recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel fejl på LG PQ6000 - LG gør intet!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixel fejl på LG PQ6000 - LG gør intet!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 13:41
Er der nogle som har døde pixels eller burnin som har prøvet JScreenfix? ikke at jeg selv har døjet med problemerne, men de hævder det sommetider kan løses via deres tips triks og programmer
Mvh

René
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 15:12
skummel jeg mente at ha læst lg havde samme o pixel garanti som samsung jeg havde en rød pixel på min samsung lcd de kom jeg til mig og gav mig en hel ny lcd
og det viste sig da de kom var pixel fejlen væk det var en rød pixel men han byttede alligevel for det ku jo være den kom igen så jeg har købt samsung lige siden
og jeg mener at lg skulle ha den samme regler når det handler om pixel fejl

jj

Redigeret af j333 - 27-Juni-2009 kl. 15:13
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 19:55

Oprindeligt skrevet af FallenAngel FallenAngel skrev:

Fremover skal jeg ha på skrift hvordan man er dækket hvis der skulle være død pixel.

Det er da mega-ærgerligt at have pixel-fejl, men LG har desværre ret i at det er kotume at man må acceptere visse fejl ved displayene. Der er jo lavet en ISO-standard som de fleste følger i Class II, medmindre det er specielle professionelle monitorer, som kan være under Class I. Det er blot trist der ikke skiltes med dette på hverken LGs hjemmeside, eller i deres manualer (ikke i dem jeg har checket i hvert fald).

Men der er ingen tvivl om at det er noget man må acceptere som en konsekvens af den modenhed display-teknologierne har idag, så der er ingen hjælp at hente hos eksempelvis forbrugerstyrelsen. Det er i samme kategori som at man eksempelvis må forvente faldende performance i løbet af et batteris levetid. Dette er meget sjældent dækket af nogen garanti.

Og som nogen har påpeget: Selv Pioneer har ikke 0 pixelfejls-tolerance, så er der pr. definition *ingen* der har det ;-)

Og for lige at tage Samsung: Samsung har *heller ikke* 0 pixelfejl-tolerance. I manualen til det nye PS50B855 står eksempelvis at hverken enkelte(?) pixelfejl eller burn-in(!) er dækket af garantien.

Oprindeligt skrevet af FallenAngel FallenAngel skrev:

Håber nu at kunne torturere skærmen og få flere fejl

Det er nok en meget dum idé, udover det er strafbart, både fordi du har skrevet det hér, og fordi du risikerer at stå med et endnu dårligere produkt som stadig ikke kan byttes under garantien. Kan den røde pixel ses ved alm kigge-afstand med almindeligt materiale på?

Mvh Steen

Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 20:09

LG har i en pressemeddelelse udtalt at alle fuld hd skærme har 0 pixel garanti (google lg pixelgaranti) det var i 2008.

Panasonic har for alle skærme købt hos panasonic center 0 pixel garanti, er jeg rimelig sikker på. Mit V10 har.

Det er vel også en af de få parametre som er tilbage når man vil vinde markedsdele - bortset fra at jeg ikke tror at det er noget der sælger hos Hr og Fru Jensen.

Mvh
Bo

Til top
truehorses Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 20:55

Det samme gælder jo for LG som for Panasonic

Køber du hos en LG partner er garantien langt bedre.

Jeg har med en tidligere LG model fået byttet et tv med en enkelt pixelfejl midt i skærmen. De hentede og bragte i løbet af en lille uges tid.

Har du købt et parallel importeret tv er man uanset mærke oftest markant dårligere stillet....sådan er det bare...

Hvad der er tidligt sparet kan være dyrt tjent sidenhen!

 

 

 



Redigeret af truehorses - 27-Juni-2009 kl. 20:56
truehorses
LG50PS7000
Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 700
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 21:05
Har du prøvet om du kan aktivere den defekte pixel igen?
Prøv at massere stille og roligt i området omkring og på den. Jeg har prøvet hvor det har kunnet lade sig gøre på lcd-tv. Hvorvidt om man kan på plasma ved jeg ikke. Måske er det et forsøg værd at prøve!
Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 21:22

Plasma har normalt glas fronte, så den option tror jeg ikke findes på nogen plasma skærme.

og PQ6000 leveres med en stor front af glas som dækker hele fronten, så man kommer ikke i nærheden af noget som kan "masseres" på plads.

 

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og gider man læse sin brugsforvirring - ved godt at det er et urimeligt krav! - så vil man kende producentens holdning/garanti m.h.t. pixelfejl.

M.v.h.

Har selv 50PQ6000, og checket lige manualerne for en sikkerheds skyld inden jeg skyder dit gode argument til jorden.

Og fantastisk nok, har du ikke ret... og derfor vil jeg da gerne se dig præsentere dine referencer til det flotte budskab, når LG i deres garanti vejledning har masse forbehold f.ex i Tyskland når man læser regler for dem, og når man så kommer til Norden, så er de bare "her er dit hotline nr og husk serie nummer" og ingen andre..

Jeg vil da mene at når der ingen forbehold er i garanti håndbog eller brugermanual, så er der en 0 tolerence som danskere kan bruge. Og sælgeren i butikken skal bevise kundens uret, og ikke mange forhandlere ønsker at trækkes igennem et forbrugerklagenævn.

ingen forbehold = ingen ret til at nægte service fra LG's side.
og jeg tror da også det er derfor de offentliggører disse informationer på deres webside, på de modeller hvor det sker ofte og LG taber ansigt grundet manglende forbehold i håndbog og garanti dokumentation.

 

Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 700
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Plasma har normalt glas fronte, så den option tror jeg ikke findes på nogen plasma skærme.


og PQ6000 leveres med en stor front af glas som dækker hele fronten, så man kommer ikke i nærheden af noget som kan "masseres" på plads.


 



Jeg havde godt tænkt tanken.
Om det kan gøres på et tv med glasfront, afhænger vel af hvor tæt glasset er på selve panelet? For hvis der ikke er mellemrum mellem glas og panel, burde det vel kunne lade sig gøre at "massere/presse" lidt på den defekte pixel?(bare en tanke jeg fik )
Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og gider man læse sin brugsforvirring - ved godt at det er et urimeligt krav! - så vil man kende producentens holdning/garanti m.h.t. pixelfejl.

M.v.h.

Har selv 50PQ6000, og checket lige manualerne for en sikkerheds skyld inden jeg skyder dit gode argument til jorden.

Og fantastisk nok, har du ikke ret... og derfor vil jeg da gerne se dig præsentere dine referencer til det flotte budskab, når LG i deres garanti vejledning har masse forbehold f.ex i Tyskland når man læser regler for dem, og når man så kommer til Norden, så er de bare "her er dit hotline nr og husk serie nummer" og ingen andre..

Jeg vil da mene at når der ingen forbehold er i garanti håndbog eller brugermanual, så er der en 0 tolerence som danskere kan bruge. Og sælgeren i butikken skal bevise kundens uret, og ikke mange forhandlere ønsker at trækkes igennem et forbrugerklagenævn.

ingen forbehold = ingen ret til at nægte service fra LG's side.
og jeg tror da også det er derfor de offentliggører disse informationer på deres webside, på de modeller hvor det sker ofte og LG taber ansigt grundet manglende forbehold i håndbog og garanti dokumentation.

 

Igen, Pixelfejl er ikke omfattet af den danske købelov. Det er op til producenten. Fordi de ikke tager forbehold i deres manualer, betyder det ikke, at de har 0-tolerance  overfor Pixel-fejl. Hvis man har den opfattelse, er man desværre forkert på den.

Hvis fejlen ikke er omfattet af producentens garanti eller købeloven, kan en sag i forbrugerklagenævnet ikke hjælpe. Man har ikke krav på, at producenten skal tage forbehold for ting, som ikke er omfattet af købeloven. Flere producenter plejer som regel dog at oplyse visse ting, såsom problematikken omkring Burn-In eller Retention, som heller ikke er omfattet af købeloven.



Redigeret af vasif - 27-Juni-2009 kl. 22:55
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 23:38

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:


Igen, Pixelfejl er ikke omfattet af den danske købelov. Det er op til producenten. Fordi de ikke tager forbehold i deres manualer, betyder det ikke, at de har 0-tolerance  overfor Pixel-fejl. Hvis man har den opfattelse, er man desværre forkert på den.

Vrøvl...

Fordi mine solbrillers nye platinium stel ikke står i købe loven og de har en fabriksfejl fordi producenten ikke kan bygge stel korrekt af dette matriale, betyder vel ikke at jeg som kunde skal leve med producentens svaghed.
Eller at toyato ikke kan lave airbags korrekt, så de kun virker hver anden gang, så er det mit problem og ikke producentens.

Reklamationsretten er til for at dække problemer opstået inden for de første 6. måneder, og defekte paneler som giver udslag i pixelfejl er jo producentens svaghed, og dækker de sig ikke af forbehold for sådanne, som jo er bevist at LG også gør på modeller som er særligt udsat , og hvor de er trætte af klager, så tager de deres forbehold.. der udover skal de altså dække ens problemer ved sådan produktions fejl.

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:


 Man har ikke krav på, at producenten skal tage forbehold for ting, som ikke er omfattet af købeloven. Flere producenter plejer som regel dog at oplyse visse ting, såsom problematikken omkring Burn-In eller Retention, som heller ikke er omfattet af købeloven.


Købeloven er til for kunderne og ikke producenterne.  Købeloven tager ikke forbehold for nogen som helst specifikke matriale fejl som måske slet ikke er opfundet, så ville vi jo have et problem. Det er en vare "garanti" som skal dække fejl ved købet og som skal sikre en enklere behandlings tid og at kunden ikke køber katten i sækken.
Lige præcis som da mit philips 9731 fik persienne fejl, den tog de da også til sig efter nogen tid, og istarten var det jo slet ikke en philips fejl! mente de selv.. så jo, hvis man klager og bringer emnet op, så sker der også noget.

Burn-in og retention ER nævnt i brugervejledning, og hvilke hensyn man skal tage, og beskrives hvornår det ødelægges, så derfor har LG dækket dette område og kan så ikke være ansvarlig her. Så du har da ret, og derfor er pixel problematikken også relevant at bringe op.

Igen, ved ingen forbehold er kunden betydelig bedre sikret ved en klagesag. Så den bør gå fint igennem hos klagenævnet, hvis man vil gå den vej.





Redigeret af pendec - 27-Juni-2009 kl. 23:39
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:


Igen, Pixelfejl er ikke omfattet af den danske købelov. Det er op til producenten. Fordi de ikke tager forbehold i deres manualer, betyder det ikke, at de har 0-tolerance  overfor Pixel-fejl. Hvis man har den opfattelse, er man desværre forkert på den.

Vrøvl...

Fordi mine solbrillers nye platinium stel ikke står i købe loven og de har en fabriksfejl fordi producenten ikke kan bygge stel korrekt af dette matriale, betyder vel ikke at jeg som kunde skal leve med producentens svaghed.
Eller at toyato ikke kan lave airbags korrekt, så de kun virker hver anden gang, så er det mit problem og ikke producentens.

Reklamationsretten er til for at dække problemer opstået inden for de første 6. måneder, og defekte paneler som giver udslag i pixelfejl er jo producentens svaghed, og dækker de sig ikke af forbehold for sådanne, som jo er bevist at LG også gør på modeller som er særligt udsat , og hvor de er trætte af klager, så tager de deres forbehold.. der udover skal de altså dække ens problemer ved sådan produktions fejl.

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:


 Man har ikke krav på, at producenten skal tage forbehold for ting, som ikke er omfattet af købeloven. Flere producenter plejer som regel dog at oplyse visse ting, såsom problematikken omkring Burn-In eller Retention, som heller ikke er omfattet af købeloven.


Købeloven er til for kunderne og ikke producenterne.  Købeloven tager ikke forbehold for nogen som helst specifikke matriale fejl som måske slet ikke er opfundet, så ville vi jo have et problem. Det er en vare "garanti" som skal dække fejl ved købet og som skal sikre en enklere behandlings tid og at kunden ikke køber katten i sækken.
Lige præcis som da mit philips 9731 fik persienne fejl, den tog de da også til sig efter nogen tid, og istarten var det jo slet ikke en philips fejl! mente de selv.. så jo, hvis man klager og bringer emnet op, så sker der også noget.

Burn-in og retention ER nævnt i brugervejledning, og hvilke hensyn man skal tage, og beskrives hvornår det ødelægges, så derfor har LG dækket dette område og kan så ikke være ansvarlig her. Så du har da ret, og derfor er pixel problematikken også relevant at bringe op.

Igen, ved ingen forbehold er kunden betydelig bedre sikret ved en klagesag. Så den bør gå fint igennem hos klagenævnet, hvis man vil gå den vej.



Det er fint nok at bringe alle disse ting frem, men hvis du brokker dig til forbrugerklagenævnet omkring én enkelt Pixel-fejl, som er tilfældet her, vil de henvise dig til producenten eller forhandlerens regler. 

Men en pixelfejl på en fladskærm, der ikke er dækket under nogen pixelfejlgaranti kan ikke ombyttes/repareres iht. reklamationsretten, da en eller flere pixelfejl, er indefor det tilladte, ikke kan betegnes som en fejl/mangel iht. købeloven.

Kig på denne afgørelse. http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere /pixelfejl/

Du har dog ret i mange af dine ting som du skriver, men i denne lille kedelige situation, er der ikke meget at gøre.

Hvis der f.eks. var 10 Pixel-fejl på skærmen, ville sagen nok være en anden.



Redigeret af vasif - 28-Juni-2009 kl. 00:17
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu