|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
Er der nogle som har døde pixels eller burnin som har prøvet JScreenfix? ikke at jeg selv har døjet med problemerne, men de hævder det sommetider kan løses via deres tips triks og programmer
|
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
j333 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2004 Status: Offline Point: 277 |
![]() |
||
skummel jeg mente at ha læst lg havde samme o pixel garanti som samsung jeg havde en rød pixel på min samsung lcd de kom jeg til mig og gav mig en hel ny lcd
og det viste sig da de kom var pixel fejlen væk det var en rød pixel men han byttede alligevel for det ku jo være den kom igen så jeg har købt samsung lige siden og jeg mener at lg skulle ha den samme regler når det handler om pixel fejl jj Redigeret af j333 - 27-Juni-2009 kl. 15:13 |
|||
![]() |
|||
Sschmidt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 379 |
![]() |
||
Det er da mega-ærgerligt at have pixel-fejl, men LG har desværre ret i at det er kotume at man må acceptere visse fejl ved displayene. Der er jo lavet en ISO-standard som de fleste følger i Class II, medmindre det er specielle professionelle monitorer, som kan være under Class I. Det er blot trist der ikke skiltes med dette på hverken LGs hjemmeside, eller i deres manualer (ikke i dem jeg har checket i hvert fald). Men der er ingen tvivl om at det er noget man må acceptere som en konsekvens af den modenhed display-teknologierne har idag, så der er ingen hjælp at hente hos eksempelvis forbrugerstyrelsen. Det er i samme kategori som at man eksempelvis må forvente faldende performance i løbet af et batteris levetid. Dette er meget sjældent dækket af nogen garanti. Og som nogen har påpeget: Selv Pioneer har ikke 0 pixelfejls-tolerance, så er der pr. definition *ingen* der har det ;-) Og for lige at tage Samsung: Samsung har *heller ikke* 0 pixelfejl-tolerance. I manualen til det nye PS50B855 står eksempelvis at hverken enkelte(?) pixelfejl eller burn-in(!) er dækket af garantien.
Det er nok en meget dum idé, udover det er strafbart, både fordi du har skrevet det hér, og fordi du risikerer at stå med et endnu dårligere produkt som stadig ikke kan byttes under garantien. Kan den røde pixel ses ved alm kigge-afstand med almindeligt materiale på? Mvh Steen |
|||
![]() |
|||
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
![]() |
||
LG har i en pressemeddelelse udtalt at alle fuld hd skærme har 0 pixel garanti (google lg pixelgaranti) det var i 2008. Panasonic har for alle skærme købt hos panasonic center 0 pixel garanti, er jeg rimelig sikker på. Mit V10 har. Det er vel også en af de få parametre som er tilbage når man vil vinde markedsdele - bortset fra at jeg ikke tror at det er noget der sælger hos Hr og Fru Jensen. |
|||
Mvh
Bo |
|||
![]() |
|||
truehorses ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
![]() |
||
Det samme gælder jo for LG som for Panasonic Køber du hos en LG partner er garantien langt bedre. Jeg har med en tidligere LG model fået byttet et tv med en enkelt pixelfejl midt i skærmen. De hentede og bragte i løbet af en lille uges tid. Har du købt et parallel importeret tv er man uanset mærke oftest markant dårligere stillet....sådan er det bare... Hvad der er tidligt sparet kan være dyrt tjent sidenhen!
Redigeret af truehorses - 27-Juni-2009 kl. 20:56 |
|||
truehorses
LG50PS7000 |
|||
![]() |
|||
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 700 |
![]() |
||
Har du prøvet om du kan aktivere den defekte pixel igen?
Prøv at massere stille og roligt i området omkring og på den. Jeg har prøvet hvor det har kunnet lade sig gøre på lcd-tv. Hvorvidt om man kan på plasma ved jeg ikke. Måske er det et forsøg værd at prøve! |
|||
Med Venlig Hilsen
Stefan |
|||
![]() |
|||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
||
Plasma har normalt glas fronte, så den option tror jeg ikke findes på nogen plasma skærme. og PQ6000 leveres med en stor front af glas som dækker hele fronten, så man kommer ikke i nærheden af noget som kan "masseres" på plads.
|
|||
![]() |
|||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
||
Har selv 50PQ6000, og checket lige manualerne for en sikkerheds skyld inden jeg skyder dit gode argument til jorden. Og fantastisk nok, har du ikke ret... og derfor vil jeg da gerne se dig præsentere dine referencer til det flotte budskab, når LG i deres garanti vejledning har masse forbehold f.ex i Tyskland når man læser regler for dem, og når man så kommer til Norden, så er de bare "her er dit hotline nr og husk serie nummer" og ingen andre..
|
|||
![]() |
|||
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 700 |
![]() |
||
Jeg havde godt tænkt tanken. Om det kan gøres på et tv med glasfront, afhænger vel af hvor tæt glasset er på selve panelet? For hvis der ikke er mellemrum mellem glas og panel, burde det vel kunne lade sig gøre at "massere/presse" lidt på den defekte pixel?(bare en tanke jeg fik ![]() |
|||
Med Venlig Hilsen
Stefan |
|||
![]() |
|||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
||
Igen, Pixelfejl er ikke omfattet af den danske købelov. Det er op til producenten. Fordi de ikke tager forbehold i deres manualer, betyder det ikke, at de har 0-tolerance overfor Pixel-fejl. Hvis man har den opfattelse, er man desværre forkert på den. Hvis fejlen ikke er omfattet af producentens garanti eller købeloven, kan en sag i forbrugerklagenævnet ikke hjælpe. Man har ikke krav på, at producenten skal tage forbehold for ting, som ikke er omfattet af købeloven. Flere producenter plejer som regel dog at oplyse visse ting, såsom problematikken omkring Burn-In eller Retention, som heller ikke er omfattet af købeloven. Redigeret af vasif - 27-Juni-2009 kl. 22:55 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Vrøvl... Fordi mine solbrillers nye platinium stel ikke står i købe loven og de har en fabriksfejl fordi producenten ikke kan bygge stel korrekt af dette matriale, betyder vel ikke at jeg som kunde skal leve med producentens svaghed. Reklamationsretten er til for at dække problemer opstået inden for de første 6. måneder, og defekte paneler som giver udslag i pixelfejl er jo producentens svaghed, og dækker de sig ikke af forbehold for sådanne, som jo er bevist at LG også gør på modeller som er særligt udsat , og hvor de er trætte af klager, så tager de deres forbehold.. der udover skal de altså dække ens problemer ved sådan produktions fejl.
Købeloven er til for kunderne og ikke producenterne. Købeloven tager ikke forbehold for nogen som helst specifikke matriale fejl som måske slet ikke er opfundet, så ville vi jo have et problem. Det er en vare "garanti" som skal dække fejl ved købet og som skal sikre en enklere behandlings tid og at kunden ikke køber katten i sækken. Lige præcis som da mit philips 9731 fik persienne fejl, den tog de da også til sig efter nogen tid, og istarten var det jo slet ikke en philips fejl! mente de selv.. så jo, hvis man klager og bringer emnet op, så sker der også noget. Burn-in og retention ER nævnt i brugervejledning, og hvilke hensyn man skal tage, og beskrives hvornår det ødelægges, så derfor har LG dækket dette område og kan så ikke være ansvarlig her. Så du har da ret, og derfor er pixel problematikken også relevant at bringe op. Igen, ved ingen forbehold er kunden betydelig bedre sikret ved en klagesag. Så den bør gå fint igennem hos klagenævnet, hvis man vil gå den vej. Redigeret af pendec - 27-Juni-2009 kl. 23:39 |
|||
![]() |
|||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
||
Det er fint nok at bringe alle disse ting frem, men hvis du brokker dig til forbrugerklagenævnet omkring én enkelt Pixel-fejl, som er tilfældet her, vil de henvise dig til producenten eller forhandlerens regler. Men en pixelfejl på en fladskærm, der ikke er dækket under nogen pixelfejlgaranti kan ikke ombyttes/repareres iht. reklamationsretten, da en eller flere pixelfejl, er indefor det tilladte, ikke kan betegnes som en fejl/mangel iht. købeloven. Kig på denne afgørelse. http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere /pixelfejl/ Du har dog ret i mange af dine ting som du skriver, men i denne lille kedelige situation, er der ikke meget at gøre. Hvis der f.eks. var 10 Pixel-fejl på skærmen, ville sagen nok være en anden. Redigeret af vasif - 28-Juni-2009 kl. 00:17 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |