen og få flere fejl
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu