recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel Garanti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixel Garanti

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Emne: Pixel Garanti
    Sendt: 13-December-2004 kl. 15:52

Jeg har forelsket mig i et 32" widescreen TFT TV, MEN jeg har ikke mod på døde pixels. Der er ingen producenter som lover total pixelgaranti, de har alle nogle snottede regler om hvor mange pixels/subpixels der må være defekte, JEG KAN IKKE HA DET!!...

Hvis jeg knalder 20.000 Kilo af på et TV så skal der bare ikke være pixel fejl "End of Story".

Ved i om der er nogle forretninger der giver pixel garanti ? - jeg er villig til at give en pæn sum extra for at få denne garanti.

snowatom



Redigeret af snowatom
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 15:54
kan du evt ikke købe via en web-shop der har du jo 14 dages retur ret. Så hvis der er pixel-fejl så er det bare at sende maskinen retur.
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 15:58

Det kan jeg desværre ikke bruge til noget, for med mit held så kommer pixel fejlen så efter 15 dage

Købte en 17" TFT skærm til min PC, og efter 2 måneder døede en pixel, JEG GIK TOTALT AMOK..

Der var intet at gøre med henblik på den pixel fejl, men der kom heldigvis også andre problemer med den, som gjorde at jeg kunne få den byttet,.

snowatom



Redigeret af snowatom
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 15:59
Hvad med de der total garantier man kan købe hos Fona osv. Ved dog ikke om de dækker pixel fejl.
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 17:43

Det er ikke til en pind, de forlænger kun den garanti fabrikatet selv har.

snowatom

Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 19:28
og dog.. Tab fjernsynet og du får det erstattet!!!!!
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 20:26

Den har jeg hørt om før  - det er dog lige en tand for meget for mig. En lille smule morale har jeg dog..

Desuden så tvivler jeg på at forsikringen selvom de taler så godt om den, vil dække et TFT fjernsyn med 2 mursten kastet igennem det.

snowatom

Til top
Mr. Burns Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2004 kl. 15:09

Elgiganten har total forsikring, som dækker alt.

http://www.elgiganten.dk/intershoproot/eCS/Store/da_DK/i magesOnline/info/forsikringer.html

Dog ikke ting som er omfattet af farbriksgarantien, hvilket pixelfejl ikke er, så det må dækkke dem også...



Redigeret af Mr. Burns
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2004 kl. 15:53

Tak for rådet, ringede lige og checkede op på det, og fik nummeret til dem som tager sig af EL-Gigantens udvidet forsikringer.

Svaret var det samme, den dækker hvad fabrikatet selv gør men forlænger bare den 2 årige garanti. Og man kan så selvfølgelig også få den såkaldte upser forsikring som dækker hvis den skulle ryge på gulvet.

MEN NEJ  - der er ikke morale nok fra min side til at den ryger på gulvet hvis der opstår pixel fejl.

Og hvis man ikke kan få pixel garanti må det jo betyde at det stadig kommer ofte, ergo skal jeg så ikke have TFT TV.

Jeg fatter ikke folk køber det med den risiko for fejl, og stadig bare finder sig i det. Det kan ikke være rigtigt. En pixel fejl, lige gyldigt hvor den er er EN for meget.

snowatom



Redigeret af snowatom
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2004 kl. 08:51

Jeg har kige købt et Sharp lc32ga3 hos HiFiKlubben med 5 års forsikring som dækkern pixelfejl, så det kan altså lade sig gøre.

m@dsen

"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2004 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:


Jeg fatter ikke folk køber det med den risiko for fejl, og stadig bare finder sig i det. Det kan ikke være rigtigt. En pixel fejl, lige gyldigt hvor den er er EN for meget.


snowatom



Så er det jo godt vi alle har forskellige meninger. Jeg har både LCD og plasma og indtil videre er de begge perfekte. Og ja, risikoen for pixel-fejl er der, men så overvejer jeg/man jo: Vil jeg helst have et 32/36 " TV der er 65 cm dybt eller tager jeg en 42" med DVI indgang, VGA indgang etc. som er 11 cm dyb. Hmm det blev vidst den tynde af modellerne. Hvis lortet går i stykker, ja så er det bittert, men til gengæld går udviklingen så stærkt så hvis jeg skal have en ny skærm om 24 måneder er udviklingen jo gået så hurtigt at jeg under alle omstændigheder får en meget bedre skærm end den jeg købte sidst.
Men det kan da være de en dag kommer med pixel garanti, men jeg gad personligt ikke vente til den dag.

Claus
Til top
Mr. Burns Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2004 kl. 13:59

snowatom: jeg kan godt følge dig...men der må være nogen som dækker det. Jeg har haft et digitalt kamera, som havde en pixelfejl, det kom en blå plet på alle billederne det samme sted, og det blev byttet til en tilsvarende model. Det skal siges at jeg havde det gennem en hjemmePc ordning, men det er vel også bare en form for forsikring, de havde på tingene...

claus64: erstatningen, hvis skidtet går i stykker, kan også i mit tilfælde blive lidt noget andet: jeg har et 36" panasonic med component indgang...panasonic er selv hold op med at lave dem og der er ikke mange andre som har component indgang på et CRT tv . Der skal ifølge forsikringen leveres et tilsvarende tv...håber ikke det ske, men det kunne være sjovt at se hvad der diskes op med...

/Jakob

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu