recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixelering på DR HD

 Besvar Besvar Side  123 33>
Forfatter
Besked
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: Pixelering på DR HD
    Sendt: 05-Januar-2010 kl. 23:27
Jeg har lige skiftet win xp mce ud med win7 home premium 64 bit på min htpc
 
I den forbindelse har jeg også skiftet tuneren ud fra en analog til en hauppauge hvr-1300
 
Jeg har efterhånden fået det hele sat op så det kører som det skal, og jeg er meget glad for nogle af de nye features i win7mc.
 
Mit eneste problem er at billede på DR HD pixelerer temmelig voldsomt en gang imellem.
Jeg bruger kun dr1, dr2, tv2 og dr hd - så om problemet også findes på andre af de nye kanaler ved jeg ikke.
 
Mit system består af en intel pentium dualcore 2180, 2 gb ram og et radeon HD 3400
 
Ifølge resourcemonitoren i win7 og ati's controlpanel er cpu'en ikke belastet mere end 20-30% ved live-tv på DR HD, den bruger ca 1,1 gb ram og grafikortet er belastet ca 35%. Harddisken er heller ikke hør-bar så jeg mener ikke umiddelbart at det er en hardware-begræsning (bortset fra mit hauppauge-kort som jeg ikke ved hvordan jeg ser virker ordentligt eller ej)
 
Ifølge mediacenteret har jeg en signalkvalitet på DR HD på 100%
 
Jeg har installeret divx7 og ac3-filter på den - men jeg er efter noget læsning her på siden lidt i tvivl om hvorvidt det gør noget forskel. Derudover har jeg installeret ver. 9.12 driveren til grafikkortet, og jeg har installeret den driver der er på www.hauppauge.se til mit tuner-kort
 
Er der nogen gode idéer til hvad problemet kan være?
 
Jeg har ikke andre dvb-t tunere jeg kan prøve, og jeg har heller ikke en dvb-t boks der kan mpeg4, så jeg ved ikke om det er signalet.
 
mvh
Jacob
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 00:13
Hvordan er dine antenne modtageforhold? Dårlig modtagelse giver pixellering.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 10:55
Jeg tror det er dit grafikkort. Havde selv et ATI 3200 mobo. Gav samme problemer. Kører nu nVidia ION. Se evt. her
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 14:09
Jeg har lånt en AGK-boks og med den er der ingen pixelering på DR HD, så jeg tror ikke det er signalet det er galt med. Jeg kan dog af ukendte grunde ikke få den til at vise noget på HDMI-udgangen, men kun via scart - jeg ved ikke om en konvertering til analog og tilbage igen, kan fjerne pixelering. Jeg har ikke manualen, men kun boks og remote.
 
Jeg vil prøve at sætte et andet grafikkort i den i aften, og se om det hjælper.
 
mvh
Jacob
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Serup Serup skrev:

Jeg har lånt en AGK-boks og med den er der ingen pixelering på DR HD, så jeg tror ikke det er signalet det er galt med. Jeg kan dog af ukendte grunde ikke få den til at vise noget på HDMI-udgangen, men kun via scart - jeg ved ikke om en konvertering til analog og tilbage igen, kan fjerne pixelering.


Det tror jeg ikke (man skal dog ikke være blind for at tunere har forskellige følsomheder, så du kan godt have en situation hvor den ene modtager giver pixellering mens den anden ikke gør det).

Den alternative forklaring om et computerproblem (grafikkort) tror jeg mere på.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 18:52
Prøv at nedgradere til Catalyst 9.4. 
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 19:06
Så har jeg prøvet med et radeon 4770 - det gjorde ingen forskel overhovedet.
 
Til gengæld har jeg nu set DR HD med mit radeon HD3450 i 20 min uden nogen pixelering, selv om jeg ikke har gjort andet end at bytte rundt på de 2 grafikkort og bytte dem tilbage igen.
 
Jeg forstår det ikke rigtigt - og det vil overraske mig hvis problemet bare er forsvundet uden videre.
 
Jeg vender tilbage når jeg har kørt med det et par dage, eller når pixeleringen starter igen.
 
mvh
Jacob
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 21:07
Så har jeg set DR HD det meste af aftenen.
De første 3 programmer kørte uden problemer, men de 2 næste programmer giver mere og mere pixelering. Det er mest når der er skift af hele billedet på en gang, og når det er meget detaljerede billeder, uden større ensartede områder. Jeg har prøvet at genstarte mediacenter computeren undervejs, men det hjalp ikke noget ret længe.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 00:26
Som jeg har sagt tidligere: Prøv med en nVidia ION platform. Jeg har kæmpet med det der ATI l... i måneder. Skiftet til nVidia har for mig betydet at jeg ikke har set så meget som en pixelfejl i flere uger 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 06:32
Med de specifikationer du nævner har jeg svært ved at se det skulle være din PC. Jeg ville pege på dine modtageforhold og antenneinstallation. Jeg ved ikke hvordan du modtager men prøv at finde din nærmeste sender og vær sikker på at antennen er rettet mod den uden der er hindringer.
 
Gennemgå også din kabling for at være sikker på det ikke der problemet ligger. Brug kun dobbeltskærmet kabling,
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 06:50
Hvis du anvender en y-splitter, for at fordele signalet til andre tunere, så prøv midlertidigt at køre signalet udelukkende til din Hauppauge tuner. Skiftet fra y-splitter til antennefordeler løste problemet for mig, alternativet er andre kabler, terminatorer el. en antenneforstærker. 
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 07:01
Oprindeligt skrevet af Serup Serup skrev:

Så har jeg set DR HD det meste af aftenen.
De første 3 programmer kørte uden problemer, men de 2 næste programmer giver mere og mere pixelering. Det er mest når der er skift af hele billedet på en gang, og når det er meget detaljerede billeder, uden større ensartede områder. Jeg har prøvet at genstarte mediacenter computeren undervejs, men det hjalp ikke noget ret længe.
 
Jeg har eksakt samme problem dog med andet hardware (også HD3200) så jeg følger lige med i tråden. Som indput kan jeg da lige nævne at hvis jeg optager DR HD kan jeg se programmet uden disse pixeleringer. (prøv at pause udsendelsen 30 sek og så afspil "forskudt")
 
BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu