recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel fejl på LG PQ6000 - LG gør intet!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixel fejl på LG PQ6000 - LG gør intet!

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Hugoianer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 08:58
Kan da ikkie være fra 16 juni, da jeg købte mit pq2000 for et par måneder siden stod det på deres side at fulhd var omfattet af 0 pixelfejl dækning så det har de da gjort længe før
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 09:03

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere /pixelfejl/

Det her er årsagen til at man desværre bør købe på postordre så man har sine 14 dage eller tilkøbe en forsikring som dækker ved 1 pixelfejl f.eks cinematic.dk som jeg syntes er meget rimelig/billig i forhold til dækningen

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 09:29

Hej Alle

Teksten er en pressemeddelelse. Her er hele teksten:

LG Electronics udvider nu garantien og giver 100 procent pixelgaranti på alle sine Full-HD fjernsyn, som er købt efter 16. juni 2008. Garantien omfattar både plasma- og lcd-tv og gælder i to år fra købsdato.

– Uanset producent og produktionsteknik er det desværre umuligt at garantere 100-procent pixelfejlfrie fladskærme, siger Joakim Örnstig, Nordic Product Manager hos LG. Defekte pixels kan forekomme og det er svært at kontrollere dette. Det skal vores kunder dog ikke lide under, så hvis der skulle forekomme en fejlagtig pixel, bytter vi fjernsynet.

Det der sker, når en pixel er forkert, er at den sætter sig fast i en vis tilstand og så ses den som enten lyse eller sorte punkter, alt efter hvad der vises på skærmen. LG har givet pixelgaranti i flere år på udvalgte skærme, men fra og med midten af juni har LG indført pixelgaranti for samtlige full-HD fjernsyn. Garantien indebærer, at der slet ikke må forekomme forkert lysende pixels. Skulle de findes eller opstå i løbet af garantiperioden, byttes skærmen i henhold til LGs vilkår for pixelgaranti.

Link til pressemeddelelsen

Så hvis LG ikke vil reparere et TV, der er leveret af LG Nordic, så kan den tekst hives frem.

Men det gælder ikke nødvendigvis parallel-importerede LG TV, for det er LG Nordic der giver den udvidede garanti. Så som udgangspunkt gælder det nok kun de TV som de selv sælger.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 09:30

Oprindeligt skrevet af Hugoianer Hugoianer skrev:

Kan da ikkie være fra 16 juni, da jeg købte mit pq2000 for et par måneder siden stod det på deres side at fulhd var omfattet af 0 pixelfejl dækning så det har de da gjort længe før

Det er den 16. juni 2008

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Plasma har normalt glas fronte, så den option tror jeg ikke findes på nogen plasma skærme.

og PQ6000 leveres med en stor front af glas som dækker hele fronten, så man kommer ikke i nærheden af noget som kan "masseres" på plads.

Jeg havde godt tænkt tanken.
Om det kan gøres på et tv med glasfront, afhænger vel af hvor tæt glasset er på selve panelet? For hvis der ikke er mellemrum mellem glas og panel, burde det vel kunne lade sig gøre at "massere/presse" lidt på den defekte pixel?(bare en tanke jeg fik )

Lige for at følge den her til dørs, så kan du ikke massere en pixel på et plasma-TV. Der er talrige glasplader involveret, men ydermere, så er selve farvelaget ikke blødt ligesom på LCD (og jeg betvivler stadig de rapporter fra folk der har "masseret" en LCD pixel til live) da det er gasceller der er tale om. Du aner jo ikke om det er den forreste eller den bagerste elektrode den er gal med...

Hvis du begynder at mase på fronten af en plasma-skærm, så vil du for det første få fordelt kraften over et meget større areal (pga. stivheden i glasset) og derved ikke kunne massere én pixel. Derudover så vil du nok knække frontglasset før du ser nogen som helt effekt på selve panelet...

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 10:38

Hej Lars

ja det 8 tal gør jo lidt af en forskel, fik vist læst lidt for hurtigt da 1 indlæg stod lidt som om det var en nyhed, my bad ;-)

vh Bo

Redigeret af Hugoianer - 29-Juni-2009 kl. 10:40
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Teksten er en pressemeddelelse. Her er hele teksten:

LG Electronics udvider nu garantien og giver 100 procent pixelgaranti på alle sine Full-HD fjernsyn, som er købt efter 16. juni 2008. Garantien omfattar både plasma- og lcd-tv og gælder i to år fra købsdato.

-----

hvis LG ikke vil reparere et TV, der er leveret af LG Nordic, så kan den tekst hives frem.

Ja men du læser vist ikke teksten ordenligt eller ikke ved at PQ6000 er et HD-ready og IKKE Fuld HD... PQ2000 er da vist også et HD ready
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 20:19

Korrekt pq2000 er hdready, det er alle PQ fjernsyn ligesom at alle PS er fullhd.

Til top
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:31
42 pq6000 er "kun" hdready
50 pq6000 er full hd

Redigeret af Business101 - 29-Juni-2009 kl. 22:32
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Business101 Business101 skrev:

42 pq6000 er "kun" hdready
50 pq6000 er full hd

50PQ6000 er altså også kun hd-ready.. Den har bare et lidt højere panelopløsning på 768linier og IKKE 1080
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu