recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel Plus 2 billede på Philips
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixel Plus 2 billede på Philips

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SkiveBio Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Emne: Pixel Plus 2 billede på Philips
    Sendt: 22-November-2004 kl. 12:09

Da jeg satser på at købe et 16:9 fjernsyn har jeg bl.a haft kig på Philips CRT-topmodel 32PW9509, som bl.a indeholder den nyeste Pixel Plus teknologi. Jeg må tilstå at billedet har utrolig god dybdevirkning. Klicheen "det er som om at man selv er tilstede" kommer rigtigt til sin ret her. Men det der dog skæmmer indtrykket voldsomt, er at billedet i forretningen (EL-giganten) fremstår enormt unaturligt. Personernes ansigter ser ud som om, at der er brugt tonsvis af make-up, omridset på f.eks. samme er tykt som jeg ved ikke hvad, hudfolder er ikke eksisterende og i det hele taget fremstår billedet som utroligt grynet med en masse digital støj. Man skal nærmest 10 meter væk, for ikke at føle sig generet af det.

Er der derfor nogen TV-eksperter herinde der kender årsagen hertil? Er det som sælgeren hævder blot Pixel Plus teknologien som gør billedet dårligt på grund af endnu ikke optimale antenneforhold herhjemme, eller skyldes det blot elendige antenneforhold i forretningen? Jeg har nemlig hørt en anden sælger påstå, at problemerne forsvinder, når apparatet kommer hjem i ens egen stue....  

Håber på jeres bud/erfaringer 

Mvh SB



Redigeret af SkiveBio
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2004 kl. 13:14

Oprindeligt skrevet af SkiveBio SkiveBio skrev:

Er der derfor nogen TV-eksperter herinde der kender årsagen hertil? Er det som sælgeren hævder blot Pixel Plus teknologien som gør billedet dårligt på grund af endnu ikke optimale antenneforhold herhjemme, eller skyldes det blot elendige antenneforhold i forretningen? Jeg har nemlig hørt en anden sælger påstå, at problemerne forsvinder, når apparatet kommer hjem i ens egen stue....  

Det er en kombination af flere ting: For det første er antenneforholdene i de fleste butikker ganske rigtigt ikke optimale. For det andet står tv'ene i de fleste butikker med standard-indstillingerne fra fabrikken, tv'et bliver pakket op af kassen og kanaler installeret, og så gør man ellers ikke mere ved det. Problemet er at næsten alle tv fra fabrikken er indstillet med enormt overdrevet kontrast og sharpness samt diverse billed-"forbedrings"-kredsløb, der skal tilføre ekstra skarphed og kontrast i forhold til det der rent faktisk er i billedet. Dette giver hvad producenterne åbenbart mener er et imponerende billede, hvilket er vigtigt når det står sammen med 50 andre tv i et oplyst butikslokale. De forskellige producenter kæmper hele tiden om at overgå hinanden i lysstyrke og skarphed, derfor har de drevet hinanden ud i fuldstændigt groteske standard-indstillinger. Forskellen på standard og optimale indstillinger er som nat og dag. Dét du har set er derfor med 98% sandsynlighed meget lidt repræsentativt for hvordan billedet vil se ud hjemme i stuen efter lidt indstilling af billedet. En simpel ting som at vælge forudindstillingen "naturlig" i tv'ets menu hjælper drastisk på tingene, men det kan nemt gøres endnu bedre hvis man ved hvad man skal pille ved... En kalibrerings-DVD med diverse test-billeder er guld værd i den henseende.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2004 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

En kalibrerings-DVD med diverse test-billeder er guld værd i den henseende.

Er det noget som koster penge eller har du et link til et staed man kan skaffe en sådan - jeg har aldrig kalibreret mit fjernsyn...

Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2004 kl. 19:29

Jeg har et 32PW9308 og du har ingen grund til bekymring over billedkvaliteten. Den er fremragende  Jeg har TDC kabel TV.

Så vidt jeg husker har de dyrere modeller som 9509 bare ekstra inbygget surroundlyd, hvilket efter min mening er spild af penge, hvis man alligevel har tænkt sig at køre lyden ud via sit anlæg, så de penge skulle du tage at spare

Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-April-2004
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2004 kl. 20:31

Oprindeligt skrevet af <SPAN =bold>Helmø Helmø skrev:

Otto, TC skrev:

En kalibrerings-DVD med diverse test-billeder er guld værd i den henseende.

Er det noget som koster penge eller har du et link til et staed man kan skaffe en sådan - jeg har aldrig kalibreret mit fjernsyn...

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=d&ID_infoside=98605

Jeg vidste nu heller ikke der fandtes sådan en, men mon ikke det er den her.

PV
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2004 kl. 09:35

Tak for hjælpen - det virker dog rimeligt dyrt at betale 279,- hvis man ikke har et super anlæg og derfor "bare" skal bruge det til at kalibrere farverne på fjernsynet.

Hvis man vil handle i udlandet kan man prøve dette link : http://www.play.com/play247.asp?page=search&r=R2&tit le=0&searchstring=digital+video+essentials&searchtyp e=r2title&id=0&p=57&g=72&adudisc=y&who=& amp;cpage=1&add=121810

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu